Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد - ایرنا - روزنامه های اردو زبان 'امت و نوای وقت' پاکستان در مقاله هایی با اشاره به اینکه ایران بر ‌اساس عرف بازار به مشتریان نفتی تخفیف می‌دهد، نوشتند: کشورهای آسیایی به ویژه پاکستان پیشنهاد نفتی ایران را بپذیرند.

به گزارش ایرنا در مقاله روز چهارشنبه روزنامه 'امت و نوای وقت' پاکستان با عنوان 'پیشنهاد تخفیف نفتی ایران' آمده است: اوضاع جهانی با سرعت رو به نگرانی پیش می رود و افزایش روز افزون این روند نگران کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این رسانه ها آمده است: پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی رفتار آمریکا به شدت به تجاوز تمایل داشته و حتی منجر به جنگ در بسیاری کشورها و سلطه بر کشورهای مستضعف شد.
این مقاله می افزاید: ایران با همین دورنما به کشورهای آسیایی پیشنهاد کرده که حاضر است نفت را با تخفیف به آنان ارائه دهد. بر اساس این مقاله ها، بسیاری کشورها در اثر تحریم های مختلف اینک با بحران شدید مالی مواجه شده اند و ایران برای کمک به حل این بحران، پیشنهاد تامین نفت و گاز ارزان قیمت به آن کشورها را اعلام کرده که کاملا مطابق با اصول بازار جهانی است.
در ادامه این مقاله آمده است: پس از امضای برجام با ایران در دوران باراک اوباما انتظار می رفت جهان به سوی صلح و آرامش پیش برود، ولی دونالد ترامپ برجام را لغو و صلح جهانی را به مخاطره انداخت.
در بخش پایانی این مقاله ها آمده است: چین و هند به عنوان مشتریان عمده نفت ایران، اعلام کرده اند که ملزم به رعایت تحریم تحریم های آمریکایی نیستند و دیگر کشورهای آسیایی به ویژه پاکستان نیز باید از پیشنهاد ایران استفاده کنند.
به گزارش ایرنا یک منبع آگاه در وزارت نفت با تایید تخفیف ایران در فروش نفت به مشتریان آسیایی گفت: این اقدام براساس عرف بازار و مطابق با تخفیف ارائه شده از سوی سایر صادرکنندگان است.
این مقام نفتی اخیرا در خصوص مطالب منتشر‌ شده مبنی بر ارزان‌ فروشی نفت ایران به مشتریان آسیایی افزود: دادن تخفیف به مشتریان، جزئی از ذات بازارهای جهانی به شمار می‌رود که از سوی همه صادرکنندگان نفت انجام می‌شود.
وی گفت: بر این اساس، با توجه به وضعیت عرضه و تقاضا، فعالیت رقبا صادرکنندگان نفت برای اعطای تخفیف به خریداران تصمیم‌گیری می‌کنند.
این مقام مسوول یادآور شد: دادن تخفیف به مشتریان، اغلب برای تک‌محموله‌ها انجام می‌شود و فروش نفت به‌صورت بلند‌مدت، طبق قراردادها در حال انجام است.
پایگاه خبری پلاتس آمریکا پیش از این در گزارشی اعلام کرده بود: ایران، برای همه انواع نفتی که در ماه سپتامبر (شهریور- مهر) از جزیره خارک به مقصد کشورهای آسیایی بارگیری می‌کند، تخفیف قائل شده است.
آساق**6125**1663

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد ايران و پاكستان تحريم هاي ايران رسانه هاي پاكستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۵۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جیب پرپول سرخابی‌ها و صنعتی‌ها در نقل و انتقالات / جزئیات شرایط تخفیف قرارداد واگذاری سرخابی‌ها

