Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@12:26:58 GMT

افزایش احتمال درمان سرطان با این ورزش ها

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۶۵۶۶

افزایش احتمال درمان سرطان با این ورزش ها

 
ورزش نقش مهمی در درمان و ریکاوری بیماران دارد. طبق گزارش‌های کالج آمریکایی پزشکی ـ ورزشی، ورزش کردن بیش از ۵۰ درصد در ریکاوری بیماران، به خصوص بیماران سرطانی تاثیرگذار است.

بیماران سرطانی می‌توانند با انجام برنامه‌های ورزشی با شدت کم به تدریج کیفیت زندگی خود را افزایش دهند. ممکن است در ابتدا بیماران سرطانی احساس ضعف داشته باشند، اما به تدریج بدن آنها به برنامه ورزشی عادت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سه ورزش اساسی که می‌تواند به بیماران سرطانی کمک کند عبارتند از:



۱. درمان سرطان با اسکات Squat
برای یاد گرفتن این حرکت می توانید از صندلی استفاده کنید. باید در حالی که پاها را به اندازه عرض شانه باز کرده‌اید، طوری زانوها را خم کنید که انگار می خواهید روی صندلی بنشینید. زانوها نباید جلوتر از انگشتان پا برود. هنگامی که پایین رفتید، چند ثانیه در همان حالت بمانید و سپس بالا بیایید. در هر دوره ۱۵ بار این حرکت را تکرار کنید. این حرکت می‌تواند قدرت عضلات پایین تنه و پاها را افزایش دهد.


۲. درمان سرطان با حرکت کبری در یوگا Cobra Pose


بر روی سینه‌ روی زمین دراز بکشید، کف دست‌ها را رو روی زمین قرار دهید و بالاتنه را از زمین جدا کنید. این حرکت را هر بار پانزده دفعه تکرار کنید. حرکت کبری برای عضلات پایینی کمر بسیار مفید است.



۳. درمان سرطان با پلانک از بغل
بر روی پهلو دراز بکشید و ساق دست را بر روی زمین قرار دهید. از عضلات کناری بدن و بازو برای نگه داشتن بالاتنه استفاده کنید. در این حالت ۳۰ ثانیه بمانید و سپس بر روی پهلوی دیگر این حرکت را تکرار کنید. در زمان انجام حرکات پلانک به تنفس خود دقت کنید و هیچ وقت نفس خود را نگه ندارید   منبع: سیمرغ

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سرطان ورزش یوگا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۶۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری

به گزارش خبرنگار مهر، فروغ شباهنگ ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: یکهزار و ۲۰۰ بیمار مبتلا به تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و پیوند کلیه و ام اس در استان با عنوان بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت بودند و اکنون صندوق بیماران خاص، سخت درمان و بیماری نادر تشکیل شده است.

وی بیان داشت: ۲۶۵ بیمار مبتلا به تالاسمی در استان کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش بیمه سلامت هستند و این بیماران خدمات مرتبط با بیماری خاص خود را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

شباهنگ تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ با ایجاد صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر ۱۰۷ گروه بیماری تحت حمایت قرار گرفتند و افرادی که دارای یکی از این بیماری‌ها باشند در صورت نداشتن هر گونه پوشش بیمه‌ای می‌توانند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند و از مزایای صندوق بهره‌مند شوند.

وی اظهار داشت: همچنین برای ۱۰ بیماری شامل تالاسمی، هموفیلی، همودیالیز، دیالیز، پیوند کلیه، ام اس، بیماری‌های متابولیک، پروانه‌ای، اوتیسم، انواع پیوندها، سرطان و بیماری روانی مزمن تعهدات دندان پزشکی تعریف شده و این افراد در قالب سقف ریالی تعیین شده و رعایت ضوابط مربوط، توسط وزارت بهداشت می‌توانند خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

شباهنگ تصریح کرد: بیماران حساب‌های پرداختی خود را به بیمه سلامت تحویل داده و هزینه‌ها را دریافت می‌کنند.

کد خبر 6099442

دیگر خبرها

  • صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری
  • یک آموزگار هدایای روز معلم را به کودکان سرطانی اهدا کرد
  • تکرار نشست زمین در خیابان شهیدان کاظمی/عمق فرونشست ۴ متر است
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • تبریزی از تکرار این بازی متنفر است!
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • سل تراپی معجزه نمی کند/ حداقل دو سوم سرطانی ها در ایران حتماً زنده می مانند
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • کراسفیت در پی دستیابی صدر جدول ورزش‌های روز دنیا
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان