Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@19:43:07 GMT

اجرای طرح ایران مهارت به تمام استانهای کشور تسری یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۵۱۹۷

اجرای طرح ایران مهارت به تمام استانهای کشور تسری یافت

مشهد- ایرنا- معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح «ایران مهارت» با هدف افزایش مهارت دانش آموزان متوسطه در تمام استانها اجرا می شود.

علی زرافشان روز شنبه در مراسم پایانی چهارمین دوره جشنواره ملی نوجوان خوارزمی در مشهد افزود: این طرح با همکاری وزارت آموزش و پرورش، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان فنی و حرفه ای کشور اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: طرح مزبور در سال تحصیلی گذشته به صورت آزمایشی در 10 درصد مدارس دوره اول متوسطه هشت استان اجرا شد که در سال جدید تحصیلی این رقم به 20 درصد این مدارس در تمام استان های کشور افزایش می یابد.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در اجرای این طرح دانش آموزان دوره اول متوسطه در کنار دروس کار و فناوری و هنر با مهارت های عملی این حوزه ها نیز آشنا می شوند.
زرافشان از اجرای یک طرح دیگر با همکاری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران خبر داد و افزود: از چهار سال گذشته با همکاری این دانشکده پایش ویژگی کارآفرینی دانش آموزان دوره اول متوسطه آغاز شد و برای 250 نفر از مربیان با همکاری این دانشکده پروانه مربیگری کارآفرینی صادر شد که به آموزش عملی دانش آموزان در سال جدید تحصیلی می پردازند.
وی با بیان اینکه جشنواره نوجوان خوارزمی فرصت بسیار مناسبی برای شناسایی استعدادهای دانش آموزان متوسطه اول در تولید آثار علمی و پژوهشی است اظهار داشت: این جشنواره با هدف و شعار کارآفرینی تشکیل شده که امیدواریم بتوانیم در رسیدن به این هدف گام های موثر برداریم.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت اهتمام ویژه ای برای حمایت از طرح ها و ایده های دانش آموزان در راستای توسعه کارآفرینی دارد که با راه اندازی صندوق حمایت از نوآوری های دانش آموزی با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امیدواریم بتوانیم به عملیاتی کردن پژوهش ها و دستاوردهای دانش آموزان کمک کنیم.
در این مراسم از دانش آموزان برتر مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی قدردانی شد.
چهارمین دوره جشنواره ملی نوجوان خوارزمی از 25 مرداد به مدت سه روز با حضور 320 نفر از دانش آموزان برتر در مشهد برگزار شد.
7496 / 6053/1772

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آموزش و پرورش مهارت خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۵۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین پارک کارآفرینی با رویکرد مردم‌محوری در قم راه‌اندازی می‌شود

احمدرضا فاضلی ، با تاکید بر اهمیت ایجاد بستر‌های لازم جهت کشف و پرورش استعداد افراد در رشته‌های فنی،گفت: در این پارک که توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم فعالیت خود را شروع خواهد کرد، رشته‌های پرتقاضا مبتنی بر نیاز‌های روز و آینده استان و کشور به مردم آموزش داده می‌شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم  با تاکید بر اینکه از پایه‌های اصلی توسعه جوامع بشری رشد اقتصادی است و آن نیز در گرو رونق تولید محقق می‌شود، گفت: مهارت آموزی و کارآفرینی با رویکرد مردم محوری می‌تواند یکی از شاخص‌های مشارکت آنان در اقتصاد باشد.

به گفته فاضلی، ازآنجایی‌که به‌منظور پرورش نسلی کارآمد و پویا باید مسیر‌های افزایش مهارت دانش‌آموزان و دانشجویان را گسترش داد، بنابراین رشد و توسعه اقتصادی و افزایش سطح تولید به ایجاد و توسعه اشتغال وابسته است که در این میان توجه ویژه به آموزش‌های مهارتی و کارآفرینی از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم ادامه داد: از سوی دیگر مهارت‌آموزی نقش مهمی در رونق تولید، اشتغال و کارآفرینی دارد و در دستیابی به توسعه پایدار اثرگذار است که دراین راستا باید فرهنگ مهارت‌آموزی در بین اقشار مختلف جامعه ترویج شود.

فاضلی افزود: امروزه مهارت‌آموزی از دغدغه‌های اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای به‌عنوان بزرگ‌ترین سازه مهارتی کشور است و باید بدانیم دانش‌محوری به‌تن‌هایی قادر به رونق تولید نیست و رویکرد مهارت‌محوری و مهارت‌آموزی برای کلیه اقشار به‌ویژه جوانان است که زمینه اشتغال و تولید را رونق می‌بخشد.

او ادامه داد: آنچه مسلم است جهش تولید نیازمند جهشی شگرف در به‌کارگیری استعداد‌ها و توانمندسازی مهارتی مردم و به‌ویژه جوانان خلاق و پرانگیزه در تمامی بخش‌های اقتصادی و مدیریتی کشور است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم  یادآور شد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم نیز با رسالت تربیت نیروی متخصص متعهد در صدد تدوین برنامه‌های حضور حداکثری مشارکت مردم و به‌خصوص جوانان دانشگاهی در عرصه صنعت است و ما همچون سال گذشته ضمن تقویت برنامه‌های آموزشی کارگاهی هم در توانمندسازی مهارتی نقش ایفا کرده و هم به هدایت جوانان جهت ورود به بازار کار و صنعت و ایجاد فرصت‌های کارآفرینی اهتمام خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم  عنوان کرد: سه هزار و ۱۰۰ دانشجو در ۲ آموزشکده دخترانه و پسرانه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم در ۱۹ رشته مهارتی مشغول تحصیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • ضرورت تقویت تفکر توحیدی در بین دانش آموزان خوزستان
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • اولین پارک کارآفرینی با رویکرد مردم‌محوری در قم راه‌اندازی می‌شود
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • اجرای طرح کیفیت بخشی نمرات کتبی نهایی دانش آموزان
  • اجرای پویش ملی در پناه خدا ویژه دانش آموزان در ایام نوروز و ماه رمضان
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • ۴۹ هزار نفر پارسال مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند
  • ابتکار بولونیا در افزایش مهارت و مشارکت اجتماعی جوانان