Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@18:33:03 GMT

آغاز کشت ذرت در ایرانشهر

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۶۶۳۳

آغاز کشت ذرت در ایرانشهر

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، شاه، ولی بُر مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: هزار هکتار از این اراضی به کشت ذرت دانه‌ای و هزار و ۴۰۰ هکتار به کشت ذرت علوفه‌ای اختصاص یافته است.

شاه، ولی بُر افزود: برداشت ذرت علوفه‌ای در هر هکتار ۴۵ تا ۵۰ تن و ذرت دانه‌ای پنج تا ۶ تن است که ذرت دانه‌ای صرف خوراک طیور و ذرت علوفه‌ای برای تغذیه دام استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برداشت محصول ذرت شهرستان ایرانشهر از آذر آغاز می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر افزود: در کار تولید ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای، ۹۰۰ بهره بردار ایرانشهری اشتغال دارند.

شهرستان ایرانشهر در مقایسه با دیگر مناطق سیستان و بلوچستان از منابع آبی مناسب‌تری برخوردار است و کشاورزی در این شهرستان پر رونق‌تر است.

این شهرستان ۳۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد که ۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی اشتغال دارند.

انتهای پیام/ع

کشت ذرت درایرانشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۶۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: طرح تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان آمل با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.


مهرداد فولاد افزود: توسعه سطح اراضی تجهیز و یکپارچه سازی شده در این شهرستان موجب بالا رفتن ضریب مکانیزاسیون، کاهش تلفات منابع آب پس از لاینینگ، کاهش ۳۰ درصدی هزینه‌ها و افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی تولید محصول در واحد سطح می‌شود.


وی تصریح کرد: سالیانه ۴۳ هزار هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان در کشت اول و سپس به پرورش رتون و کشت مجدد اختصاص پیدا می‌کند که سهم مهمی در تولید برنج منطقه و تامین امنیت غذایی کشور دارد.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه عملیات خزانه گیری در اراضی شالیزاری این شهرستان انجام شد، گفت: تاکنون ۶۰ مورد آزمون خاک از این زمین‌های شالیزاری صورت گرفت.

دیگر خبرها

  • نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد
  • کشت دانه‌روغنی‌کلزا در میاندوآب ۲ برابر شد
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • آغاز کار و تلاش شالیکاران مازندرانی با نشاء برنج
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • برداشت ‌و خرید دانه کلزا توسط بخش خصوصی آغاز شد