Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نشست خبری جامعه‌ هتل‌داران بخش عمده‌ای از مشکلات فعالان این صنف که شامل تبدیل ارز، پرداخت یا تعویق مالیات ارزش افزوده و ... بود، در حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مطرح شد.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، نشست معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعضای هیأت مدیره جامعه هتل‌داران ایران امروز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست خبری اعضای جامعه هتل‌داران در خصوص مشکلات‌شان به ایراد سخنرانی پرداختند.

در این نشست مطرح شد که علی‌رغم افزایش مسافرت در کشور مسافران هتل‌ها کاهش یافته، به‌ طوری‌ که اکثر هتل‌ها از بی‌مسافری رنج می‌برند همچنین کاهش نیرو و روی‌ آوردن به تعدیل نیروی انسانی در مقابل افزایش هزینه‌ها از جمله مشکلات حوزه هتل‌داری است.

برخی از هتل‌داران از درجه‌بندی و تسهیلات بانکی که خیلی از هتل‌ها به خاطر دریافت تسهیلات باید پرداخت کنند، گِله‌ داشتند.

در این نشست گفته شد که در طول سال گذشته برای انسجام تشکل‌های هتل‌داران با همکاری معاونت گردشگری اساسنامه‌ای تشکیل شده تا سیاست واحد و انسجام مشخصی به وجود آید و براساس ماده 100 قانون ششم توسعه سازمان می‌تواند تصدی‌گیری برخی از کارها را به تشکل‌های صنفی واگذار کند. با توجه به این امر هتل‌داران درخواست تفویض این اختیارات را داشتند.

یکی دیگر از مشکلات هتل‌داران که در این نشست خبری مطرح شد این بود که نرخ ارز برابر با گذشته به هتل‌ها اختصاص یابد و هتل‌داران با نصب تابلوی نرخ ارزی بتوانند براساس نرخ روز ارز گردشگران را تبدیل کنند که علی‌اصغر مونسان در پاسخ به این امر گفت: شما با دلار 4200 تومان تبدیل ارز نمی‌کنید بلکه با نرخ روز این کار را انجام می‌دهید. ما در دولت مکاتبات زیادی داشتیم تا وضعیت گردشگران سر و سامان پیدا کند چراکه مطلع بودیم تاکسی‌های فرودگاه تبدیل ارز می‌کنند و کارمندان هتل‌ها نیز تخلفاتی را مرتکب شده‌اند. شما می‌توانید با نرخ روز که بانک مرکزی اعلام می‌کند تبدیل ارز را انجام دهید، توجه داشته باشید که میزان 4200 تومان فقط برای کالاهای ضروری اعمال می‌شود البته من مجوز این موضوع را که هتل‌ها امکان تبدیل ارز پیدا کنند را پیگیری خواهم کرد.

امیری مدیرعامل هتل اسپیناس پالاس نیز اظهار کرد: هتل‌ها خدمات‌شان استاندارد است ولی مبلغی که دریافت می‌کنند به میزان خدماتی که ارائه می‌کنند، نیست و ما حاضر هستیم قیمت هتل مثل هتل چهار ستاره اسلام‌آباد و کابل یک قیمت باشد. اصل هزینه‌ای که ما برعهده داریم دلاری است ولی هزینه‌ای که می‌کنیم را نمی‌توانیم از خدمات‌گیرنده بگیریم. ما برای روشن نگه داشتن چراغ هتل‌ها نسبت به خدمات باید پول دریافت کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه بیان کرد: وظیفه ما حمایت از گردشگری کشور است ولی اینجا نیاز به شورایی است که محاسبات را مشخص کند تا به عدد نهایی برسیم.

رئیس جامعه هتل‌داران استان فارس نیز در اشاره به مشکلات این حوزه اعلام کرد: قرار شد در پاسپورت گروه‌های خارجی که به ایران می‌آیندT مهر نزنیم چرا که آمریکا به کسانی که به ایران سفر می‌کنند ویزا نمی‌دهد. هتل‌های ما با کاهش مسافر روبرو است، قرار شد بسته حمایتی اختصاص یابد، ما خواستار تحقق هرچه زودتر آن هستیم.

رئیس هتل‌داران زنجان نیز واحدهای اقامتی غیرمجاز را از عمده مشکلات حوزه هتل‌داری معرفی کرد و افزود: آسیبی که هتل‌داران از مهمانسراها، مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی با قیمت نازل می‌بینند باعث افت کیفیت هتل‌ها شده است. هتل‌ها از اول سال کاهش 40 درصدی نرخ را تجربه کردند و این درحالی است که مسافر با وجود خدمات هتل به اقامتگاه‌ها مراجعه می‌کند.

مونسان در پاسخ به این موضوعات تشریح کرد: بعد از اقدامات دولت آمریکا شرایط در تمام بخش‌های اقتصادی سخت شده است ولی با همراهی جامعه هتل‌داران بخشی از مسائل این حوزه رفع می‌شود. در مجموع پلیس گذرنامه 38 درصد رشد گردشگر در چهار ماهه نخست سال را اعلام کرده که عمدتاً از کشورهای ترکیه، آذربایجان، ارمنستان و عراق بودند و در بخشی از کشور با کاهش‌هایی مواجه بودیم که امیدواریم طی چند ماهه آینده به نقطه تعادلی برسیم.

