Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@22:42:44 GMT

در فوتبال ایران، مرغ همسایه غاز است!

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۴۴۱۰

در فوتبال ایران، مرغ همسایه غاز است!

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 روسیه با شیوه دفاع منطقی و ضد حمله های خطرناک توانست در گروه مرگ بزرگترین آوردگاه جهانی فوتبال با حضور تیم هایی همچون مراکش، اسپانیا و پرتغال 4 امتیاز کسب کند، اما با بدشانسی از گردونه مسابقات حدف شد و خیلی زود به کشورمان بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرد پرتغالی - موزامبیکی فوتبال ( کی روش ) در تمرینات و اردوهای آماده سازی، روی قدرت بدنی، جنگندگی، پرسینگ و سرعت بازیکنان کار کرد و در جام جهانی هم نتیجه داد و موفق شدیم مقابل مراکش پیروز شویم و پرتغال، قهرمان یورو 2016 فرانسه را متوقف کنیم. پس از پایان مسابقات، بیشتر کارشناسان و مردم فوتبالدوست ایران، کی روش را ستایش می کردند و او را قهرمان ملی می دانستند که در روسیه 4 امتیاز کسب کرد و بهترین نتیجه تاریخ ایران در جام جهانی را بدست آورد اما استفاده مربیان داخلی از سیستم دفاع منطقی همراه با ضدحمله با انتقادات کارشناسان و تا حدودی اصحاب رسانه همراه شده تا جایی که شب گذشته ( جمعه ) پس از پایان آخرین رقابت هفته چهارم میان پرسپولیس تهران و نفت مسجد سلیمان، خبرنگاران حاضر در نشست عبدالله ویسی، سرمربی نفت مسجد سلیمان از سرمربی نفت سؤالی نپرسیدند تا سبب دلخوری سرمربی مسجدسلیمانی ها شود.

ویسی زمانیکه درحال ترک محل نشست خبری بود به خبرنگاران گفت: ناراحت هستید که تیم ما مساوی کرده و پرسپولیس نبرده است؟! در همین حال یکی از خبرنگاران خطاب به او اظهار کرد: بله! تیم شما فقط روی زمین می‌خوابید! سرمربی نفت مسجدسلیمان در واکنش به طرح این موضوع گفت: تیم ملی‌تان هم در جام جهانی همین کار را کرد، چرا از آن ناراحت نبودید؟ نه تنها ایران، بلکه سایر تیم‌ها هم در جام جهانی همین کار را می‌کردند.

حالا سوالی که پیش می آید این است که آیا دفاع منطقی که در جام جهانی بارها رخ داد و مورد ستایش قرار گرفت، چرا وقتی ویسی و مربیان وطنی از این سیستم استفاده می کنند، بد می شود و باید به آنها انتقاد کرد. به همین دلیل است که می گویند، در فوتبال ایران، مرغ همسایه غاز است.

ویسی، سرمربی نفت مسجد سلیمان، پس از پایان رقابت تیمش مقابل پرسپولیس در این باره می گوید: اگر بیشتر از 3 بار بازیکنان ما به زمین افتادند، هر کاری که شما بگویید انجام می دهم. بازهم اگر هواداران رقیب از سبک بازی ما ناراحت شدند عذرخواهی می کنم ولی مگر تیم ملی خود ما همینطور در جام جهانی بازی نکرد؟ خیلی از تیم ها در جام جهانی به همین شکل دفاع می کردند و این یک سبک در فوتبال است.

گفتنی است، تیم فوتبال  نفت مسجد سلیمان در چارچوب هفته چهارم لیگ برتر مقابل پرسپولیس تهران به تساوی صفر بر صفر رسید تا در لیگ برتر 3 امتیازی شود و شاگردان برانکو ایوانکوویچ نیز با 8 امتیاز در رده سوم قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید:

ویسی: خوش شانس بودیم که گل نخوردیم/بازیکنانم فقط 3 بار زمین خوردند

پرسپولیس ۰ - ۰ نفت مسجد سلیمان / یک امتیاز شیرین شاگردان ویسی در شب ناکامی سرخ پوشان

انتهای پیام/

دفاع منطقی، وجه تشابه ویسی و کی روش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی لیگ برتر فوتبال تیم ملی فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۴۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ویسی سنگین‌تر از لگد کانتونا در آمد!

به گزارش "ورزش سه"، ظهر امروز کمیته انضباطی پیرو صحبت‌های عبدالله ویسی سرمربی فولاد خوزستان در نشست خبری هفته گذشته خود مقابل آلومینیوم اراک، او را با مبلغ عجیب 2 میلیارد تومان جریمه کرد تا عجیب‌ترین حکم تاریخ فوتبال ایران برای این مرد 53 ساله نوشته شود. سایت سازمان لیگ فوتبال ایران در این مورد نوشت: «عبدالله ویسی سرمربی تیم فولاد خوزستان به دلیل مصاحبه غیرفنی و خارج از حوزه مسئولیت خود و اظهارنظر غیرمسئولانه و غیرحرفه‌ای علیه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مبلغ دو میلیارد تومان جریمه نقدی شد. مبلغ جریمه نقدی باید ظرف مدت یک هفته پرداخت شود. ادامه فعالیت این مربی در لیگ برتر منوط به پرداخت جریمه است.»

گفتنی است سازمان لیگ هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرده بود از این پس مربیان و بازیکنان با اظهارات غیرمسئولانه با جریمه دو میلیاردی روبه‌رو می‌شوند که اولین جریمه شامل ویسی، سرمربی فولاد شد که پس از دیدار با مس رفسنجان اظهاراتی را مطرح کرده بود.

اکنون این حکم در شرایطی توسط کمیته انضباطی اعلام شد که این عدد در مقایسه با جریمه اعمال شده برای رفتارهای غیر ورزشی ستارگان مشهور فوتبال اروپا نیز عجیب است. یکی از سکانس‌های تاریخ فوتبال همان ضربه‌ای بود که اریک کانتونا در جریان بازی با کریستال پالاس به‌صورت هولیگان حاضر در سلهرست پارک زد که بعد از آن اتحادیه فوتبال انگلیس، این بازیکن را 20 هزار پوند جریمه کرد که در آن زمان با توجه به شرایط متفاوت پرداخت دستمزد‌ها نسبت به وضعیت کنونی فوتبال مدرن، یکی از گران‌ترین احکام انضباطی در تاریخ این ورزش به‌شمار می‌رود؛ اکنون این حکم را اگر به نرخ پوند امروز در نظر بگریم، این عدد تبدیل به 1 میلیارد و 521 میلیون و 840 هزار تومان خواهد شد!

با این اوصاف کمیته انضباطی حکمی را برای عبدالله ویسی سرمربی فولاد در نظر گرفته که در تاریخ فوتبال ایران بی‌سابقه بوده است. عبدالله ویسی در کنفرانس خبری امروزش نیز واکنش قابل توجهی به این حکم نشان داد و گفت: من هفته گذشته صحبتی داشتم که به برخی از دوستان که برای من قابل احترام هستند، برخورد و شنیدم فدراسیون ۲ میلیارد ریال من را جریمه کرده است، زیرا خواسته بودم که بازی‌ها را رصد کنند. خب رصد نکنید و ۱۰۰ میلیون تومان دیگر هم من را جریمه کنید. مگر من چه گفتم فقط خواستم بازی‌ها را رصد کنند. گواردیولا و مورینیو هم این را می‌گویند اما هنوز به کمیته انضباطی نرفته‌ام برای من حکم بستند.

صحبت‌های سرمربی فولاد در حالی است که او به اشتباه گمان می‌کرد 2 میلیارد ریال معادل 200 میلیون تومان جریمه شده در حالی که مبلغ در نظر گرفته شده  برای ویسی ده برابر آن است و اکنون او باید 2 میلیارد تومان به‌عنوان جریمه پرداخت کند که این عدد می‌تواند با دستمزد این فصل او در فولاد نیز برابر باشد.

دیگر خبرها

  • مورد عجیب عبدالله
  • ویسی: چه گفتم که جریمه‌ام کردند؟
  • ویسی ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • جریمه ویسی سنگین‌تر از لگد کانتونا در آمد!
  • سنگین‌ترین جریمه فوتبال ایران برای سرمربی لیگ برتری
  • سنگین‌ترین جریمه فوتبال ایران؛ جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیر فنی
  • رونمایی از سنگین‌ترین حکم در تاریخ فوتبال ایران!
  • سنگین ترین جریمه فوتبال ایران؛ جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیرفنی
  • معضل کانال‌های فاضلاب رو باز در مسجد سلیمان استان خوزستان
  • جام جهانی از تمام داوران فوتبال ایران گرفته شد | اعتراف مهم افشاریان؛ بله ما نتوانستیم