Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@08:28:40 GMT

اتمام اعتبار و متوقف شدن وام اشتغال روستایی

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۵۵۱۰

اتمام اعتبار و متوقف شدن وام اشتغال روستایی

متقاضیان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری از امروز با بسته شدن سامانه کارا مواجه شدند و مسئولان اتمام اعتبار را دلیل این توقف اعلام کردند.

ایران آنلاین /علاءالدین ازوجی، مدیرکل توسعه اشتغال و سیاست گذاری بازار کار وزارت تعاون، درباره علت توقف ثبت نام متقاضیان درخواست تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در سامانه «کارا» گفت: کل منابع اختصاص یافته برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری از محل منابع صندوق توسعه ملی و منابع داخلی چهار موسسه عامل ۱۲هزار میلیارد تومان بود اما از بهمن ماه سال گذشته همزمان با اجرای طرح تا کنون بیش از ۵۰۰ هزار طرح به ارزش ۱۵ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه بنابراین در حال حاضر میزان درخواست تقاضا برای دریافت تسهیلات ۳ هزار میلیارد تومان بیش از اعتبارات قانونی است گفت: این در حالی است تاکنون دو مرحله از منابع صندوق توسعه ملی از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص پیدا کرده است.
این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: از طرفی با توجه به اینکه تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری قرار است به رَسته فعالیت‌های اشتغالزا و از پیش تعیین شده اختصاص یابد، ظرفیت برخی از رسته‌ها تکمیل شده است.
مدیر کل توسعه اشتغال و سیاست گذاری بازار کار در وزارت کار، با اشاره به اینکه برخی از درخواست‌های متقاضیان نیز خارج از طرح‌های اشتغالزا بود، گفت: از سوی دیگر با توجه به اینکه بررسی توجیه اقتصادی طرح های اشتغالزا برای پرداخت تسهیلات برعهده بانک‌های عامل است، برخی از طرح‌های اشتغالزا که توجیه اقتصادی ندارند، توسط موسسات عامل مورد تایید قرار نمی گیرند و از شمول دریافت تسهیلات اشتغال خارج می شوند؛ بنابراین طرح‌های دارای توجیه اقتصادی سایر متقاضیان باید جایگزین طرح های غیراشتغالزا شوند.
ازوجی با بیان اینکه مجموع این عوامل باعث توقف ثبت نام در سامانه کارا تا اطلاع ثانوی شد، گفت: البته بررسی طرح‌هایی که در گذشته از سوی متقاضیان ثبت شده، ادامه دارد اما ثبت تقاضای جدید منوط به بررسی تقاضاهای قبلی و پایش طرح‌ها است.
این مقام مسئول در وزارت کار گفت: پس از پایش طرح های ثبت شده متقاضیان در سامانه و همچنین طرح های ارجاع شده به موسسات عامل، درخصوص فعالیت مجدد سامانه اطلاع رسانی می شود.
سامانه کارا که با نشانی http://kara.mcls.gov.ir در دسترس متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال قرار دارد، متوقف شد و متقاضیان پس از ورود به سامانه با پیغام «توجه: تا اطلاع ثانوی امکان ثبت طرح برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری میسر نمی باشد» مواجه می شوند./ مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۵۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد

عباس اکبری روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خمین، گفت: ۹۰ میلیارد ریال اعتبار پارسال در راستای پرداخت وام مشاغل خانگی به متقاضیان چهار دستگاه اجرایی صمت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خمین تخصیص یافت.

وی ادامه داد: ۹۰ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال طرح برای دریافت تسهیلات در سال گذشته به بانک‌های عامل معرفی شدند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خمین تعهد پارسال شهرستان در سامانه رصد را ۷۶۷ نفر عنوان کرد و افزود: یک‌هزار ۷۱۲ نفر در این سامانه ثبت شد که این تعداد ۲۲۳ درصد بیشتر از تعهد شهرستان است.

فرماندار خمین نیز در این نشست با تقدیر از پیگیری ادارات برای پیگیری تخصیص اعتبارات گفت: ادارات از انحراف تسهیلات پرداختی اشتغال با نظارت کامل جلوگیری کنند.

حمید کمانکش افزود: وام اشتغال باید به کسانی پرداخت شود که از آمار بیکاران جامعه جدا شوند.

وی با تقدیر از بانک‌های شهرستان خمین به دلیل همکاری در پرداخت وام اشتغال بیان کرد: حضور روسای بانک‌های عامل در نشست‌های کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ضروری است.

فرماندار خمین اظهار کرد: اولویت بخشی به طرح‌های گروهی در اعطای تسهیلات بنیاد برکت اقدام خوبی است.

خمین با جمعیتی بالغ بر ۱۰۵ هزار نفر در جنوب استان مرکزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل
  • شمار واحدهای نهضت مسکن ملی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گذشت
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • اشتغال بیش از ۴ هزار نفر در معادن شهرستان بردسکن
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • ۳۷۶ میلیاردتومان اعتبار جهت تسهیلات اشتغال و جهش تولید اختصاص یافت