روزنامه اعتماد-پس از مدت‌ها انتظار سرانجام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از بدنه وزارت ورزش خارج شدند و سهام‌شان به دو ارگان مجزا رسید. حالا چند بانک دولتی عمده سهام سرخ‌ها را در‌اختیار دارند و آبی‌ها هم به پتروشیمی واگذار شدند؛ اتفاقی که با‌توجه به مصاحبه‌های رنگارنگ و هوادارپسند مدیران ارشد سرخابی‌ها جذاب و لذتبخش به نظر می‌آید، اما برای فوتبال و بحث فیرپلی مالی که سران ای‌اف‌سی نظارت جدی به آن دارند یک وضعیت مبهم و پیچیده را ایجاد کرده است. برای کشیدن ترمز ریخت و پاش تیم‌ها رییس فدراسیون هم بیکار ننشسته و بازهم حرف از گذاشتن سقف قرارداد زده است که البته اجرایی کردن این قانون هم خودش جای حرف و حدیث داشته و دارد.


در شرایطی که مدیران سهامدار سرخابی‌ها با ذوق‌زدگی از بستن تیمی در سطح قهرمانی در آسیا می‌کنند حتما تیم‌های صنعتی هم بیکار نخواهند نشست و به منوال قبلی پول‌های کلان به فوتبال ورشکسته ما تزریق می‌شود و ثمره آن خوشحالی بابت سود پر و پیمان چندین بازیکن و مربی معمولی و البته دلال‌های دندان تیز کرده خواهد بود.

 
سپاهان، گل‌گهر، مس، فولاد و دیگر تیم‌های صنعتی و در سمت دیگر پرسپولیس که بانکدار است و استقلال که نفتی شده برای جذب بازیکنان سر و دست می‌شکنند و احتمالا همین مساله باعث افزایش فزاینده قرارداد‌های بازیکنان خواهد بود. بازیکنانی که امروز دیگر می‌دانند پشت پیشنهاد‌های رسیده بانک و پتروشیمی حضور دارند. مگر در این لیگ برتر چند ستاره داریم؟ آیا ستاره‌های خارجی که در دیگر تیم‌های باشگاهی آسیا قرارداد دلاری دارند حاضر هستند با رقمی معقول در شرایط فعلی به کشورمان سفر کنند تا پیراهن تیم‌های لیگ برتری ما را برتن کنند؟ این مدیرانی که هر روز روی یک برنامه تلویزیونی از بستن تیمی در حد قهرمانی در آسیا می‌گویند، چطور می‌توانند بازیکنان خارجی بزرگ را به کشورمان بیاورند و آنها را برای ارتباط با خانواده‌های‌شان به استفاده از فیلترشکن مجاب کنند؟ از بحث سخت‌افزار و مسائل و محدودیت‌های این قبیل که بگذریم در بحران ارزی کشور آیا راه آسانی برای جذب ستارگان خارجی وجود دارد؟ جواب این سوال‌ها که مشخص است، اما نتیجه کار همان می‌شود که در ابتدای مطلب نوشتیم.


مانور دادن روی این مسائل حاصلی ندارد جز اینکه سطح انتظارات هواداران را بالا خواهد برد و به همان میزان میلیارد‌ها تومان اضافه هزینه بازیکنان وطنی می‌شود. بازیکنان یا مربیانی که اکثر آنها در نگاهی خوشبینانه ارزش قراردادشان به دو میلیارد هم نمی‌رسد، اما با تبلیغات و زد و بند دلال‌ها، قرارداد‌های چند ده میلیاردی و حتی بیشتر می‌بندند آن‌هم در فوتبالی که در آن راه‌های درآمدزایی قفل است و تراز مالی تقریبا تمامی باشگاه‌های‌مان در واقعیت منفی است.


با این روند و باتوجه به قوانین فیرپلی مالی شرایط فعلی می‌تواند زنگ خطری برای فوتبال ما باشد.

دیگر خبرها

  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم
  • جیب پرپول سرخابی‌ها و صنعتی‌ها در نقل و انتقالات / جزئیات شرایط تخفیف قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا
  • روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد
  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند