Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت آمریکا در تلاش است تا شبکه اجتماعی فیس‌بوک را وادار کند با رمزگشایی نرم‌افزار پیام‌‌رسان خود، اطلاعات مربوط به پیام‌های صوتی کاربران را در اختیار واشنگتن قرار دهد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، سه نفر از مقاماتی که در رابطه با این طرح دولت آمریکا توجیه شده‌اند با افشای این خبر گفتند که کاخ سفید سعی دارد با این اقدام نیروهای اجرای قانون آمریکا را قادر سازد تا به استراق سمع مکالمات صوتی مظنونین در تحقیقات جنایی بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، در حال حاضر چندین پرونده قبلا گزارش نشده در دادگاه فدرال کالیفورنیا به صورت محرمانه در جریان است و به همین دلیل هیچ سندی در این خصوص به صورت علنی منتشر نشده است، اما این سه نفر به رویترز اعلام کردند که فیس‌بوک این درخواست وزارت دادگستری آمریکا را به چالش کشیده است.

بنا به گفته این منابع مطلع که خواستند نامشان فاش نشود، قاضی در جلسه دادگاهی که روز سه‌شنبه به درخواست دولت آمریکا به اتهام نافرمانی از انجام درخواست جاسوسی علیه فیس‌بوک برگزار می‌شد، به شنیدن ادله دو طرف پرداخت.

شبکه اجتماعی فیس‌بوک و وزارت دادگستری آمریکا هر دو از اظهارنظر در این خصوص خودداری کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز در ادامه گزارش کرد، هنوز اثرات حکم قاضی در این پرونده مشخص نیست. اگر دولت آمریکا در این پرونده پیروز شود، ممکن است درخواست‌های مشابهی برای مجبور کردن شرکت‌ها به بازنویسی سرویس‌های محبوب رمزگذاری شده نظیر «واتس‌آپ» که هم شامل پیام‌های متنی و هم صوتی می‌شود نیز مطرح کند.

فیس‌بوک اعلام کرده که مکالمات صوتی نرم‌افزار پیام‌رسان این شبکه اجتماعی از شیوه رمزگذاری کاربر به کاربر استفاده می‌کند به گونه‌ای که صرفا طرف‌های استفاده‌کننده از این نرم‌افزار قادر به دسترسی به این مکالمات هستند.

رمزگذاری کاربر به کاربر از جمله امن‌ترین راه‌های برقراری ارتباط آنلاین به صورت خصوصی و امن به شمار می‌آید و با این شیوه رمزگذاری پیام‌ها، در دو طرف مکالمه صرفا افرادی که در حال برقراری ارتباط هستند قادر به مشاهده و خواندن پیام‌ها خواهند بود و حتی هکرها و دولت‌ها و حتی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ارتباطی نیز قادر به دسترسی به پیام‌ها نخواهند بود.

این درخواست دولت آمریکا از فیس‌بوک در شرایطی مطرح شده که «شریل سندربرگ» از مدیران ارشد شرکت فیس‌بوک چندی پیش در خصوص افشای اطلاعات کاربران گفته بود: «گزینه های مختلفی در دسترس کاربران فیس‌بوک قرار دارد. اما گزینه عدم دسترسی شرکت های ثالث به داده های خصوصی کاربران محصولی است که دسترسی به آن با پرداخت پول ممکن است.»

«کریستین ویگاند» سخنگوی اتحادیه اروپا در ماه آوریل گفته بود که فیس‌بوک اطلاعات بیش از ۲.۷ میلیون نفر در اتحادیه اروپا را به صورت اشتباهی با موسسه کمبریج آنالیتیکا به اشتراک گذاشته شده است.

یک دادگاه استیناف فدرال در واشنگتن در سال 2006 حکمی را صادر کرده بود که بر اساس آن قانونی که شرکت‌های مخابراتی را مجبور می‌کرد تا در فرایند استراق سمع از کاربران، با نیروهای پلیس آمریکا همراهی کنند، شامل شرکت‌های ارائه خدمات تبادل اطلاعات از طریق اینترنت نیز می‌شود و اینگونه شرکت‌ها نیز موظف هستند تا طبق این حکم دادگاه آمریکا در فعالیت‌های جاسوسی علیه شهروندان با دولت آمریکا همراهی کنند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۵۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، رویترز نوشت: وزارت خزانه داری و وزارت امور خارجه اعلام کردند که دولت ایالات متحده روز سه شنبه اتهامات جنایی و تحریمی را علیه چهار ایرانی علنی کرده است. طبق این اعلامیه این افراد به دلیل یک کمپین سایبری که چندین شرکت آمریکایی را هدف قرار داد تحریم شده‌اند.

طبق ادعای وزارت دادگستری آمریکا تحریم هایی علیه دو شرکت مهرسام اندیشه ساز نیک و داده افزار آرمان اعلام شد که به گفته وزارت خزانه داری متهمان حمله سایبری به آمریکا را به کار گرفته بودند.

دادستان های فدرال در منهتن گفتند که اهداف شرکت ها عمدتاً پیمانکاران دفاعی بودند که به اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی داشتند، در حالی که سایر اهداف شامل یک شرکت حسابداری مستقر در نیویورک و شرکت گردشگری مستقر در نیویورک بود.

مریک گارلند، دادستان کل آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد: «فعالیت‌های ناشی از اقدامات ایران تهدیدی جدی برای امنیت ملی و ثبات اقتصادی آمریکا است». به گفته دادستان، متهمان حسین هارونی، رضا کاظمی فر، علیرضا نسب و کمیل سلمانی کمتر از ۳۰ سال داشته و اکنون آزاد هستند.

کد خبر 846880 منبع: شفقنا برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه تحریم

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • هر آنچه که کاربران «تیک تاک» باید درباره ممنوعیت آن در آمریکا بدانند
  • رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک تاک
  • درخواست موزیلا برای اتخاذ تدابیر واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات