Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش ترکیه روز جمعه (دیروز) چندین کاروان نظامی حامل تانک و خودروهای زرهی خود را در استان «هاتای» مشرف به مرز استان ادلب سوریه مستقر کرد.

ایران آنلاین /به نوشته پایگاه خبری «عنب‌بلدی» وابسته به معارضان سوریه، یک فرمانده گروهک «ارتش آزاد» مدعی شد که این محموله‌های نظامی به زودی وارد منطقه «العیس» در استان‌ حلب و «مورک» در شمال استان «حماه» خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه دیلی صباح ترکیه نیز نوشته است که تانک‌های پیشرفته «M60T» که پس از عملیات موسوم به «سپر جزیره» بهینه‌سازی شده‌اند اصلی‌ترین محموله این کاروان نظامی است.

سایت «آهابر» ترکیه در این خصوص نوشته است که تانک‌ها و لجستیک نظامی ارتش ترکیه هم اکنون در استان «هاتای» مستقر شده‌اند. یک منبع نظامی به این پایگاه خبری گفته است که استقرار این تجهیزات، با هدف دفاعی است و نه تهاجمی.

گفتنی است، این اقدام ارتش ترکیه با نشست «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه و «خلوصی آکار» همتای ترکیه‌اش برای بحث در خصوص پرونده سوریه به خصوص ادلب همزمان شده است.

از ابتدای سال جاری میلادی، ارتش ترکیه به موجب توافق «کاهش تنش» 12 مرکز نظامی جهت نظارت بر توافق در استان ادلب دایر کرده است.

پیش از این در تاریخ 20 مرداد، منابع میدانی سوریه از حرکت بزرگترین کاروان تجهیزات نظامی ارتش سوریه به حومه شمالی حماه به عنوان بخشی از آمادگی نظامی ارتش سوریه برای آزادسازی استان إدلب، آخرین استان اشغالی این کشور از تروریسم خبر داده بودند.  / فارس

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۴۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام کاروان خودرویی شهرداری مشهد به مناطق سیل‌زده کنارک

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد از اعزام کاروان خودرویی شهرداری مشهد برای کمک به مناطق سیل زده کنارک استان سیستان و بلوچستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی در مراسم بدرقه کاروان خودرویی شهرداری مشهد به مناطق سیل‌زده کنارک سیستان و بلوچستان ضمن تشکر از سرعت عمل بالا در تجهیز و آماده‌سازی تیم عملیاتی برای اعزام به این استان گفت: با توجه به بازدید وزیر کشور و فراخوان کمک از استان‌های دیگر، یک تیم عملیاتی در مشهد با همکاری سازمان عمران، آتش‌نشانی و مدیریت پسماند از روز گذشته برای این موضوع تجهیز شد.

یعقوبی خاطرنشان کرد: در پی بارش باران‌های سیل‌آسا و وقوع سیلی که در برخی از شهرهای سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد، با وجود فروکش کردن آب، آثار آن از جمله خاک و گل و لای در معابر شهری رسوب کرده است و تیم عملیاتی مشهد همراه با تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز برای کمک‌رسانی به کنارک سیستان و بلوچستان اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سیل قبلی همین منطقه نیز تیم اعزامی مشهد به صورت شبانه‌روزی فعالیت داشتند، افزود: در سفری که سال گذشته به این منطقه داشتیم، مردم از زحمات بی‌دریغ و شبانه‌روزی همکاران ما که عمدتا از آتش‌نشانی و مدیریت پسماند بودند، تشکر می‌کردند.

به گزارش تسنیم؛ تیم عملیاتی مشهد با 11 دستگاه ماشین‌آلات مورد نیاز شامل تانکر لجن‌کش، تانکر فشار قوی، بنز کمپرسی، لودر و ... به همراه 20 نیرو توسط سازمان مدیریت پسماند، سازمان عمران و سازمان آتش‌نشانی به مناطق سیل زده کنارک سیستان و بلوچستان اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • ناتو در اوکراین نیروی نظامی مستقر نخواهد کرد
  • تولید تانک‌های مشهور ام ۱ آبرامز (M۱ Abrams) در یک کارخانه نظامی آمریکایی (فیلم)
  • انهدام مقرهای تروریست‌ها در شرق و مرکز سوریه
  • اعزام کاروان خودرویی شهرداری مشهد به مناطق سیل‌زده کنارک
  • ۵ دستگاه تانک آبرامز ارتش اوکراین ظرف دو ماه توسط نیروهای روسی منهدم شد
  • آخرین تحولات اوکراین| منهدم شدن ۵ تانک آبرامز آمریکایی توسط ارتش روسیه