Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@00:08:44 GMT

خطرات استفاده از لنز‌های اجاره‌ای در آرایشگاه‌ها

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۵۶۸۲

خطرات استفاده از لنز‌های اجاره‌ای در آرایشگاه‌ها

    رئیس انجمن چشم پزشکی ایران نسبت به عوارض استفاده از لنز‌های تماسی اجاره‌ای در آرایشگاه‌ها هشدار داد. به نقل از سلامت نیوز، دکتر محمود جباروند گفت: عفونت‌های چشمی دارای منشاء ویروسی، میکروبی و قارچی هستند که نوع ویرسی آن از شیوع بیشتری برخوردار است.



وی با بیان اینکه عفونت‌های میکروبی چشم ناشی از آسیب قرنیه یا مصرف لنز‌های تماسی یا بیماری‌هایی است که قبل از تجویز لنز توسط چشم پزشک تشخیص داده نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس انجمن چشم پزشکی ایران ادامه داد: تشخیص به موقع عفونت‌های چشمی منجر به این خواهد شد که بیمار بین ۳ تا ۶ ماه تحت درمان قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه کسی که می‌خواهد از لنز تماسی استفاده کند حتما باید توسط چشم پزشک معاینه شود، تصریح کرد: استفاده از لنز تماسی تنها در صورت تایید چشم پزشک مجاز خواهد بود. این در حالی است که خیلی از مردم مستقیما به عینک ساز، آرایشگاه و یا داروخانه‌ها مراجعه و نسبت به تهیه لنز‌های تماسی اقدام می‌کنند که می‌تواند این روش استفاده از لنز‌های تماسی برای آن‌ها مشکلات چشمی ایجاد کند.

جباروند تاکید کرد: یکی از عوارض استفاده نادرست از لنز‌های تماسی، ایجاد عفونت‌های چشمی است که منجر به کدر شدن و سوراخ شدن قرنیه می‌شود که می‌تواند دید افراد را مختل کند.

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران اظهار داشت: سالم بودن لبه پلک و سطح کره چشم از جمله شرایطی است که می‌تواند فرد برای استفاده از لنز تماسی اقدام کند.

وی همچنین به مردم توصیه کرد: به هیچ عنوان از لنز‌های تماسی افراد دیگر که به عنوان «لنز‌های اجاره ای» در آرایشگاه‌ها وجود دارد استفاده نکنند، چون عوارض خیلی خطرناکی به همراه دارد.

جباروند در خصوص حضور اپتومتریست‌ها در مطب چشم پزشکان اظهار داشت: اپتومتریست‌ها می‌توانند زیر نظر چشم پزشک همکاری کنند تا در صورت معاینه چشمی افراد و مشخص شدن اینکه هیچ عارضه چشمی ندارد او را برای تجویز لنز و عینک به اپتومتریست ارجاع دهند.

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران در ارتباط با اینکه گفته می‌شود در ماه‌های اخیر با کمبود تجهیزات چشم پزشکی در بیمارستان‌ها مواجه شده ایم، گفت: کمبود تجهیزات چشم پزشکی در برخی بیمارستان‌ها به دلیل کاهش قدرت خرید بیمارستان‌ها اتفاق افتاده است.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه بیمه‌ها مطالبات بیمارستان‌ها را پرداخت نمی‌کنند و شرکت‌های تجهیزات پزشکی تنها به صورت نقدی با بیمارستان‌ها همکاری دارند در نتیجه بیمارستان‌ها توان خرید تجهیزات پزشکی را ندارند.

جباروند در عین حال تاکید کرد: البته در این ۴ سال اخیر تجهیزات چشم پزشکی گران نشده است.   منبع: سلامت نیوز 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: لنز لنز اجاره ای لنز تماسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۵۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید حیدر محمدی، در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران، گفت: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می شود، افزود: یکی از مؤلفه های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

محمدی با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

همچنین، «رزان سلوطه» معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه، گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت های خوبی در زمینه های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن های موردنیاز، ما را یاری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهدای تجهیزات پزشکی به بیمارستان تکاب
  • (ویدیو) معاینه پزشکی یسنا در بیمارستان
  • تصاویر معاینه پزشکی یسنا در بیمارستان + فیلم
  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی به آفریقا
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • نقش کلیدی لوازم پزشکی در بهبود سلامت بیماران
  • رونمایی از بانک امانات تجهیزات پزشکی در دشتستان
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران