Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@16:15:58 GMT

نخست وزیر بنگلادش رقیب خود را به قتل متهم کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۵۵۷۵

نخست وزیر بنگلادش رقیب خود را به قتل متهم کرد

دهلی نو - ایرنا - شیخ حسینه نخست وزیر بنگلادش، خالده ضیا بزرگ ترین رقیب سیاسی خود را به قتل مجیب الرحمن بنیانگذار کشور بنگلادش متهم کرد.

به گزارش ایرنا، به نقل از روزنامه 'دیلی استار' در روز شنبه، نخست وزیر بنگلادش ادعا کرد خالده ضیا نخست وزیر اسبق این کشور در توطئه قتل مجیب الرحمن، پدر شیخ حسینه، شرکت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: خالده ضیا، قاتل پدر بنگلادش، را از طریق دستکاری، رای ها وارد پارلمان بنگلادش کرده است.
شیخ حسینه رهبر حزب عوامی این اتهامات را در طول سخنرانی خود در یک برنامه به مناسبت چهل و سومین سالگرد ترور مجیب الرحمن مطرح کرد.
حسینه مدعی شد: علاوه بر ضیا الرحمن رهبر حزب ملی گرای بنگلادش ، همسر او ( خالده ضیا)در قتل مجیب الرحمن دست داشته است.
نخست وزیر بنگلادش افزود: این قاتلان حمله 21 ماه اوت سال 2004 در جریان راهپیمایی حزب عوامی را طراحی کردند و تلاش های زیادی برای قتل من نیز انجام داده اند. بنابراین اگر این افراد بار دیگر قدرت را بدست آورند، بنگلادش پیشرفت نخواهد کرد و مردم از عدالت محروم خواهند شد.
نخست وزیر بنگلادش همچنین اعتراضات دانشجویان بنگلادشی در ماه اخیر را تحریک شده دانست.
حسینه تاکید کرد: افرادی که این اعتراض ها را ترغیب می کنند دارای روحی پاکستانی هستند. اما زمانی که دولت بنگلادش آنها را بازداشت می کند، انتقادات زیادی در صحنه داخلی و خارجی ایجاد می شود. اگر کسی یک اقدام خلاف قانون انجام دهد و کودکان را برای دست یابی به اهداف خود تحریک کند، این وظیفه دولت است که علیه این فرد بدون توجه به موقعیت و قدرت او اقدام کند.
بنگلادش درماه جاری شاهد اعتراضات گسترده دانش آموزان و دانشجویان در شهر های مختلف از جمله داکا پایتخت این کشور بوده است.
این اعتراضات پس از کشته شدن دو دانش آموز توسط دو راننده اتوبوس آغاز شد.دولت بنگلادش در اقدامی جهت آرام کردن اعتراضات دانشجویان اعلام کرد برای افرادی که به صورت عمدی سبب کشته شدن فردی در جاده ها شوند مجازات اعدام تعیین خواهد کرد.
بر اساس پرونده سوء قصد علیه شیخ حسینه، در ماه آگوست سال 1989، هفت تا نه نفر از اعضای حزب 'آزادی بنگلادش' به خانه 'بنگاباندو شیخ مجیب الرحمن' حمله کرده و با تیراندازی و انفجار بمب چند نفر را به قتل رساندند.
اما در این حمله به شیخ حسینه صدمه ای نرسید.
'بنگاباندو شیخ مجیب الرحمن' اولین رئیس جمهور بنگلادش است. وی همچنین نیروی اصلی استقلال این کشور از پاکستان در نظر گرفته می شود.
بر اساس گفته های مقامات بنگلادشی، تاکنون 19 سوء قصد علیه شیخ حسینه نخست وزیر و رهبر حزب حاکم 'عوامی' صورت گرفته است.
در جنگ های استقلال بنگلادش که در سال 1971 اتفاق افتاد حدود 3 میلیون نفر توسط نیروهای پاکستانی کشته شدند. این جنگ ها همچنین بیش از 100 هزار نفر را مجبور به مهاجرت کرد.
آساق**267**1424 **1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي بنگلادش خالده ضيا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۵۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| خوش‌آمدگویی نخست‌وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی

دریافت 624 KB

دیگر خبرها

  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • نماز باران در بنگلادش
  • گرمای شدید در بنگلادش ۴ قربانی گرفت
  • گرما در بنگلادش قربانی گرفت
  • (ویدیو) خوش آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی
  • ببینید | نخست‌وزیر پاکستان به زبان فارسی به رئیسی خوش آمد گفت‌
  • فیلم/ خوش‌آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی
  • عکس/ استقبال رسمی نخست وزیر پاکستان از رئیسی
  • فیلم| خوش‌آمدگویی نخست‌وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی
  • صهیونیست‌ها ادعای نتانیاهو در مورد پیروزی را باور ندارند