Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه جلیل بالایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: بخشی از عملکرد این اداره کل در حوزه صنایع دستی و بومگردی به عنوان مصداق اقتصاد مقاومتی با شرح وظایف بسیج سازندگی ارتباط بسیار نزدیکی دارد.

وی گفت : تسهیلات روستایی یک فرصت استثنایی برای افرادی است که در جامعه روستایی به آن نیازمند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش جمعیت تحت پوشش بسیج سازندگی امکان تعریف پروژه‌ها و برنامه‌ها به ویژه در بخش صنایع دستی، بومگردی و مراکز خدمات بین راهی وجود دارد.

بالایی ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه، می‌توان برای نیازسنجی جامعه تحت پوشش بسیج سازندگی از محل تسهیلات ارزان قیمت روستایی، بدون محدودیت در حوزه کارگاه‌های صنایع دستی اقدام کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه، منطقه اورامانات را به عنوان یکی از ظرفیت‌های بی بدیل به منظور توسعه صنایع دستی و بوم گردی این استان معرفی کرد و گفت: «با کمک بسیج سازندگی می‌توان نیرو‌های توانمند را شناسایی کرده و در راستای کمک به اشتغال روستایی به کار گرفت.

وی همچنین طرح کارورزی را فرصتی بسیار مناسب برای اشتغال نیرو‌های تحصیل کرده و جویای کار دانست و گفت: «تحصیل کرده‌ها می‌توانند ضمن کسب آموزش‌ها و تجارب لازم، توان خود را به بازار کار ارائه کنند.

حسین قبادی یصیر مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه، گفت: بسیج سازندگی در حوزه اشتغال سه اقدام را در دستور کار دارد که شامل آموزش، ایجاد دهکده اقتصاد مقاومتی و پرداخت تسهیلات است.

وی با اظهار خرسندی از همکاری با میراث فرهنگی، گفت: با استفاده از ارتباطات و ظرفیت پایگاه‌ها و گروه‌های جهادی می‌توان به هم افزایی، شناسایی و اجرای طرح‌ها کمک کرد.

قبادی یصیر ادامه داد: گروه‌های جهادی با یک رویکرد جدید در مناطق جغرافیایی فعالیت می‌کنند که علاوه بر کار عمرانی مباحث آموزشی و ترویجی را نیز دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه تسهیلات روستایی ظرفیت بسیار خوبی است که از آن استقبال می‌کنیم، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های بین بخشی به افزایش اشتغال و بهبود شرایط اقتصادی جامعه روستایی کمک کنیم.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

بسیج سازندگی در حوزه اشتغال سه اقدام را در دستور کار دارد

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۷۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل دو قرار گاه برای تحقق شعار سال در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مسئول بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه   کارگروه بسیج سازندگی استان به ریاست استاندار و ماهانه با معاونین برگزار خواهد شد افزود : برای عمل  به منویات رهبر معظم انقلاب  و تحقق شعار سال ((جهش تولید با مشارکت مردم )) به  سازمان بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان عربی در قالب دو قرارگاه اقتصاد مقاومتی و قرار گاه سازندگی و محرومیت زدایی ابلاغ ماموریت شده است.

سرهنگ حیرانی افزود:  ما از اعتبارات تبصره ۱۸ برای  ایجاد اشتغال و جهش تولید دراستان ۳۷۶ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص و به بانک ها معرفی  و۸۵۰ صندوق قرض الحسنه اشتغال آفرین مردم پایه در تمامی شهرستان ها ی استان  ایجاد کردیم  .

وی  ازعدم محدودیت قیر رایگان دراستان خبرداد وتصریح کرد : هرشهرستان در ارائه درخواست  پیشقدم باشد می تواند بیشترین مقدار را جذب کند  که به ازای هر کیلومتر ۴۵ تن قیر تخصیص داده می شود.

سرهنگ حیرانی  در ادامه گفت :  قرار گاه امام حسن مجتبی (ع) هم با اولویت تامین آب شرب روستایی و شهری ،ساخت مدارس و راههای روستایی و مسکن روستایی در رفع محرومیت از چهره مناطق محروم عمل می کند.

 

 

دیگر خبرها

  • تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان
  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم
  • برپایی میز ارتباطات مردمی وزارت میراث فرهنگی در سمنان
  • تشکیل دو قرار گاه برای تحقق شعار سال در آذربایجان غربی
  • ۳۷۶ میلیاردتومان اعتبار جهت تسهیلات اشتغال و جهش تولید اختصاص یافت