Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@11:32:31 GMT

141میلیارد تومان صرف پیشگیری از اعتیاد می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۶۵۴۳

141میلیارد تومان صرف پیشگیری از اعتیاد می شود

کرمان - ایرنا - مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: دستگاههای اجرایی در سالجاری طی قراردادهایی تعهد کرده اند که در مجموع 141 میلیارد تومان بمنظور پیشگیری از اعتیاد به این ستاد کمک کنند .

به گزارش ایرنا ، فرهاد وهاب زاده روز شنبه در نشست کمیته فرهنگی و پیشگیری استان کرمان افزود: با وجود اوضاع اقتصادی فعلی کشور، اعتبارات خوبی نسبت به سالهای گذشته به امر پیشگیری از اعتیاد اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: دانش آموزان مقطع اول و دوم متوسطه تمامی مدارس دولتی با اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت کشور در بحث پیشگیری اعتیاد، تحت پوشش قرار می گیرند و هم اکنون اعتبار حدود 50 درصد مقاطع ابتدایی نیز تامین شده است.
مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اعتبار هشت میلیارد تومانی استان کرمان در حوزه پیشگیری اعتیاد گفت: باید سیاست گذاری و برنامه ریزی این استان در این کمیته فرهنگی و پیشگیری تایید شود.
وی همچنین افزود: طرح توانمندسازی دانش آموزان از استان قم آغاز شده و اکنون به استان ها ابلاغ شده است.
*منابع باید صرف پیشگیری از آسیب ها شود
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان نیز در این نشست گفت: در جامعه ما از ابتدای انقلاب تمامی تلاش ها و منابع صرف مبارزه با آسیب ها شده است در حالی که باید این منابع را صرف پیشگیری از آسیب ها کرد.
زهرا موسی پور افزود: با این اقدام هزینه ها کاهش و برخورداری آحاد جامعه از نتایج مبارزه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی افزایش می یابد.
وی بیان کرد: وزارت کشور و شورای اجتماعی کشور در حوزه تقسیم کار ملی سعی در جلوگیری از موازی کاری و پراکنده کاری دارند لذا هر دستگاه را مسئول اجرای برنامه ها کردند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان با تاکید بر اینکه باید بدانیم کدام برنامه نیاز به بازنگری و اصلاح دارد، اظهار داشت: بهترین برنامه ها اگر پایش نشوند نتیجه ای نخواهند داشت و باید این برنامه ها را در سال 97 جدی تر دنبال کرد.
وی گفت: در حوزه مسائل آسیب های اجتماعی این استان باید صاحب پازلی موزون باشیم که برآیند آن، کاهش آسیب های اجتماعی باشد زیرا اجرای برنامه ها در کنار هم معنا پیدا می کنند.
موسی پور با بیان اینکه فعالیت دستگاه ها در کمیته فرهنگی و پیشگیری استان کرمان مرتبط می شوند، گفت: باید در پی ارتباط 100 درصدی بین این دستگاه ها باشیم که نیاز به گروه متخصص و اتاق فکر دارد.
این نشست روز شنبه با حضور مدیرکل فرهنگی، پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، مشاور رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، مدیرکل امور اجتماعی استانداری، مدیرکل بهزیستی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و سایر مسئولان در کرمان برگزار شد.
7420/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اعتبار اعتياد هزينه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۶۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرنگار مهر، سید روح‌الله حسینی ظهر امروز در اولین شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان فامنین در سال‌جاری با تقدیر از فعالیت‌های سال گذشته شورا افزود: اقدامات در مبارزه با مواد مخدر در چند عرصه باید انجام شود ابتدا اقدامات سلبی، سپس اقدامات ایجابی است.

وی ادامه داد: متولیان آموزش و امور فرهنگی در شهرستان می‌توانند در این امر مؤثر باشند و بدون برنامه در این مسیر هیچ توفیقی حاصل نمی‌شود

فرماندار فامنین تصریح کرد: باید هدف‌گذاری و چشم انداز درستی در این زمینه داشته باشیم

حسینی خاطرنشان کرد: افرادی که در این حوزه با آنها مواجه هستیم به سه دسته تقسیم می‌شوند اول عده‌ای آسیب زا هستند، دوم عده‌ای آسیب دیده و عده‌ای نیز مخاطبین اصلی هستند که افراد در معرض آسیب هستند و باید برای این افراد برنامه درست داشته باشیم

وی تأکید کرد: در این حوزه باید از انجام کار نمایشی و سطحی پرهیز شده و این موضوع به صورت جهادی دنبال شود

فرماندار فامنین اظهار داشت: لازم است برای نقاط مختلف آلوده در سطح شهرستان برنامه‌های اساسی داشته باشیم و از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود

حسینی بیان داشت: در این عرصه از فرهنگ سازی نباید غفلت شود.

کد خبر 6081357

دیگر خبرها

  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد
  • مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • هدف گذاری ستاد مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری باشد
  • مردم تشنه نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند
  • تمرکز بر پیشگیری، ضرورت امروز جامعه در حوزه اعتیاد است
  • عملکرد شهرداری مشهد در حوزه پیشگیری از اعتیاد کم‌نظیر است
  • مردم خواهان نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند