Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: تیم اقتصادی دولت بسیار ضعیف عمل می‌کند و من به جد پیگیر استیضاح وزیر اقتصاد, وزیر صنایع, معدن و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور هستم. ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان علی‌آبادکتول, اسدالله قره خانی ظهر امروز در سومین نشست خبری اظهار داشت: 30 درصد اقتصاد کشور به دست وزیر تعاون, کار و رفاه اجتماعی بود که متاسفانه ضعیف عمل کرد و پیگیر استیضاح وی بودم و اکنون هم موافق تغییر تیم اقتصادی دولت هستم و متاسفانه بیشتر وزرا ضعیف عمل کردند و باید تغییراتی در تیم اقتصادی ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از ایراداتی که به رئیس جمهور وارد است عدم ارتباط وی با نمایندگان مجلس و مجمع نمایندگان است و اگر دولت, به پیشنهاد و نظر مجلس و نمایندگان اهمیت می‌داد, امروز وضع خودرو به این فضاحت نبود، ما اعلام کردیم که این مسیر, مسیر درستی نیست, اما رئیس جمهور توجهی نداشت.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص اعتبار بیش از 9 میلیارد تومانی به نمایندگان تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی از استان‌های کوچک مظلوم واقع شدند, قرار شد مبلغ 9 میلیارد و 800 میلیون تومان به نماینده هر حوزه انتخابیه داده شود تا برای پروژه‌های مهم حوزه کاری خود هزینه کند.

وی افزود: در حوزه انتخابیه علی آبادکتول یک میلیارد تومان برای مساجد, 2 میلیارد تومان برای زهکشی, مرمت جاده بین‌مزارع, حدود 2 تا 3 میلیارد تومان برای تربیت‌بدنی و سالن‌های ورزشی روستایی, یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای توسعه بیمارستان و بخش اورژانس و بخشی هم برای بافت روستایی هزینه خواهد شد.

قره خانی با توجه به بدهی بالای دانشگاه علی‌آبادکتول تاکید کرد: این دانشگاه در رشته‌های علوم پایه و برق جزو دانشگاه‌های مهم کشوری بود, اما متاسفانه این دانشگاه بزرگ رها شده و دانشجویان آن به 2 هزار نفر رسیده است.

وی گفت: برخی از رشته‌هایی مانند تربیت بدنی, علوم پایه و تحصیلات تکمیلی در حال حذف شدن است و امید داریم بتواند وضع موجود را حفظ کند و شنیده شده که 47 نفر از کارمندان آن در حال اخراج هستند و با این بدهی سنگین با سرعت زیاد سقوط کند.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی درباره سوال از رئیس جمهور اظهار داشت: سوال از رئیس جمهور در دوره قبل ریاست جمهوری نیز مطرح بود و فراز و فرودهایی داشت که در پایان به نتیجه نرسید, سوال از رئیس جمهور, حق مجلس است  اما من شرایط را در حدی نمی‌دیدم سوال کنم و با توجه به بخش کشاورزی گلستان باید از وزیر جهاد کشاورزی سوال کرد.

وی افزود: مشکلات موجود, مشکلات این رئیس جمهور و یا رئیس جمهور قبل نیست و به زمان طولانی بازمی‌گردد و باید پاسخ از نیروی انتظامی, حوزه نظارتی و غیره بدهند که چندین هزار مجوز موسسات مالی و واحدهای تعاونی داده شده و این موسسات با سپرده پول مردم و سود کلان مشکلاتی ایجاد کردند که این زخم تازه سر باز کرده است.

قره‌خانی ادامه داد: برخی از موضوعات مربوط به بیماری سیستم اقتصادی و سیستم توسعه است و به نظر می‌رسد که به جای سوال از رئیس جمهور, وی تقاضای جلسه غیرعلنی در مجلس شورای اسلامی می کرد و همه موضوعات را به صورت شفاف توضیح می‌داد, بهتر بود.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بیشترین نقطه ضعف ما در حوزه مدیریتی است و در این اوضاع و احوال اقتصادی,  به وحدت و یکپارچگی  بیشتر نیاز داریم.

انتهای پیام/ش

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۵۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است

سخنگوی کرملین امروز (پنج‌شنبه) گفت، ایالات متحده به اعمال فشار بر کشورهایی که با روسیه همکاری می‌کنند، ادامه می‌دهد، اما این نمی‌تواند بر روابط دوجانبه تأثیر بگذارد.

به گزارش ایسنا، اظهارات «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در حالی مطرح می‌شود که وزارت خزانه‌داری آمریکا چهارشنبه تحریم‌هایی را علیه تعدادی از شرکت‌های روسی و همچنین تعدادی از شرکت‌های چینی، بلژیکی و ترکیه‌ای به اتهام تامین تجهیزات برای تشکیلات نظامی-صنعتی روسیه اعمال کرد.

پسکوف به خبرنگاران گفت: «همه، همه چیز را درک می‌کنند. و در واقع، ایالات متحده به فشارهای پنهان خود بر این کشورها ادامه می‌دهد و شرکت‌ها و بنگاه‌ها در رنج هستند، اما این نمی‌تواند توسعه روابط دوجانبه ما با این کشورها را مختل کند. کشورها به این امر علاقمند هستند، حاکمیت خود را حفظ می‌کنند و ما روی همکاری بیشتر، به‌گونه‌ای حساب می‌کنیم که به تدریج خطرات ناشی از چنین مظاهر غیر دوستانه یا بهتر بگوییم خصمانه را به حداقل برسانیم.»

سفر پوتین به چین

سخنگوی کرملین همچنین گفت در جریان مذاکرات آتی بین ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین، مسائل امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای به هر طریقی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پسکوف در پاسخ به اینکه آیا موضوع کنترل تسلیحات در دستور کار مذاکرات قرار دارد یا خیر، گفت: «به هر طریقی، مسائل امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای مورد اشاره و بررسی قرار خواهد گرفت.»

پوتین پیشتر گفته بود سفرش به چین برای ماه مه برنامه‌ریزی شده است.

«بیگانه‌هراسی»

سخنگوی کرملین همچنین گفت اظهارات جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در مورد «بیگانه‌هراسی» در روسیه منعکس‌کننده واقعیت در این کشور نیست.

بایدن که روز چهارشنبه در یک گردهمایی کمک‌های مالی در واشنگتن صحبت می‌کرد، گفت ژاپن متحد ایالات متحده، با مسائل اقتصادی مواجه است، زیرا این کشور «بیگانه‌هراس» است و این را می‌توان در مورد چین و روسیه هم گفت.

پسکوف در همین رابطه به خبرنگاران گفت: «معتقدیم که این بیانیه بایدن واقعیت را دقیقا برعکس منعکس می‌کند.»

کنفرانس «صلح»

سخنگوی کرملین امروز همچنین به مسائل مرتبط با اوکراین اشاره کرده و گفت، کنفرانس صلح اوکراین در سوئیس به وضوح نتیجه‌محور نیست و نمی‌توان در مورد انتظارات جدی بدون مشارکت روسیه صحبت کرد.

او در پاسخ به اینکه آیا مسکو برای چنین گفت‌وگویی آماده است، به خبرنگاران گفت: «درباره چه نوع کنفرانس جدی با انتظارات جدی، چه نوع اثربخشی بدون مشارکت روسیه می‌توان صحبت کرد؟ مطلقا غیرممکن است. واضح است که این نوعی ابتکار است که برای نتیجه طراحی نشده است. در مورد بقیه، موضع ما در مورد مذاکرات کاملا مشخص است، کاملاً شفاف است و بارها توسط رئیس جمهور ما (ولادیمیر پوتین) تأیید شده است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس قوه قضاییه با هزار نفر از کارگران در هرمزگان
  • رئیس‌جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • مجلس یازدهم در نظارت ضعیف بود
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • ◄ عکس | امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد