Web Analytics Made Easy - Statcounter

 
چهره خسته و نگاه افسوس وار دختر جوان به همراه بغض ترکیده اش که کنار در اتاق قاضی در دادگاه خانواده ایستاده و دستش را جلوی دهانش گرفته بود تا صدای هق هق گریه اش کمتر توجه‌ها را به خود جلب کند، سکوت سالن دادگاه را تحت تاثیر قرار می‌داد. کمی آن طرف‌تر هم مردی دستانش را روی صورتش گرفته بود تا چهره پر از استرس و شوکه اش کمتر به چشم دیگران بیاید، اما دوست داشت که داستان زندگی اش را بگوید تا مقصر طلاق شان پیدا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





در پارتی با هم آشنا شدیم
«افشین» با بیان این که ۲۴ سال دارد، بدون معطلی درباره نحوه آشنایی شان می‌گوید: «خوب یادم هست که سال آخر دانشگاه، «آذر» را در یک پارتی مختلط دیدم. با همان نگاه اول میخکوب او شدم، طوری که همه دوستانم متوجه این اتفاق شدند و دستم انداختند. چند باری در همان مراسم جلو رفتم و به بهانه‌های مختلف خواستم باب آشنایی را بیشتر باز کنم، اما روی خوشی به من نشان نمی‌داد، به قول دوستانم، «آذر» خشک و ضد مرد و کمتر اهل چنین مراسمی بود. همین باعث شد تلاشم برای رسیدن به او جدی‌تر شود. بالاخره به بهانه شروع یک کار مشترک و افتتاح یک کافه، قبول کرد کمی با هم صحبت کنیم. در کمتر از یک ماه که متوجه الکی بودن موضوع کافه شد، به قول معروف یخ مان آب شد و من به او پیشنهاد ازدواج دادم.»


از «افشین» خوشم آمد
«آذر» با شنیدن صدای افشین، وسط حرف مان پرید و با صدایی بغض گرفته گفت: «با شنیدن آن پیشنهاد، کاملا شوکه شده بودم. نمی‌دانستم به او چه بگویم؟ چند روز وقت خواستم تا خبر بدهم. کمی فکر کردم و دیدم از افشین و کارهایش خوشم می‌آید. پسر خوبی به نظر می‌رسید و خیلی خوب حرف می‌زد. همین باعث شد پیشنهادش را قبول کنم و رابطه مان البته برای ازدواج آغاز شود.»


خانواده ام از پوشش «افشین» راضی نبودند
«آذر» که کمی صدایش صاف‌تر شده، بی وقفه به صحبت هایش ادامه می‌دهد و می‌گوید: «بعد از چهار، پنج ماه آشنایی و ارتباط دوستانه با رعایت خط قرمز‌های من، افشین با خانواده اش به خواستگاری ام آمدند. بعد از مراسم، پدرم مخالفت خودش را صریح اعلام کرد و گفت: از ظاهر این پسر معلوم است که به درد خانواده ما نمی‌خورد. به قول پدر، او سوسول بود. افشین در مراسم خواستگاری، هم ابرو برداشته بود و هم یک گردن بند طلا در گردنش بود. خانواده من، این گونه پوشش و رفتار‌ها را نمی‌پسندیدند، اما من با توجه به رویا‌هایی که برای خودم با او ساخته بودم و علاقه‌ای که بین مان ایجاد شده بود، نمی‌توانستم فراموشش کنم. بالاخره با گریه و خواهش سعی کردم پدرم را راضی کنم و موفق هم شدم. در کمتر از سه ماه به خانه خودمان رفتیم و زندگی مشترک مان را آغاز کردیم، اما از همان ماه اول به «افشین» مشکوک شدم!»


شک تو یک سوء تفاهم مسخره است
«افشین» با خنده‌ای که سخره گرفتن از آن می‌بارد، صدایش را بلند می‌کند و می‌گوید: «شکی که هنوز هم نتوانستی به اثباتش برسانی، شک نیست بلکه یک سوء تفاهم مسخره است. من هر از چندگاهی احساس می‌کردم در تعقیبم هستی، ولی به رویت نمی‌آوردم. هرچند تا حالا هم نتوانستی به قول خودت، مچم را بگیری و هیچ وقت هم نخواهی توانست، چون من چیزی برای پنهان کردن ندارم.»


افشین مدام با دختران جوان بگو و بخند داشت
«آذر» در حالی که از کیفش یک قرص در می‌آورد، می‌گوید: «نمی فهمم منظورت از این صحبت‌ها چیست. اگر راست می‌گویی، الان بگو چند شب در هفته به پارتی می‌روی و با دختر‌های آن چنانی، شب را تا دیر وقت می‌گذرانی؟ تو به پارتی و بگو و بخند با دختر‌ها عادت کردی و اصلا حواست نیست. این رفتار را سر کارت هم انجام دادی که اخراجت کردند. خیانت که فقط رابطه جنسی نیست. تو مدام می‌گویی هیچ دختری جز من در زندگی ات نیست، اما چرا رمز گوشی ات را هر روز عوض و چت هایت در اینستاگرام و تلگرام را پاک می‌کنی؟»


رابطه من با دختران طبیعی است
«افشین» یکی از دست هایش را بالا می‌آورد و می‌گوید: «دوباره این بحث شروع شد. من صد بار گفتم، برای من دختر و پسر فرقی نمی‌کند. با همه راحتم و رابطه ام با دختران طبیعی است. این چیز عجیبی است؟ من دوست دارم در شب نشینی‌ها با دوستانم باشم. ما کنار هم لحظات شادی را سپری می‌کنیم و تمام. هیچ اتفاق خاصی هم نمی‌افتد که دلیلی برای پنهان کردنش وجود داشته باشد.»


افشین از اعتمادم سوء استفاده کرد
آذر با چشم‌هایی گرد شده که تعجبش را فریاد می‌زند، رو به من می‌گوید: «چرا شما نظرتان را نمی‌گویید؟ به نظر شما عیبی ندارد؟ هنوز چند ماه از زندگی مشترک مان نگذشته بود که از افشین خواستم دیگر به چنین مراسمی نرود. بعد کم کم دیر آمدن‌های افشین شروع شد و هر وقت دلیلش را می‌پرسیدم، می‌گفت: کار‌های حسابرسی ام در شرکت طول کشیده است. باور کرده بودم تا این که یک شب از نیروی انتظامی با من تماس گرفتند و گفتند او را در یک پارتی دستگیر کرده اند! انگار این خبر، آب سردی بود بر رابطه ما. او به من دروغ گفته و از ساده لوحی و اعتمادم سوء استفاده کرده بود. بعد از آن هم که علنی‌تر می‌رود و یک بار که با او به پارتی رفتم، تصمیم به طلاق جدی‌تر شد.»


حرف آخر افشین و آذر
افشین به عنوان حرف آخر می‌گوید: «من فقط دنبال تفریح و خوش گذرانی بودم و اگر مجبورم نمی‌کردی، هیچ گاه به تو دروغ نمی‌گفتم. به هر حال، من همین هستم که هستم، تصمیم با توست هرچند واقعا دوستت دارم.» آذر هم می‌گوید: «من دیگر تحمل ادامه این زندگی را ندارم. عشقم به افشین از بین رفته و کنارش بودن آزارم می‌دهد و هر لحظه منتظرم با دختری دیگر به خانه بیاید. روز و شب کابوس این اتفاق را می‌بینم.»



تحلیل مشاور /! بنفشه دولت آبادی | روان درمانگر و مشاور خانواده

مردانی به دنبال اثبات برتر بودن خود
ماجراجویی و تمایل به تنوع و هیجان، لوده گری، هرزه گری و بیان بی پرده روابط نامشروع، مراوده با افراد بی بند و بار، تماشای حجم وسیعی از سریال‌ها در رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای بیگانه، ارضا نشدن نیاز‌های جنسی و ویژگی‌های شخصیتی از عوامل موثر در شکل گیری شخصیت‌هایی همچون «افشین» است. چنین افرادی که درگیر این گونه روابط هستند از نوعی اختلال شخصیت ضد اجتماعی رنج می‌برند که یکی از ویژگی‌های بارز این گونه اختلال زیرپاگذاشتن قوانین، عادی و طبیعی جلوه دادن این گونه روابط، پایبند نبودن به اخلاقیات و بی تعهدی و خیانت به همسر است. داشتن چنین رفتار‌هایی توسط مردها، بیانگر نوعی نیاز عاطفی، جنسی و عقده‌های فروخورده مانند کمبود محبت، بی علاقگی به زندگی، ازدواج ناآگاهانه و ... است. بی شک کاهش مهارت‌های زندگی و رفتاری، فقدان آموزش در خصوص عوامل صدمه‌های جبران ناپذیر به طرف مقابل، ضعف آموزه‌های دینی و عقیدتی، کنجکاوی، رابطه‌های تعریف نشده زن و مرد در جامعه و شکسته شدن حریم‌ها به بروز چنین اختلالات رفتاری در همسران منجر می‌شود.


تقلید از فرهنگ پارتی رفتن
در این پرونده خاص باید به طور بارز، به این مسئله اشاره کرد که برخورد با فرهنگ‌هایی که مردم ما برای رویارویی با آن‌ها هیچ آموزشی ندیده اند، صدمات غیر قابل جبرانی دارد. حضور در مهمانی‌های شبانه، یکی از این تقلید‌های کورکورانه بعضی جوانان از غرب است. با این حال، راهکار مدیریت تنوع طلبی‌ها و لذت جویی‌های انسان به ویژه در مردان غلبه بر نفسانیت و فهماندن ارزش عشق به آنان است. تعهد به رابطه زناشویی و وفاداری به همسر، ارزشی بسیار نیکو و والاست که در گام نخست، از بدو تولد با تربیت صحیح و فرهنگ سازی در کالبد خانواده و محیط آموزشی نهادینه می‌شود و این ملکه ذهنی و قوه کنترل درونی، شالوده محکم پایبندی به حرمت‌ها را برای آینده پی ریزی خواهد کرد.


عاقبت تصور طبیعی بودن رابطه با زنان دیگر
کم‌رنگ شدن ارزش‌های اخلاقی در جامعه باعث گسترش روز افزون پدیده‌های غیر اخلاقی و غیر شرعی شده است. تغییر سبک زندگی از الگوی اسلامی- ایرانی به الگوی رفتاری غربی، اتفاقی است که برای افشین در این پرونده افتاده است. متاسفانه برخی افراد که بدون وابستگی اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی هستند، این گونه روابط فرا زناشویی را بسیار طبیعی و به نوعی پیشرفت و امروزی بودن قلمداد می‌کنند، در صورتی که آسیب‌های چنین رفتار‌هایی اصل پایداری خانواده را نشانه می‌رود. عجیب است که بعضی مرد‌ها می‌گویند این گونه ارتباطات و گپ و گفت:‌ها در همه افراد وجود دارد و بیشتر به خاطر سرگرمی است، ولی بی شک هدف این گونه روابط پیشی گرفتن بر دیگر مردان و اثبات برتری خویشتن است. این نکته روان شناسانه این ماجراست که کمتر به آن توجه می‌شود.


منبع: سیمرغ

منبع: پارسینه

کلیدواژه: روابط زناشویی همسرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۷۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال شب نوزدهم ماه مبارک رمضان 19 + اعمال مشترک شب های قدر

اعمال مشترک شب های قدر، اهمیت، زمان دقیق، به همراه اعمال مخصوص، ادعیه و متن دعای شب ۱۹ ماه رمضان و ذکر معروف شب قدر در این مطلب آماده شده است.

به گزارش ایمنا، شب قدر یا لیله القدر شب نزول قرآن و مقدر شدن امور یک‌ساله انسان‌هاست که از مهمترین و با فضیلت‌ترین شب‌های ماه مبارک رمضان محسوب می‌شود. بر اساس آیات قرآن و روایات، ارزش شب قدر بیش از هزار ماه است. شب قدر شب رحمت الهی و آمرزش گناهان است و در آن، فرشتگان به زمین می‌آیند و بنابر برخی از احادیث شیعه، مقدرات سال آینده بندگان را بر امام عرضه می‌کنند.زمان دقیق شب قدر مشخص نیست ولی بر اساس بسیاری از روایات این شب در ماه رمضان قرار دارد و یکی از شب‌های ۱۹، ۲۱ یا ۲۳ است. شب ضربت‌خوردن امام علی (ع) به شامگاه ۱۸ رمضان و شب ۱۹ رمضان گفته می‌شود. در سحرگاه ۱۹ رمضان سال ۴۰ ق امام علی (ع)، امام اول شیعیان با ضربه شمشیر زخمی شد. این واقعه در مسجد کوفه توسط ابن ملجم مرادی اتفاق افتاد و به شهادت امام علی (ع) در روز ۲۱ رمضان انجامید.

بیشتر بخوانید: 

پروفایل و استوری شهادت حضرت علی (ع)

تاریخ شب‌های قدر در فروردین ۱۴۰۳ اولین شب قدر روز ۱۸ ماه رمضان (شب ۱۹ رمضان) برابر با جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ است. دومین شب قدر روز ۲۰ ماه رمضان (شب ۲۱ رمضان) برابر با یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ است. سومین شب قدر روز ۲۲ ماه رمضان (شب ۲۳ رمضان) برابر با سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ است.

اعمال شب قدر

اعمال شب قدر به دو دسته تقسیم می‌شوند دسته اول اعمالی است که در هر سه شب مشترک بوده و دسته دوم اعمالی که مختص همان شب است.

اعمال مشترک شب‌های قدر غسل کردن

علاّمه مجلسی فرموده‌اند: بهتر است غسل این شب‌ها در هنگام غروب آفتاب انجام بگیرد که نماز شام با غسل خوانده شود.

خواندن ۲ رکعت نماز

در هر رکعت بعد از حمد هفت مرتبه سوره توحید را خوانده و بعد از نماز هفتاد مرتبه گفته شود: «استَغفِرُالله وَ اَتوبُ اِلَیهِ» در روایت آمده از جای خود برنخیزد تا حق تعالی او و پدر و مادرش را بیامرزد.

باز کردن قرآن

قرآن مجید را باز کرده و در مقابل خود بگذارید و دعای زیر را بخوانید و بعد از آن حاجت خود را از خدا بخواهید: «اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِکِتَابِکَ الْمُنْزَلِ وَ مَا فِیهِ وَ فِیهِ اسْمُکَ الْأَکْبَرُ وَ أَسْمَاؤُکَ الْحُسْنَی وَ مَا یُخَافُ وَ یُرْجَی أَنْ تَجْعَلَنِی مِنْ عُتَقَائِکَ مِنَ النَّارِ»

بر سر گرفتن قرآن

قرآن مجید را روی سر بگذارید و بگویید: «اللّهُمَّ بِحَقِّ هذَا الْقُرْآنِ وَ بِحَقِّ مَنْ أَرْسَلْتَهُ بِهِ وَ بِحَقِّ کُلِّ مُؤْمِنٍ مَدَحْتَهُ فِیهِ وَ بِحَقِّکَ عَلَیْهِمْ فَلَا أَحَدَ أَعْرَفُ بِحَقِّکَ مِنْکَ»

سپس ده مرتبه بگویید «بِکَ یَا اللّهُ»

ده مرتبه «بِمُحَمَّدٍ»

ده مرتبه «بِعَلِیٍّ»

ده مرتبه «بِفَاطِمَةَ»

ده مرتبه «بِالْحَسَنِ»

ده مرتبه «بِالْحُسَیْنِ»

ده مرتبه «بِعَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ»

ده مرتبه «بِمُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ»

ده مرتبه «بِجَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ»

ده مرتبه «بِمُوسَی بْنِ جَعْفَرٍ»

ده مرتبه «بِعَلِیِّ بْنِ مُوسَی»

ده مرتبه «بِمُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ»

ده مرتبه «بِعَلِیِّ بْنِ مُحَمَّدٍ»

ده مرتبه «بِالْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ»

ده مرتبه «بِالْحُجَّةِ»

سپس هر حاجتی را که دارید، بگویید.

زیارت امام حسین (ع)

در روایات آمده است که چون شب قدر می‌شود منادی از آسمان هفتم ندا می‌کند از بطنان عرش که حق تعالی آمرزید هر که را که به زیارت قبر امام حسین (ع) آمده است.

احیا داشتن

روایت شده است هر کس شب قدر را اِحیا بدارد، گناهانش آمرزیده می‌شود، هرچند به شماره ستارگان آسمان و سنگینی کوه‌ها و پیمانه دریاها باشد.

خواندن صد رکعت نماز

صد رکعت نماز بخواند که فضیلت بسیار دارد به این صورت که در هر رکعت پس از سوره «حمد» ده مرتبه سوره «توحید» را بخوانید.

خواندن دعای اللَّهُمَّ إِنِّی أَمْسَیْتُ...

دعای زیر را بخوانید:

«اللَّهُمَّ إِنِّی أَمْسَیْتُ لَکَ عَبْداً دَاخِراً لا أَمْلِکُ لِنَفْسِی نَفْعاً وَ لا ضَرّاً وَ لا أَصْرِفُ عَنْهَا سُوءاً أَشْهَدُ بِذَلِکَ عَلَی نَفْسِی وَ أَعْتَرِفُ لَکَ بِضَعْفِ قُوَّتِی وَ قِلَّةِ حِیلَتِی فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْجِزْ لِی مَا وَعَدْتَنِی وَ جَمِیعَ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ مِنَ الْمَغْفِرَةِ فِی هَذِهِ اللَّیْلَةِ وَ أَتْمِمْ عَلَیَّ مَا

آتَیْتَنِی فَإِنِّی عَبْدُکَ الْمِسْکِینُ الْمُسْتَکِینُ الضَّعِیفُ الْفَقِیرُ الْمَهِینُ اللَّهُمَّ لا تَجْعَلْنِی نَاسِیاً لِذِکْرِکَ فِیمَا أَوْلَیْتَنِی وَ لا [غَافِلا] لِإِحْسَانِکَ فِیمَا أَعْطَیْتَنِی وَ لا آیِساً مِنْ إِجَابَتِکَ وَ إِنْ أَبْطَأَتْ عَنِّی فِی سَرَّاءَ [کُنْتُ] أَوْ ضَرَّاءَ أَوْ شِدَّةٍ أَوْ رَخَاءٍ أَوْ عَافِیَةٍ أَوْ بَلاءٍ أَوْ بُؤْسٍ أَوْ نَعْمَاءَ إِنَّکَ سَمِیعُ الدُّعَاءِ.»

طلب آمرزش و دعا برای حوائج دنیا و آخرت

علامه مجلسی فرمودند بهترین اعمال در این شب‌ها طلب آمرزش و دعا برای حوائج دنیوی و اخروی برای خود، پدر و مادر و خویشاوندان و برادران زنده و مرده ایشان است.

فرستادن صلوات

ذکر صلوات: اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّد

خواندن جوشن کبیر

در بعضی روایات وارد شده است که در این سه شب دعای جوشن کبیر خوانده شود.

اعمال شب ۱۹ ماه رمضان (اعمال مخصوص اولین شب قدر، شب نوزدهم)

اعمال شب نوزدهم شامل چند عمل از جمله:

اول

صد مرتبه"اَستَغفُرِاللهَ رَبی وَ اَتوبُ اِلَیه" بگویید.

صد مرتبه "اَللّهُمَّ العَن قَتَلَةَ اَمیرَالمومنینَ" بگویید.

دوم

دعای زیر را بخوانید:

«یا ذَا الَّذی کانَ قَبْلَ کُلِّشَیْءٍ ثُمَّ خَلَقَ کُلَّشَیْءٍ ثُمَّ یَبْقی وَیَفْنی کُلُّشَیْءٍ یا ذَا الَّذی لَیْسَ کَمِثْلِهِ شَیءٌ وَ یا ذَاالَّذی لَیْسَ فِی السَّماواتِ الْعُلی وَلا فِی الاْرَضینَ السُفْلی وَ لا فَوقَهُنَّ وَلا تَحْتَهُنَّ وَلا بَیْنَهُنَّ اِلهٌ یُعْبَدُ غَیْرُهُ لَکَ الْحَمْدُ حَمْداً لا یَقْوی عَلی اِحْصاَّئِهِ اِلاّ اَنْتَ فَصَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ الِ

مُحَمِّدٍ صَلوةً لا یَقْوی عَلی اِحْصاَّئِها اِلاّ اَنْتَ»

سوم

دعای زیر را بخوانید:

«اللَّهُمَّ اجْعَلْ فِیمَا تَقْضِی وَ تُقَدِّرُ مِنَ الْأَمْرِ الْمَحْتُومِ وَ فِیمَا تَفْرُقُ مِنَ الْأَمْرِ الْحَکِیمِ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ وَ فِی الْقَضَاءِ الَّذِی لا یُرَدُّ وَ لا یُبَدَّلُ أَنْ تَکْتُبَنِی مِنْ حُجَّاجِ بَیْتِکَ الْحَرَامِ الْمَبْرُورِ حَجُّهُمْ الْمَشْکُورِ سَعْیُهُمْ الْمَغْفُورِ ذُنُوبُهُمْ الْمُکَفَّرِ عَنْهُمْ سَیِّئَاتُهُمْ وَ اجْعَلْ فِیمَا تَقْضِی وَ تُقَدِّرُ أَنْ

عُمْرِی وَ تُوَسِّعَ عَلَیَّ فِی رِزْقِی وَ تَفْعَلَ بِی کَذَا وَ کَذَا» به جای این کلمه حاجت خود را ذکر کند.

کد خبر 739370

دیگر خبرها

  • سفر به فرهنگ و آئین‌های سنتی مردمان لر
  • اعمال شب نوزدهم ماه مبارک رمضان 19 + اعمال مشترک شب های قدر
  • تولدت مبارک، تاثیرگذارترین دختر ورزش ایران
  • اسرار زندگی در ۳۷۰۰ سال قبل؛ زنان عصر برنز چه شکلی بودند؟
  • طنین نوای قرآن در محلات مازندران/ تغییر سبک زندگی زیر سایه قرآن
  • اشتباهات زندگی زناشویی
  • در تمامی ادیان الهی هتک حرمت زنان مذموم است
  • ۱۰ کتاب برتر روان شناسی رشد شخصیت که در نوروز باید بخوانید
  • وساطت افشین پیروانی برای حضور هواداران در تمرین
  • ورزش به زنان در مقابله با سرطان پیشرفته سینه کمک می کند