Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-مديرعامل شرکت شهر سالم گفت: 40 درصد ساختمان درمانگاه‌هاي اين شرکت فرسوده هستند،  و تلاش خواهيم کرد با تامين مکان مناسب، درمانگاه‌هايي با استانداردهاي لازم ايجاد کنيم و در مواقع بحران تجهيزات و امکانات شرکت شهر سالم در اختيار اورژانس خواهد بود.

چوبينه در نشستي خبري در تشريح عملکرد شرکت شهر سالم اظهار داشت:در حوزه HSE اقدامات انجام نشده بسياري باقيمانده که تلاش مي‌کنيم با تشکيل کميته‌هاي فني و علمي و برگزاري جلسات مشترک با اعضاي شوراي شهر تهران و مديران شهرداري تهران پيمان نامه دقيقي را در جهت تحقق پيوست‌هاي HSE براي پروژه‌هاي مختلف به امضاء برسانيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پروژه هاي زيادي در شهر تهران در حال احداث و يا تعريف است که بايد براي همه آنها پيوست‌هاي HSE تعريف شود. در حقيقت در سه حوزه شهروند، پرسنل شهرداري و پيمانکاران موضوع HSE ديده شده است و شوراي عالي HSE که رياست آن با شهردار تهران و دبيري آن با مديرعامل شرکت شهر سالم است، مطالعات گسترده و خوبي را در اين حوزه انجام داده است.

وي افزود: قطعا در حوزه HSE اقدامات انجام نشده بسياري باقيمانده که تلاش مي‌کنيم با تشکيل کميته‌هاي فني و علمي و برگزاري جلسات مشترک با اعضاي شوراي شهر تهران و مديران شهرداري تهران پيمان نامه دقيقي را در جهت تحقق پيوست‌هاي HSE براي پروژه‌هاي مختلف به امضاء برسانيم.

وي ادامه داد: در حال حاضر مشغول تدوين سامانه‌اي هستيم که پيمانکاران و افراد صاحب صلاحيت به ويژه در حوزه HSE بتوانند خود را به اين سامانه معرفي کنند تا ابتدا پايش اوليه براي اين پيمانکاران انجام شود و در ادامه نيز به صورت مستمر پايش‌ها بر روي اين پيمانکاران شهرداري تهران عملياتي شود. قطعا در اين حوزه به ويژه در گذشته ضعف‌ها و کمبودهايي را شاهد بوديم که اميدواريم با اجرايي شدن اين سامانه بتوانيم معضلات را حل و فصل کنيم.

مديرعامل شرکت شهر سالم در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود در خصوص فرسودگي ساختمان درمانگاه‌هاي اين شرکت در سطح شهر تهران گفت: برخي ساختمان‌هاي ما متعلق به 20 سال قبل هستند و بعضا کاربري آنها براي ارائه خدمات درماني نبوده است؛ اما امروز با توجه به لزوم ارائه خدمات درماني به پرسنل شهرداري تهران و شهروندان تهراني مورد استفاده قرار گرفته است. البته بايد به اين نکته توجه داشته باشيم که درمانگاه‌هايي که استانداردهاي درماني لازم را ندارند براي بيماران بد حال مورد استفاده قرار نمي‌گيرند اما اگر در مناطق مساعدتي از سوي شهرداران انجام شود با تامين مکان مناسب قطعا در جهت ساخت درمانگاه‌ها با استانداردهاي لازم اقدام خواهيم کرد.

وي تاکيد کرد: در حال حاضر بيش از 40 درصد ساختمان‌هاي درمانگاه‌هاي شرکت شهر سالم قديمي هستند و استانداردهاي لازم براي فعاليت‌هاي ما را ندارند که تلاش مي‌کنيم با گرفتن فضاي مناسب درمانگاه‌هايي با استانداردهاي مناسب را ايجاد کنيم.

وي ادامه داد: البته ما استانداردها را در سطح بالا تعريف کرده‌ايم تا خدماتي که به پرسنل شهرداري تهران و شهروندان ارائه مي‌کنيم در سطح بالايي باشند. بي ترديد ما شهروندان تهراني و همکاران خود را شايسته خدماتي با کيفيت بسيار بالا مي‌دانيم.

چوبينه در ادامه با اشاره به وضعيت سلامت در سطح کشور گفت: وضعيت سلامت کشور مشکلات بسياري دارد اما در سال‌هاي گذشته که طرح عظيم حوزه سلامت توسط دولت مطرح شد خدمات ويژه‌اي براي هموطنان در نظر گرفته شد که مي‌توان از آن به عنوان اتفاقي بزرگ ياد کرد. به شکلي که ظرف سال‌هاي گذشته توانستيم خدمات سلامت را در کشور توسعه دهيم و بار درماني را دولت توانست به عهده بگيرد. در همين مسير دفترچه‌هاي بيمه معناي درست‌تري پيدا کردند البته هنوز مشکلاتي در اين حوزه بر سر راه دولت وجود دارد که دولتمردان در تلاش هستند آنها را حل و فصل کنند. بايد درآمدها و بودجه‌هاي مناسب‌تري را براي اين حوزه در نظر بگيريم.

وي افزود: 250 هزار نفر از پرسنل شهرداري تهران به نوعي از اقشار پايين جامعه محسوب مي‌شوند. پرسنلي همانند کارگران خدماتي که براي ارائه خدمات بهتر به اين عزيزان شرکت شهر سالم ايجاد شد که در حقيقت فلسفه شکل گيري آن ارائه خدمات شايسته به اين پرسنل بود. در کنار اين موضوع خلاءها و کمبودهايي که در حوزه خدمات درماني در شهر تهران وجود داشت توسط مراکز درماني شهرداري تهران به نوعي پوشش داده شد. در حقيقت ما در کنار وزارت بهداشت و سازمان‌هاي مربوطه بخشي از ارائه اين خدمات را بر عهده گرفته‌ايم.

وي تاکيد کرد: شرکت شهر سالم در جهت ارائه خدمات مناسب‌تر به شهروندان جنوب و جنوب شرق تهران آمادگي لازم را دارد تا با ايفاي نقش تسهيل گري بتواند در جهت تحقق اين مهم گام بردارد. يکي از حرفه‌اي ترين خدمات تخصصي که ظرف سال‌هاي گذشته در شهرداري تهران انجام شده است موضوع سلامت بوده که شهرداري توانسته به اين حوزه ورود پيدا کند و خدمات شايسته‌اي را نيز به شهروندان و پرسنل خود ارائه کرده است.

وي درباره موضوع واگذاري درمانگاه‌هاي اين شرکت به بخش خصوصي نيز گفت: خدماتي که ما ارائه مي‌کنيم از کيفيت بالايي برخوردار است و دليلي براي واگذاري درمانگاه‌هاي خود به بخش خصوصي نمي‌بينيم. ضمن آنکه اين شرکت بدهکار نيست تا نياز به فروش ساختمان‌هاي خود داشته باشد. البته در جهت ارتقاء و بهبود کيفيت برخي خدمات اين شرکت ممکن است واگذاري به بخش خصوصي را در برخي خدمات داشته باشيم اما اينکه کل بحث درمان پرسنل خود را واگذار کنيم چنين چيزي نخواهد بود.

وي ادامه داد: در جهت تکريم و ايجاد شناسنامه الکترونيکي پرسنل مشغول گفت‌وگو با شرکت‌هايي هستيم تا بتوانيم تهيه شناسنامه الکترونيک درمان را براي پرسنل خودمان به سرانجام برسانيم. در حقيقت قصد داريم پکيجي داشته باشيم که ما به سراغ همکاران‌مان که بعضا از سنين بالايي برخوردار هستند و بازنشسته هستند برويم و سيستم ارجاع به پزشک متخصص را از منازل آنها داشته باشيم که اميدواريم اين موضوع در فرصت زماني کوتاهي محقق شود.