وی با اشاره به تأثیر تحریم‌ها بر روی گردشگران اظهار کرد: موضوع نرخ ارز اتفاق خوبی برای گردشگران ورودی نبوده اما ما این مسائل را به مرور برطرف می‌کنیم. مالیات ارزش افزوده موضوعی است که پیگیری می‌کنیم تا اگر بشود دولت تخفیفات یا تعویق در پرداخت برای این بخش اختصاص دهد. طی امروز و فردا نامه‌ای به معاون اول ریاست‌ جمهوری ارائه می‌شود که رونوشت آن به جامعه هتل‌داران نیز ارسال خواهد شد.

وی در خصوص نرخ دلار بیان کرد: نرخ مناسب نبود و این‌ که برای تبدیل ارز گردشگران کجا روند از موضوعاتی بود که در این ایام حل شد یعنی هم نرخ ارز دولتی نیست و هم گردشگران می‌توانند توسط صرافی‌ها ارزهای‌شان را تبدیل کنند.

وی درباره بلیت هواپیما که این روزها گران شده نیز گفت: برای گردشگر داخلی این موضوع یکی از مشکلات اساسی شده است مشکلی که بر هتل‌ها و کسب و کار دفاتر گردشگری و تورگردان‌ها اثر می‌گذارد که این موضوع را نیز حتماً پیگیری خواهیم کرد.

مونسان در خصوص اقداماتی که در سال جاری انجام شده اعلام کرد: تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه، تأمین مالی برای سرمایه‌گذاری در گردشگری. امسال 8 هزار و 700 میلیارد تومان برای گردشگری در نظر گرفته شده که کمک بزرگی برای جامعه هتل‌داران است. ما بدهی سه تا چهار ساله سود یارانه تسهیلات را صفر کردیم و امیدوار هستیم با منابع موجود این روند ادامه پیدا کند همچنین برای کاهش فشار تأمین اجتماعی پیگیری‌هایی خواهیم داشت.

وی درباره ثبت مهر در پاسپورت گردشگران ورودی اعلام کرد: هفته گذشته این درخواست داده شد که ورودی‌های کشور در پاسپورت‌های‌شان مهری ثبت نشود. خوشبختانه ناجا همکاری خوبی در این حوزه داشته و گفته که با وزارت امور خارجه نیز در این باره تعاملاتی برقرار شود که این امر در دست انجام است، امیدوارم با نامه‌ای که توسط وزیر صنعت و اینجانب امضاء شده این موضوع هرچه زودتر رفع شود.

وی درباره واگذاری امور به بخش غیردولتی هم اعلام آمادگی کرد و در خصوص تغییرات مدیریتی گفت: ما تغییر نداشته‌ایم بلکه جابه‌جایی‌هایی را داشتیم. این‌ که از معاون گردشگری راضی باشید برای من خوشحال‌کننده است و ما اصراری بر تغییرات نداریم.

مونسان در خصوص واحدهای اقامتی غیرمجاز تصریح کرد: توافق خوبی با ناجا در حال انجام است به‌زودی توافقنامه به امضای ما و نیروی انتظامی می‌رسد و به نظر می‌آید با این امر مشکلات برطرف شود. هرجا متوجه شویم واحد اقامتی غیرمجاز است برخورد خواهیم کرد و هیچ دستگاه دولتی حق ندارد بخش اقامتی و رفاهی ایجاد کند و اگر این کار را کرده‌اند خلاف مصوبه دولت است.

انتهای پیام/4072/4031/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۴۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند

محمدجواد ساوری گفت: این اداره‌کل در راستای شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «رونق تولید با مشارکت مردم» نام‌گرفته تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا با ظرفیتی که در اختیار دارد به مردم استان ارائه خدمت کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با اشاره به این‌که بحث تبدیل مدارس متروکه در روستا‌های ییلاقی استان به اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شورای برنامه‌ریزی سال گذشته مطرح شد، افزود: در این جلسه تأکید شد در گام نخست این مدارس شناسایی و سپس مردم روستا در قالب واحد بوم‌گردی از این اداره‌کل اخذ مجوز کنند.

او با تأکید بر این‌که این موضوع یکی از برنامه‌های مورد پیگیری این اداره‌کل برای امسال است، ادامه داد: این کار با مشارکت و کار ائتلافی بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اداره‌کل آموزش‌ و پرورش و اداره‌کل دفتر امور روستایی استانداری گلستان اجرایی خواهد شد.

ساوری یادآور شد: درصورتی‌که مدارس متروکه‌ای قابلیت تبدیل‌شدن به اقامتگاه بوم‌گردی را دارند مردم روستا می‌توانند آن را به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و یا اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان معرفی کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانیم عملیات صدور مجوز و مهیاسازی آن را برای بهره‌برداری به‌عنوان واحدی اقامتی اجرایی کنیم.

او  افزود: با اجرای این اقدام علاوه بر تحقق شعار سال، زمینه رونق اقتصاد روستا‌های استان و ایجاد اشتغال فراهم خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • کدام استان‌ها و دستگاه‌ها در تبدیل مجوز‌های کاغذی صدرنشین هستند؟
  • پیگیری مشکلات فاضلاب منطقه ۲۲ تهران
  • قابل توجه فعالان اقتصادی
  • پیگیری وضعیت بیمه کارگران و تاکسی داران در سمنان
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه
  • مهلت تبدیل مجوز‌های قدیمی به مجوز‌های جدید تا ۲۶ اردیبهشت
  • تبدیل بیش از ۴۰۱ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا
  • تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا از مرز ۴۰۰ هزار مجوز عبور کرد
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند