Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاباد- ایرنا- فرماندار تکاب با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای ساخت فاضلاب شهری در ردیف بودجه ملی قرار گرفته است، گفت: عملیات اجرایی احداث فاضلاب این شهر از سال آینده آغاز می شود.

علی مکرمی روز شنبه در نشست مشترک با اعضای شورای شهر تکاب افزود: طرح فاضلاب شهری تکاب از سال 1392 در دستور کار بوده اما به علت تامین نشدن اعتبار مورد نیاز تاکنون اجرایی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: اجرای طرح فاضلاب شهری تکاب به 700 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و اعتبارات این طرح با مکاتبات و پیگیری های انجام یافته پس از سفر اخیر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به آذربایجان غربی تصویب شده و در ردیف بودجه ملی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: طرح فاضلاب شهری تکاب طرح ملی و یکی از مهمترین مشکلات فراروی شهرستان و از مطالبات و نیازهای اهالی این شهرستان است که اجرا و تکمیل آن موجب ارتقای شاخص های توسعه و محرومیت زدایی از تکاب می شود.
فرماندار تکاب بیان کرد: طول شبکه جمع آوری و اصلی طرح فاضلاب این شهر 114 کیلومتر و طول خط انتقال آن 2 کیلومتر است.
مکرمی اضافه کرد: ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهری تکاب در مرحله اول هفت هزار و 600 مترمکعب در شبانه روز برای 43 هزار نفر و در مرحله دوم 11 هزار و 400 مترمکعب در شبانه روز برای 65 هزار نفر برآورد شده است.
وی با اشاره مشکلات شهرداری ها گفت: شهرداری های استان دردهای مشترک دارند و همگی با مشکلاتی مانند تاخیر در پرداخت حقوق کارگران، نیروهای مازاد و بدهی به پیمانکاران مواجه هستند.
وی بیان کرد: سر و سامان دادن به وضعیت بدهی شهرداری به پیمانکاران و وصول مطالبات شهرداری از اشخاص حقیقی و حقوقی برای بهبود وضعیت مالی شهرداری ضروری است و باید به طور جدی پیگیری شود.
وی گفت: با پیگیری های به عمل آمده، قیر رایگان مورد نیاز برای آسفالت معابر تامین شده است و شهرداری و شورای شهر برای تخصیص و دریافت آن اقدام کنند.
وی افزود: برای زیرسازی، ساماندهی و آسفالت ریزی کمربندی اصلی شهر تکاب، شهرداری، شورای شهر با تعامل و همکاری زمینه مشارکت اداره راه و شهرسازی و کارخانه طلای زرشوران در این طرح عمرانی را فراهم کرده تا اقدامات لازم برای تکمیل طرح آسفالت کمربندی انجام شود.
به گزارش ایرنا، بیمارستان 64 تختخوابی و طرح توسعه و آسفالت کمربندی اصلی از مهمترین طرح های عمرانی نیمه تمام شهرستان تکاب به شمار می رود.
شهرستان تکاب با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7514/3093/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد امور زيربنايي فاضلاب شهري تكاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۶۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی آغاز شد

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: از تامین ۴ میلیون واحد مسکن هدف گذاری شده، عملیات اجرایی ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد آغاز شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، روح‌الله اکبری در حاشیه مراسم آغاز عملیات آماده سازی سایت 205 هکتاری سمنان که امروز پنجشنبه 30 فروردین و همزمان با سفر رئیس جمهوری به این استان برگزار شد، در جمع خبرنگاران بیان کرد: عملیات ساخت 2 میلیون و 518 هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و در مراحل مختلف ساخت قرار دارد که 500 هزار واحد آن تحویل متقاضیان شده است.

وی با بیان اینکه این طرح ها در قالب مسکن شهری و روستایی است، افزود: بخشی از طرح‌های نهضت ملی مسکن که حدود 200 هزار واحد را شامل می شود در حوزه شهری به صورت خودمالکی و با حمایت دولت در دست احداث است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهر سازی با اشاره به اینکه 260 هزار واحد مسکونی نیز در بافت فرسوده در دست احداث است، گفت: بخشی دیگر تعهد دولت، در حوزه بهسازی و نوسازی روستایی قرار دارد که تا کنون عملیات احداث 490 هزار واحد مسکونی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برای واگذاری اراضی به منظور ساخت مسکن در روستاها تا کنون 400 هزار قطعه زمین شناسایی شده، اظهار کرد: از این تعداد 80 هزار قطعه واگذاری به متقاضیان انجام شده است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهر سازی گفت: عملیات ساخت در حوزه شهری در اراضی دولتی با اجاره 99 ساله به متقاضیان عرضه می شود که 400 هزار قطعه زمین در قالب گروه ساخت، ساخت انفرادی و طرح جوانی جمعیت به متقاضیان تحویل داده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی ۲ تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز
  • آغاز عملیات اجرایی بهسازی در ۹۲ روستای کبودرآهنگ
  • ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی آغاز شد
  • عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در ۲۰۰ هکتار اراضی سمنان آغاز شد
  • عملیات اجرایی آماده سازی معابر نهضت ملی مسکن گرمسار آغاز شد
  • زیرسازی منشعبات خیابان گلشن منطقه دو ارومیه
  • آغاز اقدامات اجرایی پدافند غیرعامل شهرداری گرگان در سال 1403
  • آغاز طرح احداث کمربندی غربی شهر ملارد
  • آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری در شهر بیرجند
  • آغاز عملیاتی اجرایی فیبر نوری در بیرجند تا ۱۰ روز آینده