Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان شرقی با ابراز تأسف از افزایش نگران‌کننده تصادفات و تلفات جاده‌ای استان ‌گفت: گروه‌های تخصصی باید عوامل این رخداد و وزن هر یک از عوامل را به طور دقیق و علمی مشخص کنند تا بتوانیم راهکارهای مناسب بیابیم. ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در نشستی که به منظور بررسی عوامل افزایش تصادفات جاده‌ای در استان تشکیل شد، خاطرنشان کرد: اگر علت این امر را درست تشخیص ندهیم در حل مسأله نیز دچار مشکل خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید نقش هریک از عوامل در بروز تصادفات جاده‌ای به طور دقیق تعیین شود، افزود: یکی از عواملی که برای تصادفات مطرح می‌شود نواقص جاده‌ای و کمبود زیرساخت‌هاست، در حالی که در برخی از بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها که زیرساخت‌های مناسب هم وجود دارد باز شاهد تصادفات منجر به فوت هستیم.

خدابخش ادامه داد: به نظر می‌رسد مهم‌ترین عامل تصادفات جاده‌ای، ضعف آموزش و فرهنگ رانندگی است که لازم است برای این موضوع وقت و انرژی صرف کنیم.

وی افزود: اگر سالیان متمادی برای زیرساخت‌ها هزینه کنیم اما نسبت به فرهنگ‌سازی و آموزش رفتار صحیح در رانندگی غافل باشیم اقدامات ما آن‌چنان موثر نخواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: البته اقدامات لازم برای اصلاح زیرساخت‌ها و کنترل تردد در جاده‌ها نیز همزمان با اقدامات فرهنگی باید انجام شود.

جواد رحمتی، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز با تأکید بر شناسایی عوامل افزایش تصادفات جاده‌ای در سطح استان، گفت: دستگاه‌های مسئول باید با شناسایی این عوامل برای فصل زمستان که موضوع راهداری اهمیت ویژه‌ای می‌یابد آماده شوند.

در این نشست که فرمانداران استان نیز در آن حضور داشتند، پس از ارائه گزارش رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی در خصوص آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای استان، درخصوص عوامل دخیل در بروز تصادفات و راهکارهای جلوگیری از آن بحث و تبادل نظر شد.

بر اساس این گزارش، تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی استان در پنج ماهه نخست سال جاری 262 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 32 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/ش

R7887/P1377/S6,47/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۵۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد نوروزی در جاده های آذربایجان شرقی از ۱۵ میلیون سفر گذشت

به گزارش خبرگزاری مهر، اورجعلی علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: روزهای ۲۸ اسفند، ۵ و ۷ فروردین به ترتیب پرترددترین روزهای این ایام بودند.

وی افزود: آمار تردد ورودی استان در این مدت ۹۹۴ هزار دستگاه و آمار تردد خروجی استان ۸۹۶ هزار دستگاه خودرو بود.

وی پرترددترین محورهای استان در این ایام را محور رفت و برگشت کنارگذر جنوبی شهیدکسایی (تبریز- باسمنج)، محور رفت و برگشت تبریز- ایلخچی و محور رفت و برگشت صوفیان - تبریز اعلام کرد.

علیزاده همچنین گفت: نوروز امسال بیشترین ورودی به استان از محورهای آزادراه تبریز- زنجان، میاندوآب - ملکان و نیر- سراب بود.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای سپری شده از طرح نوروزی، ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری استان اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه ۱۸۴ هزار و ۴۰۰ مسافر را در داخل و خارج استان جابه‌جا کرده است.

کد خبر 6064683

دیگر خبرها

  • بیش از ۵۰ درصد تلفات جاده‌ای قزوین به علت نبستن کمربند ایمنی
  • تردد نوروزی در جاده های آذربایجان شرقی از ۱۵ میلیون سفر گذشت
  • تصادفات شهری در آذربایجان شرقی ۶ فوتی به جا گذاشت
  • شش فوتی در تصادفات شهری ایام نوروز در آذربایجان شرقی
  • فوت ۶ نفر در تصادفات درون شهری استان آذربایجان شرقی
  • ◄ کاهش بیش از ۵۰ درصدی تلفات جاده ای / خواب آلودگی و خستگی، مهمترین عامل تصادفات
  • بیش از ۴۰ درصد تلفات جاده‌ای مربوط به سرنشینان غیر از راننده است
  • کاهش ۶۴ درصدی تلفات جاده‌ای نوروزی در استان بوشهر
  • ◄ توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  • کاهش ۶۴ درصدی تلفات جاده‌ای نوروزی در بوشهر