Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار تقی مهری در دومین جشنواره پیشگیری از حوادث و سوانح که در ساختمان رادیو سلامت برگزار شد، افزود: بیش از ۳۰ میلیون گواهینامه فعال نیز وجود دارد. این آمار از ۱۰ سال گذشته تا الان در سامانه صدور گواهینامه، پلیس فعال است.

وی گفت: در این سال‌ها تعداد وسایل نقلیه سه برابر شده است و نکته قابل توجه افزایش میزان سفرهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار مهری با بیان اینکه میل به سفر نسبت به دهه ۶۰ و ۸۰ بسیار افزایش یافته است، افزود: در تابستان سال ۹۵ در مقایسه با امسال بر اساس ترددشمار‌ها حدود ۲۰ درصد افزایش تردد داشتیم، البته امسال بر اساس آمار‌های موجود میانگین تردد در چهار ماهه گذشته سال افزایش یافته است.

وی گفت: در سال ۸۴ حدود ۲۸ هزار نفر در تصادفات رانندگی جان باختند. در پایان سال ۹۶ این عدد به حدود ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی کاهش پیدا کرد.

سردار مهری افزود: در سال ۸۴ حدود ۷ میلیون خودرو و حدود ۳ تا ۴ میلیون موتورسیکلت داشتیم، اما امروزه بیش از ۲۲ میلیون خودرو و ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار موتورسیکلت - که توسط پلیس شماره گذاری شده است - داریم، بنابراین بیش از ۳۳ میلیون وسیله نقلیه داریم.

وی گفت: میانگین کسانی که در تصادفات در سال ۹۶ جان خود را از دست دادند ۴۴.۵ نفر در روز و ۹۷۰ مجروح بود، اما این رقم در تابستان سال ۹۶ به ۵۳ نفر روزانه افزایش پیدا کرده است، زیرا در تابستان هر سال میزان سفر به دلیل تعطیلی مدارس و دید و بازدید استان‌های زیارتی – سیاحتی به ویژه مشهد و استان‌های شمالی افزایش پیدا می‌کند.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: در چهار ماهه امسال بیش از ۵۰۰ هزار نفر گواهینامه جدید دریافت کردند و بیش از ۴۲۰ هزار خودرو جدید شماره گذاری شده است که نسبت به سال گذشته حدود ۲ درصد افزایش شماره گذاری خودرو داشتیم و حدود ۵۳ درصد از شماره‌گذاری خودرو‌های داخلی کاهش داشتیم.

وی گفت: نکته قابل توجه این است که همه ما جمع شدیم که پویش ملی ۶۰-۳۰ که با عنوان یک حرکت خوب اطلاع رسانی و فرهنگی مطرح شده را در جهت کاهش تعداد تصادفات و سوانح حمایت کنیم.

سردار مهری افزود: شهرداران باید مبلمان شهر را متفاوت و شرایط آمادگی راننده برای ورود به شهر مقصد را فراهم کنند. کاربران ترافیکی نیز از جمله عابران پیاده و رانندگان مهمترین مسئله در کاهش سوانح و حوادث هستند.

وی گفت: مسئله بعدی این است که ما در کشور متولی آتش نشانی در جاده‌ها نداریم و با هر آتش سوزی در جاده آتش نشان‌ها باید از شهر‌ها خود را به محل حادثه برسانند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تصادفات جاده ای حوادث سوانح راننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۵۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری

محمد حیدری رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت : رعایت نکردن مقررات عبور و مرور در داخل شهر‌ها از سوی عابران پیاده بیشترین عامل تصادفات و مرگ و میر افراد است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۹ نفر در تصادفات درون شهری کرمانشاه جان خود را از دست دادند عنوان کرد: سال گذشته حدود ۷۰ درصد متوفیان در معابر شهری عابران پیاده بودند.

حیدری گفت: سال گذشته در مجموع ۱۳۳ نفر در تصادفات ترافیکی استان جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد از متوفیان در معابر تندرو و بزرگراهی جان خود را از دست داده‌اند افزود: ۲۷ نقطه حادثه‌خیز در استان کرمانشاه وجود دارد که ۱۲ نقطه آن در شهر کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه پلیس در راستای انجام وظایف خود اقدامات کنترلی را انجام داده است عنوان کرد: در نقاط حادثه‌خیز تیم‌های گشتی مستقر هستند و در ساعات پیک ترافیک و تصادفات حضور دارند و نسبت به تخلفات به ویژه تخلفات حادثه ساز برخورد خواهد شد.

حیدری گفت: شهرداری باید در زمینه اقدامات زیرساختی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی اقدامات موثرتری را انجام دهد.

وی افزود: بزرگراه حضرت امام (ره) و بزرگراه جانبازان دو نقطه حادثه‌خیز در استان کرمانشاه هستند و نیاز است شهرداری پل عابر پیاده نصب کند و علاوه بر این با نصب نرده یا سایر تجهیزات مانعی ایجاد کند که عابران ملزم شوند از پل استفاده کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده های مازندران
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده‌های مازندران
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی البرز