Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما کهگیلویه وبویراحمد، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت: به دلیل نامناسب بودن فضای فیزیکی گنجینه ی موزه ی یاسوج عملا زیرساخت های مناسبی برای انجام فعالیت های تحقیقاتی وجود ندارد.
محمود باقری افزود: با تجهیز ساختمان جدید موزه ی استان مطالبات مخاطبان به ویژه محققان و علاقمندان به ظرفیت های تاریخی کهگیلویه وبویر احمد محقق می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در این ساختمان 600 متر مربع فضا برای نمایش اشیاء تاریخی در نظر گرفته شده که امسال با بهره برداری از بنای جدید فرصت بیشتری برای به نمایش گذاشتن آثار کشف شده فراهم می شود .
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان موزه را یکی از نهادهای مهم فرهنگی دانست و افزود: تلاش می شود تا پایان امسال با استقرار این اشیاء در ساختمان جدید موزه در کنار جمع آوری آثار، فعالیت های آموزشی نیز انجام شود .
باقری اضافه کرد: بیش از سه هزار اثر از دوره های قبل و بعد از تاریخ در گنجینه ی یاسوج به ثبت رسیده است که از این تعداد 301شئ تاریخی در معرض نمایش قرار دارد .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری محمود باقری موزه یاسوج اشیاء تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۵۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک»؛ بازتابی از حادثه عاشورای تاریخی حرم رضوی

کارگردان تئاتر خیابانی لکه‌های پاک گفت: نمایش خیابانی لکه‌های پاک تا سوم اردیبهشت در صحن سبزه میدان زنجان به ماجرای بمب گذاری عاشورای ۷۶ در حرم مطهر امام رضا (ع) می‌پردازد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در روز‌های نخستین اردیبهشت ماه، صحن سبزه میدان شاهد اجرای نمایش خیابانی "لکه‌های پاک" خواهد بود. این نمایش که به کارگردانی فرشته جعفری و بازیگری او و مهدی روزبهانی به صحنه می‌رود، به یکی از تلخ‌ترین رویداد‌های تاریخ معاصر ایران یعنی بمب‌گذاری عاشورای سال ۷۶ در حرم مطهر امام رضا (ع)، می‌پردازد.

 

"لکه‌های پاک" با هدف ایجاد آگاهی و انعکاس احساسات و عواطف جامعه در قبال این حادثه، تلاش می‌کند تا با استفاده از زبان هنر، پیام صلح و دوستی را به مخاطبان خود منتقل کند.


جعفری، که هم در نقش کارگردان و هم بازیگر حضور دارد، با بهره‌گیری از تجربیات شخصی و تاریخی، سعی در بازآفرینی فضایی دارد که در آن تماشاگران می‌توانند با درد و رنج بازماندگان این فاجعه همدلی کنند.


این نمایش که در روز‌های اول، دوم و سوم اردیبهشت در محیط باز صحن سبزه میدان به اجرا درمی‌آید و در تاریخ‌های ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت نیز در مدارس و دانشگاه‌های زنجان به نمایش گذاشته خواهد شد، این برنامه‌ریزی با هدف دسترسی گسترده‌تر مخاطبان و به ویژه جوانان به این اثر هنری صورت گرفته است.
جعفری و روزبهانی، با اجرایی پرشور و هنرمندانه، قصد دارند تا تأثیرگذاری عمیقی بر روی تماشاگران داشته باشند و آن‌ها را به تأمل و تفکر در مورد موضوعاتی، چون خشونت، تروریسم و تاثیرات آن بر جامعه وادارند. "لکه‌های پاک" نه تنها یک اثر هنری است، بلکه یک فراخوان برای صلح و همدلی در برابر خشونت و نفرت محسوب می‌شود.


با توجه به اهمیت موضوع و کیفیت بالای اجرایی، انتظار می‌رود که این نمایش توجه و استقبال گسترده‌ای را از سوی عموم مردم و به خصوص جامعه هنری به همراه داشته باشد. این نمایش، برای بازاندیشی و درک بهتر از تاریخ معاصر و نقش هنر در پرداختن به مسائل اجتماعی و تاریخی فرصتی را فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • موزه فسیل مراغه گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • نمایش خیابانی «لکه‌های پاک»؛ بازتابی از حادثه عاشورای تاریخی حرم رضوی