Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر داروندی‌ رئیس سازمان نظام پرستاری کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ‌اظهار کرد:‌ بر اساس ارزیابی مرکز توسعه خدمات پرستاری مستقر در اصفهان، در خصوص برنامه آموزشی رشته مراقبت سلامت به هیچ عنوان کار کارشناسی انجام نگرفته است.

وی ادامه داد: 80 درصد از برنامه آموزشی رشته مراقبت سلامت شبیه به رشته پرستاری است، در حالی که بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی اگر چارت آموزشی رشته جدید شباهت 50 درصدی با برنامه دیگر در حال اجرا در کشور داشته باشد، نباید رشته جدید اجرایی و اقدام به تربیت نیرو در آن انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشور از نظر تأمین نیروی پرستار با هیچ کمبودی‌ مواجه نیست

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی رشته مراقبت سلامت نباید مورد توجه و ارزیابی قرار بگیرد، افزود: رشته پرستاری موتور محرکه مراقبت از سلامت است و نباید رشته دیگر جایگزین پرستاران شود.

داروندی‌ عنوان کرد: رشته مراقبت سلامت نباید در هنگام اشتغال جایگزین پرستاران شود زیرا رشته پرستاری در حوزه مراقبت از بیماران در اولویت قرار دارد.

وی اضافه کرد: سازمان نظام پرستاری کشور جلسات متعددی با مسئولان وزارت بهداشت در خصوص حذف رشته مراقبت از سلامت برگزار کرده‌اند اما این افراد پرداخت پول کمتر را دلیل اصلی ایجاد رشته مراقبت از سلامت و حتی جایگزین رشته پرستاری اعلام کرده‌اند.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور گفت: در حال حاضر کشور از نظر تأمین نیروی پرستار با هیچ کمبودی‌ مواجه نیست و نباید رشته مراقبت سلامت که هیچ وجاهتی‌ ندارد اقدام به تربیت نیروی انسانی در این رشته داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۵۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود

سید جلال موسوی خطیر معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه بازدید یکی از حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری در مازندران، گفت: آزمون دانشگاه فرهنگیان، سال آینده در دفترچه و تاریخی مجزا از سایر آزمون‌های سراسری برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه یکی از راهبرد‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، جذب معلمان با استعداد معلمی است، گفت: ظرفیت امسال دانشگاه فرهنگیان ۳۰ هزار نفر است.

او با اشاره به اینکه آزمون دانشگاه فرهنگیان، امسال همزمان با آزمون سراسری و با ارائه دفترچه سوالات مجزا برگزار شد افزود:از پذیرفته شدگان آزمون دانشگاه فرهنگیان، مصاحبه و تست‌های شخصیتی و روان سنجی نیز به عمل می‌آید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، استقبال داوطلبان از آزمون دانشگاه فرهنگیان را چشمگیر دانست و گفت: به همین منظور از سال آینده آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • گزارش تصویری | تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال رستگاری
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت