Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@01:45:01 GMT

۱۷ هزار طلبه رزمنده در دفاع مقدس حضور داشتند

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۶۱۷۸

۱۷ هزار طلبه رزمنده در دفاع مقدس حضور داشتند

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه با بیان اینکه نقش روحانیون در دوران دفاع مقدس به خوبی تبیین نشده است،گفت: در دوران دفاع مقدس ۱۷ هزار روحانی رزمنده داشتیم که چهار هزار نفر آن‌ها به شهادت رسیدند. ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی در همایش نقش حوزه انقلابی در ماندگاری انقلاب اسلامی که در سالن همایش‌های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: بسیج اساتید حوزه‌های علمیه در چهار استان قم، تهران، مشهد و اصفهان راه‌اندازی شده ‌و تاکنون دو هزار و 500 نفر از اساتید حوزه‌های علمیه در این 4 استان عضو بسیج اساتید حوزه علمیه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهداف و برنامه‌های دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی تصریح کرد: در این دوره کنونی بصیرت دادن اهمیت زیادی دارد و باید در مقطع تاریخی برای عبور انقلاب از این پیچ تلاش کنیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه با بیان اینکه نقش روحانیون در دوران دفاع مقدس به خوبی تبیین نشده است، گفت: بیش از 350 روحانی آزاده داریم و 7 هزار نفر از روحانیون به عنوان ایثارگر در جنگ تحمیلی جانباز شدند، یک پدر شهید روحانی داریم که چهار فرزند خود را در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی تقدیم اسلام کرد.

گواهی با اشاره به حضور طلاب و روحانیون در دفاع از حرم اهل بیت (ع) بیان کرد: 35 نفر از طلاب ایرانی در دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) در سوریه و عراق به شهادت رسیدند.

وی به نقش طلاب در گروه‌های جهادی پرداخت و تصریح کرد: طلاب جوان رتبه نخست را در گروه‌های جهادی برای خدمت رسانی به مردم دارند و از هیچ تلاشی برای خدمت رسانی به محرومان دریغ نکردند.

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: یکی از هدف‌های این همایش این است که حوزه‌های علمیه را انقلابی نگه دارد، روحانیت در دوران دفاع مقدس، چهار هزار شهید داد و در آن دوران 17 هزار روحانی رزمنده داشتیم.

انتهای پیام/ش

R7854/P1377/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۶۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدای هنر و رسانه مانع تحریف وقایع جنگ تحمیلی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر امیرنیا ظهر چهارشنبه در نخستین یادواره ۲۸ شهید فرهنگ هنر و رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: شهدای هنرمند و رسانه نقش بی بدیلی در دوران دفاع مقدس داشتند.

وی بیان داشت: فعالان رسانه اتفاقات دوران جنگ تحمیلی را روایت کردند و به همین دلیل است که هم اکنون ما می‌توانیم آنها را مرور کنیم.

امیر نیا تصریح کرد: نقش عالی رسانه در تبیین و اطلاع رسانی وقایع مختلف بخصوص دوران دفاع مقدس مؤثر کاملاً مشهود است و شهدای فرهنگ، هنر و رسانه علاوه بر نقش حسین گونه، نقش زینبی نیز ایفا کردند.

وی افزود: عزت، اقتدار و امنیت امروز کشور مرهون جانفشانی ایثارگری جوانان و مدیون خون شهدا بوده و شهدای رسانه، این ایثار و از خود گذشتگی‌ها را ثبت کردند و خود نیز به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

کد خبر 6081090

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر مادر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • رئیسی : من یک طلبه هستم؛ برخی از عناوینی که به من می‌دهند برازنده اساتید و دانشمندان است
  • درخواست رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قبرستان بقیع
  • تجمع طلاب حوزه علمیه رضویه گرگان در دفاع از عملیات تنبیهی وعده صادق
  • مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان: طلاب از فرصت های زودگذر نهایت استفاده را انجام دهند
  • شهدای هنر و رسانه مانع تحریف وقایع جنگ تحمیلی شدند
  • کمک به محرومین سرلوحه کار محمد کیانی رزمنده هشت سال دفاع مقدس
  • حمایت روحانیون و طلاب شیروان در اقدام به موقع سپاه در تنبیه متجاوز
  • تشییع پیکر مطهر رزمنده دوران دفاع مقدس در شهرکرد