Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه 10 اسرائیل به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد، ارزیابی‌های اطلاعاتی حاکی از آن است که حماس تصمیم دارد به مذکرات آتش‌بس ادامه دهد.

ایران آنلاین /شبکه ۱۰ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد، وزیر جنگ این رژیم امروز (شنبه) تصمیمش درباره ادامه تلاش‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس طولانی مدت با جنبش حماس در غزه را اعلام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام امنیتی افزود، اگر اوضاع وخیم شود و بار دیگر درگیری صورت گیرد گذرگاه کرم ابوسالم بسته خواهد شد اما اگر آتش‌بس موقت تا هفته آتی ادامه یابد، رژیم صهیونیستی سوخت و گاز به نوار غزه ارسال می‌کند.

وی ادامه داد، مذاکرات به صورت شفاهی و با میانجی‌گری مصر و سازمان ملل در حال انجام است که در میان دو طرف درگیر پیام‌هایی را رد و بدل می‌کنند اما با این وجود مشکل اساسی پیش روی مذاکرات اختلافات داخلی بر سر این توافق‌نامه است.

مذاکرات غیرمستقیم میان جنبش حماس و اسرائیل با نظارت مصر، قطر و سازمان ملل با هدف دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه در حال انجام است.

طبق اعلام رسانه‌های اسرائیل، بندهای توافق‌نامه آتش‌بس شامل توقف درگیری میان دو طرف در ازای لغو تدریجی محاصره غزه است.

نخستین مرحله این توافق‌نامه شامل توقف تظاهرات و فرستادن بالون‌های آتش‌زا به مرزهای غزه در ازای بازگشایی گذرگاه‌های این منطقه از جمله گذرگاه مرزی رفح است. مرحله دوم شامل برگزاری مذاکرات پیرامون اجرای طرح‌های بزرگ اقتصادی به ویژه در نوار غزه و آغاز مذاکرات پیرامون دو سرباز اسرائیلی تحت بازداشت در نزد حماس به منظور دستیابی به مبادله میان دو طرف است.

طبق اعلام رسانه‌های اسرائیل،‌ انعقاد توافق‌نامه مذکور میان دو طرف با میانجی‌گری بین‌المللی بسیار نزدیک است و احتمال می‌رود، در صورت تصویب این توافق‌نامه در شورای امنیت داخلی اسرائیل، حماس طی روزهای آتی آن را با مشارکت گروه‌های فلسطینی امضا کند.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۵۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق خبرساز؛ گل‌محمدی- تراکتور نهایی شد

به گزارش همشهری آنلاین بعد از جدایی پاکو خمس از تراکتور، مسئولان این باشگاه مذاکراتی با یحیی گل‌محمدی انجام دادند تا او را راضی به نشستن روی نیمکت تیم‌شان کنند.

در این زمینه خبرنگار ایسنا کسب اطلاع کرد، گل‌محمدی با تراکتور به توافق نهایی رسیده و اگر موانع لازم برطرف شود، این مربی به زودی قرارداد خود را به امضا می‌رساند. گفته می‌شود امروز قرار است جلسه‌ای برگزار شود تا پیرامون حل موانع لازم حضور گل‌محمدی تصمیم‌گیری شود.

کد خبر 846316 برچسب‌ها یحیی گل محمدی ویژه ورزشی

دیگر خبرها

  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • حماس اظهارات بلینکن را محکوم کرد
  • توافق خبرساز؛ گل‌محمدی- تراکتور نهایی شد
  • هنیه: موضع آمریکا درباره رفح فریبکارانه است
  • هنیه: موضع اسرائیل علیه ترکیه، «وقاحت سیاسی» است
  • هنیه: موضع اسرائیل علیه ترکیه، «وقاحت سیاسی» است
  • توافقی که رد شد؛ پاسخ حماس که موجب عصبانیت مصر، آمریکا و حتی قطر شد + جزئیات
  • جزئیات آخرین دور از مذاکرات آتش‌بس غزه/ حماس توافق پیشنهادی آمریکا و مصر را رد کرد
  • روزشمار / نگاهی به تنش میان ایران و رژیم اسرائیل از 7 اکتبر تا به امروز
  • آیا آنکارا واسطه جدید میان حماس و اسرائیل خواهد بود؟