Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-19@14:45:29 GMT

بیش از ۳ هزار تن دارو وارد کشور شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۵۵۲۷

بیش از ۳ هزار تن دارو وارد کشور شد

به گزارش پارس نیوز، 

گمرک ایران اعلام کرد: طی چهار ماه نخست سال‌جاری ۳ هزار و ۶۷ تن انواع دارو به ارزش ۳۹۹ میلیون و ۸۵۸ هزار دلار به کشور وارد شده است. این آمار صرفا مشمول واردات دارو بوده و واردات مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی را شامل نمی‌شود. گفتنی است انواع دارو طی چهار ماهه نخست سال گذشته ۳ هزار تن به ارزش ۴۴۲ میلیون و ۱۲۱ هزار دلار بوده است؛ بنابراین گزارش؛ رییس کل گمرک ایران در رابطه اقدامات گمرک جهت تسریع در ترخیص انواع دارو در شرایط فعلی گفت: ترخیص دارو و تجهیزات پزشکی نیز با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بدون معطلی از گمرکات انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرود عسگری افزود: پیش اظهاری کالا‌های سلامت محور فراهم شده و واردکنندگان می‌توانند این کالا‌ها را قبل از ورود کالا به گمرکات اظهار و نسبت به انجام تشریفات گمرکی با اخذ مجوز از وزارت بهداشت اقدام کنند تا در زمان ورود بدون معطلی کالا را به انبار شرکت‌های خود انتقال دهند.

عسگری همچنین در خصوص ترخیص کالا‌های ضروری تاکید کرد: ترخیص کالا‌های ضروری به ویژه دارو از گمرکات بدون معطلی در حال انجام است. براساس تفاهمنامه جدید با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عملیات ترخیص این کالا‌ها پس از صدور مجوز این وزارتخانه در اسرع وقت به صورت حمل مستقیم انجام می‌شود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: گمرک واردات ایران تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت درمان سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزارتخانه ایران دارو دلار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزارتخانه پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۵۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی به یک درصد کاهش یافت

بهادری جهرمی در حاشیه  جلسه هیات دولت اظهار کرد:با تصویب هیات وزیران هم مالیات بر ارزش افزوده که ۱۰ درصد است و هم حقوق گمرکی که ۴ درصد است برای اقلام کالا‌های اساسی، دارو، مواد اولیه تامین دارو، نهاده‌های دامی و کشاورزی و ملزومات مصرفی پزشکی به یک درصد کاهش می‌یابد.

سخنگوی دولت افزود: این کاهش مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی بزودی اعمال خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • سفر گروه پزشکی ترکیه به کابل
  • ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شد
  • ارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی به یک درصد کاهش یافت
  • واردات نامرئی خودرو
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است