چوبينه در خصوص ارائه خدمات اين شرکت در راهپيمايي اربعين حسيني به زائرين گفت: ما تابع سياست‌هاي شهرداري تهران در موضوع اربعين هستيم. قطعا سياست‌هاي کلي توسط شورا و شهرداري تصميم گيري مي‌شوند و بنابر صحبت‌هايي که تا کنون انجام شده امسال نيز ما توفيق ارائه خدمات به زائرين را خواهيم داشت. سياست ما براي اربعين امسال سياست پيشگيري است اما بايد به اين نکته توجه کنيم که درمان خارج از کشور بر عهده هلال احمر جمهوري اسلامي ايران است که براي اين امر پايگاه‌هاي زيادي را در کشور عراق برپا کرده است. وظيفه ما حمايت و درمان پرسنل شهرداري تهران است که در کشور عراق مشغول ارائه خدمات به زائرين هستند.

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به ارائه خدمات درماني به کودکان کار در سطح شهر تهران اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 735 کودک کار در اماکن تحت اختيار شهرداري که به نوعي سرپرستي اين کودکان را بر عهده دارد با کمک خيرين پايش سلامت به صورت رايگان براي آنها انجام مي‌شود و بايد به کمک دستگاه‌هاي ذيربط دغدغه پايش سلامت کودکان کار رفع شود.

وي در خصوص بکارگيري تجهيزات اين شرکت در حوادثي همچون پلاسکو نيز گفت: وظيفه خدمات اورژانسي در ابعاد شهري در اختيار اورژانس کشور است. ما در شهرداري تهران به آن معنا اورژانس نداريم اما در مواقع بحران،  در کنار اورژانس هستيم و از مديريت آنها تبعيت مي‌کنيم. امکانات ما در اختيار آنها قرار مي‌گيرد اما آمبولانس‌هاي ما در مواقع عادي تنها براي ارائه خدمات به پرسنل شهرداري تهران مشغول فعاليت است؛ اما در مواقع بحران در کنار اورژانس به ارائه خدمات به شهروندان مي‌پردازند.

وي در خصوص بهره گيري از ظرفيت‌هاي مغفول مانده شرکت شهر سالم نيز گفت: در خصوص واردات و خريد و فروش تجهيزات پزشکي با توجه به اختياري که قانون به ما داده است ظرف سال‌هاي گذشته کاري انجام نشده اما مقرر کرده‌ايم که جنبه‌هاي اقتصادي شرکت از اين پس مورد توجه قرار گيرد و به حوزه‌هاي مغفول مانده ورود پيدا کنيم که قطعا با تحقق اين امر مي‌تواند ارز آوري را براي اين شرکت به همراه داشته باشد

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهرسالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۵۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری به دنبال ارائه کیفیت خدمات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب است

شهردار منطقه ۷ تهران گفت: نمایشگاه کتاب یک رویداد بین المللی است بنابراین باید خدماتی که در آن ارائه می‌شود در بالاترین کیفیت ممکن باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نصراله آبادیان امروز- چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌- در جلسه مشترک با مدیر اجرایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب، اظهار کرد: نمایشگاه کتاب یک رویداد بین‌المللی است بنابراین باید خدماتی که در آن ارائه می‌شود در بالاترین کیفیت ممکن باشد از همین رو از تمام همکارانم تقاضا دارم تا از تمام ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: از چند هفته قبل جلساتی برای هماهنگی‌ها در مصلی امام خمینی (ره) در این منطقه برگزار و تقسیم وظایف انجام شده است.

شهردار منطقه ۷ شهرداری تهران یادآور شد: تمام مواردی که در جلسات مربوط به نمایشگاه بین‌المللی کتاب مطرح شده است باید تا هفته آینده دسته بندی شود تا دستورات مربوط به آنها صادر شود.


به گزارش ایمنا، نظافت نمایشگاه، مکاتبه با بهشت الزهرا برای دریافت ۱۰ دستگاه شاتل، زیباسازی، گل آرایی، جانمایی سرویس‌های بهداشتی، جانمایی پارکینگ برای خودروهای شخصی، تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها، تعبیه فضای مناسب برای کودکان و اسکان کارگری مواردی بود که مدیران شهری و نمایشگاه کتاب در جلسه مطرح شد.


کد خبر 747614

دیگر خبرها

  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی
  • کلنگ بی‌قرار شهرداری؛ بیخ گوش سنگلج
  • ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت رایگان برای بارداری سالم
  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • شهرداری به دنبال ارائه کیفیت خدمات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب است
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • بازدید مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری تهران از سه پروژه
  • مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی