Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:48:32 GMT

هجدهمین دوره بازی های آسیایی 2018 گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۴۷۲۸

هجدهمین دوره بازی های آسیایی 2018 گشایش یافت

جاکارتا- ایرنا - هجدهمین دوره بازی های آسیایی 2018 شنبه شب با شرکت «جوکو ویدودو» هفتمین رئیس جمهوری اندونزی به طور رسمی در جاکارتا گشایش یافت.

‏‎به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، آیین افتتاحیه این دوره از بازی ها شنبه شب ساعت 19 و 30 دقیقه به وقت محلی با حضور «جوکو ویدودو» رئیس جمهوری اندونزی، « ایمان نهراوی» وزیر ورزش کشور میزبان، « شیخ احمد الفهد الصباح» رئیس کویتی شورای المپیک آسیا و سایر مقامات محلی و آسیایی 45 کشور شرکت کننده در ورزشگاه ملی «گلورا بانگ کارنو» آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این ورزشگاه 88هزار نفره یکی از هشت ورزشگاه بزرگ فوتبال جهان است که ابتدا با 19٫5 میلیون دلار هزینه و گنجایش 120هزار و 800 نفر ساخته شد، اما با مدرن شدن این ورزشگاه ظرفیت آن به 88 هزار و 83 نفر کاهش یافت. از ویژگی های خاص این ورزشگاه استفاده از سازه فلزی بسیار عظیم به شکل حلقه های بزرگ است.
اکنون طرح این ورزشگاه پس از 55 سال به عنوان سمبل اندونزی و لوگوی این بازی ها برای این دوره از رویداد آسیایی انتخاب شده است. این نماد از سوی «جوکو یودودو»، رئیس جمهوری اندونزی برگزیده شده است که نمایی از ورزشگاه «بونگ کارنو» و خورشیدی در وسط آن است. طراحان خورشید را به عنوان منبع انرژی و با شعار انرژی آسیا انتخاب کرده اند.
براساس پیش بینی کمیته بازی های آسیایی، در آیین افتتاحیه حدود هفت هزار ورزشکار، پنج هزار مهمان و مقام سیاسی و 45 هزار تماشاچی حضور دارند. همچنین 6 هزار نفر عوامل اجرایی و پنج هزار خدمه در اجرای مراسم دخیل هستند.
از ایران نیز سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، سفیر ایران و بهرام افشارزاده حضور دارند.
اعضای کاروان ورزشی ایران نیز با حضور الهه احمدی دومین بانوی پرچمدار بازی های آسیایی از مقابل جایگاه مهمانان این بازی ها رژه می روند.
در این بازی ها بیش از 11 هزار ورزشکار از 45 کشور آسیایی در جاکارتا، پالمبانگ و هفت شهر در حومه جاوا به مصاف حریفان می روند. جاکارتا با 41سالن مسابقه، حومه 9 سالن و پالمبانگ با 14 سالن مسابقه میزبان رقابت هاست.
از بین 40رشته پنج رشته فوتبال، والیبال، هندبال، بسکتبال و واترپلو به صورت تیمی و ورزشهای رزمی (سامبو، پنجاگ سیلات)، جوجیتسو و پاراگلایدر هم نخستین حضور خود را در این رویداد تجربه می کنند.
همچنین پنج هزار خبرنگار و فعال رسانه ای، هجدهمین دوره بازی های آسیایی 2018 جاکارتا را پوشش خبری می دهند که از این تعداد یک هزار و 500 خبرنگار و عکاس از اندونزی و یک هزار فعال رسانه ای خارج از تعهد کمیته های ملی المپیک هستند.
از ایران هم 42 خبرنگار و عکاس هجدهمین دوره بازی های آسیایی را پوشش خبری و تصویری می دهند.
ایران با 282 ورزشکار مرد و 98 ورزشکار زن، 193 سرپرست، مربی، کادر اجرایی، 30 داور و 29 رئیس فدراسیون در 38 رشته در این رویداد مهم حضور دارد.
دوچرخه سواری، تیراندازی، تیراندازی با کمان، قایقرانی، ورزش های آبی (شنا، شیرجه، واترپلو)، دو و میدانی، سوارکاری، جودو، ژیمناستیک، فوتبال، تنیس روی میز، بوکس، هنرهای رزمی (جوجیتسو، پنچاک سیلات، کوراش و سامبو)، کوهنوردی، کشتی ( آزاد و فرنگی)، وزنه برداری، تکواندو، کاراته، ووشو، بسکتبال، کبدی، شمشیربازی، والیبال، هندبال، اسکواش، سه گانه، سپک تاکرا، بدمینتون و پاراگلایدر رشته هایی که نمایندگان در مصاف با حریفان آسیا صف آرایی خواهند کرد.
98 ورزشکار زن هم در رشته های تیر و کمان، بدمینتون، بسکتبال سه در سه، دوچرخه سواری، سوارکاری، شمشیر بازی، کبدی، کاراته، کوراش، جوجیتسو ،جودو، پنچاک سیلات، سامبو ،ووشو، اسکواش، تنیس روی میز، تکواندو ،دوومیدانی و قایقرانی، تنیس و سنگ نوردی به مصاف حریفان آسیایی می روند.
ایران در هفدهمین دوره بازیهای آسیایی اینچئون 2014 با 276 ورزشکار و کسب 21 مدال طلا، 18 نقره و 18 برنز در جایگاه پنجم این رقابت ها قرار گرفت.
این رقابت تا 11 شهریورماه امسال ادامه دارد.
ورزشی **9144**9129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش مراسم افتتاحيه بازي هاي آسيايي رييس جمهور اندونزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۴۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بانوان در دیدار پرسپولیس ممنوع شد!

آفتاب‌‌نیوز :

در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته بیست و ششم لیگ برتر ک هم برای قهرمانی و هم برای بقا اهمیت زیادی دارد، نساجی در ورزشگاه وطنی میزبان پرسپولیس است.

در این بازی با تصمیم شورای تامین استان مازندران، بلیت فروشی برای بانوان انجام نخواهد شد.

این تصمیم باتوجه به این موضوع گرفته شده که درب ورودی که در هفته‌های گذشته برای حضور بانوان در نظر گرفته شده بود، در این هفته محل ورود تماشاگران تیم میهمان است و به همین منظور این ورزشگاه در این بازی مهم پذیرای بانوان نخواهد بود.

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • برگزاری دومین دوره مسابقات اسکواش «گرگان‌جونیور» در گلستان
  • به دنبال طلای بازی‌های آسیایی هستم/ رکورد ایران را جا به جا کردم
  • کاروان برزیل در المپیک پاریس کوچکترین خواهد شد؛ ۸ دوره افت متوالی!
  • حضور بانوان در دیدار پرسپولیس ممنوع شد!
  • افزایش حضور دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴
  • مراسم افتتاحیه هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • کسب نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی توسط ورزشکار مراغه‌ای
  • نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی برگردن ورزشکار مراغه‌ای
  • کسب سه مدال نقره رقابت‌های پاراشنا کشور توسط ورزشکار سندروم داون مهابادی
  • عکس| ایرانی‌ها در اولین فینال آسیایی بعد از فغانی