Web Analytics Made Easy - Statcounter

بدون شک پیگیری و نظارت بیشتر و دقیق تر نیروی انتظامی و دستگاه قضایی می تواند عاملی بسیار مهم برای جلوگیری از ادامه این وضعیت باشد چرا که شرایط فعلی داد خیلی از خانواده ها را درآوره است .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس استان کهگیلویه و بویراحمد دارای آب و هوایی معتدل و مرطوب، اماکن گردشگری، فضای سبز و دیگر ظرفیت های مناسب برای حضور گردشگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارک ساحلی،  مهرورزی و ولایت از جمله مکان هایی است که هر ساله پذیرای خیل عظیمی از مسافران و گردشگران و البته ساکنین خودِ شهر در فصل های بهار و تابستان در یاسوج است.

ساکنین شهر یاسوج و گردشگران به این دلیل به پارک ها می آیند که بتوانند بعد از یک روز و یا یک هفته ی کاری سخت استراحتی کوتاه همراه با خانواده خود داشته باشند و از آب و هوای فرح بخش این اماکن لذت کافی را ببرند و شکر این موهبت الهی را به جای بیاورند.

 

اما متاسفانه شاهد هستیم افرادی با ارائه آزادانه قلیان به خصوص با تنباکوهای با طعم میوه، به جای اینکه از این هوای لذت بخش استفاده کنند نه تنها از این هدیه خداوندی بهره نمی برند بلکه این فرصت را از دیگران نیز سلب کرده اند. جوان ها و نوجوان ها بیشترین مشتری این نوع از دخانیات هستند،  برخی از این افراد از خردسالی شروع به مصرف این مواد دخانی کردند که از مصرف قلیان در این پارک ها دریغ نکرده و  دیگر دوستان و آشنایان خود را نیز به انجام دادن این عمل  تشویق و ترغیب می نمایند.

به علاوه این افراد برای برخی از خانواده ها مزاحمت هایی ایجاد می کنند که ممکن است موجب درگیری فیزیکی و یا لفظی شود که به دور از اخلاقیات انسانی است. مصرف قلیان موجب اختلال در جذب کلسیم شده و پوکی استخوان را در پی دارد، علاوه بر این تاثیرات مضری بر دو عضو حیاتی بدن به نام ریه‌ها و قلب دارد. سرطان ریه، سرطان مری، بیماری انسدادی ریوی مزمن، پایین بودن وزن هنگام تولد نوزاد، افزایش حملات آسم و ذات‌الریه برخی دیگر از خطرات مربوط به کشیدن قلیان هستند.

 

با این وجود افرادی که به کشیدن قلیان ادامه می دهند دلیل و توجیه شان این است که می گویند "کله ی بدون دود به درد زندگی نمیخورد" که این حرف موجب شده اقشار زیادی از جامعه مانند دانشجویان، دانش آموزان و حتی برخی از کارمندان دولتی نیز اقدام به مصرف دخانیات مانند قلیان کنند. اما در این حین خانواده ها دیگر رغبتی برای تفریح در پارک ها از خود نشان نمی دهند و همین دلیل کافی است که ضربه مهلکی چه از لحاظ سلامت اجتماعی، سلامت اقتصادی و چه از لحاظ سلامت گردشگری به استان وارد شود که جبران نمودن این ضرر و زیان شاید ممکن نباشد.

گرچه اقداماتی برای جمع آوری این قلیان ها در سطح شهر شده است اما چیزی که می بینیم با آن چه که گفته می شود، از زمین تا آسمان فاصله دارد.

بدون شک پیگیری و نظارت بیشتر و دقیق تر نیروی انتظامی و دستگاه قضایی می تواند عاملی بسیار مهم برای جلوگیری از  ادامه این وضعیت باشد چرا که شرایط فعلی داد خیلی از خانواده ها را درآوره است .

 

انتهای پیام/ب

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۷۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این ویتامین از پوکی استخوان در امان بمانید

به گزارش خبرآنلاین، وقتی سطح کلسیم شما به اندازه کافی بالا نباشد، بدن شما این ماده معدنی را از منبع ذخیره خود یعنی استخوان‌ها خارج می‌کند.

یک رژیم غذایی مناسب برای استخوان به بدن شما کمک می‌کند تا سطوح کلسیم سالم را بدون تأثیر بر استخوان‌ها حفظ کند.

به گزارش همشهری، غالبا به محصولات لبنی به عنوان منبع اصلی کلسیم در فکر می‌کنیم. با این حال در کمال تعجب، مطالعات انجام شده در سال ۱۹۸۳ نشان داد افرادی که از رژیم غذایی آسیایی که شامل مقادیر زیادی سبزیجات، کلم بروکلی و کلم است، نسبت به افرادی که مقادیر زیادی شیر گاو مصرف می‌کنند، کمتر دچار شکستگی می‌شوند.

ویتامین D برای جذب کلسیم ضروری است. ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است که برای سلامت استخوان، ایمنی و سلامت روان مورد نیاز است.

اکثر آمریکایی‌ها به ویژه آن‌هایی که در آب و هوای سردتر زندگی می‌کنند، سطح ویتامین D خونشان بسیار کمتر از ۵۰ تا ۶۴ نانوگرم در میلی لیتر است که برای سلامتی مطلوب در نظر گرفته می‌شود.

قارچ‌ها تنها منبع گیاهی ویتامین D هستند. اما آن‌ها منبع ویتامین D ۲ هستند نه ویتامین D ۳ که بدن ما به طور طبیعی تولید می‌کند.

از آنجا که ویتامین D یک عنصر حیاتی برای سلامت استخوان است، لازم است به سایر منابع غذایی حاوی این ویتامین اشاره کرد.

ویتامین D مانند آب پرتقال منبع خوبی از ویتامین D هستند. آب پرتقال غنی شده با ویتامین D می‌تواند نیاز روزانه بدن به این ماده را تامین کند، اما بهترین منبع ویتامین D بیرون خانه‌ شما است.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901737

دیگر خبرها

  • آیا هر کسی می‌تواند نمک کم سدیم بخورد؟
  • با این ویتامین از پوکی استخوان در امان بمانید
  • دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران افتتاح شد
  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • اعلام برنامه‌های عبور از اوج مصرف برق در تهران
  • اجرای طرح کنترل پوکی استخوان برای زنان بالای ۵۰ سال در زاهدان
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • قلیان اکسیژن چیست و چه خطراتی می‌تواند داشته باشد؟
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!
  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد