Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:15:13 GMT

طرح های محرومیت زدایی با مشارکت سپاه ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۷۳۲۹

طرح های محرومیت زدایی با مشارکت سپاه ادامه دارد

یاسوج - ایرنا- معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: اجرای طرح های محرومیت زدایی با مشارکت سپاه پاسداران در حوزه های مختلف در مناطق روستایی یکی از اولویت ها راهبردی دولت و مدیریت اجرایی استان در شرایط موجود است.

به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز شنبه در بازدید از روستای میان تنگان بویراحمد و در جمع نیروهای جهادی بسیج دانشجویی کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: حوزه معاونت عمرانی استانداری و سایر دستگاه های مختلف اجرایی و خدماتی در استان خود را متعهد و موظف به حمایت ، استقبال و مشارکت مستقیم در کارهای عام المنفعه و همراهی با موسسه ها و افراد خیر برای حل مشکلات و چالش های موجود در بخش های گوناگون می داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: این مهم همواره مورد تاکید استاندار نیز بوده و به تمامی فرمانداران ، بخشداران و دستگاه های مختلف اجرایی برای همکاری و مشارکت جدی با سپاه نیز ابلاغ شده است.
معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد: رویکرد و جهت گیری دستگاه های مختلف اجرایی در طرح های مشارکتی بهترین و مناسب ترین راهبرد در شتاب بخشی و اجرای زودهنگام آنها در شرایطی است که دولت با کمبود و بحران منابع مالی مواجه است.
فیلی تصریح کرد: در همین راستا نیز تفاهم نامه ای به ارزش 16 میلیارد ریال بین فرمانداری بویراحمد و سپاه به امضا رسیده که میزان تخصیصی و سهم این شهرستان به مبلغ هشت میلیارد ریال در کمیته برنامه ریزی نیز تصویب شده است.
فیلی عزم راسخ برای رفع مشکلات و کمبودهای روستای میان تنگان در بخش های مختلف را یادآور شد و گفت: نبود آب آشامیدنی با وجود چشمه های پرآب و رودخانه های خروشان در پایین دست روستا، اجرای کانال های کشاورزی، بهسازی معابر و ساماندهی وضعیت روستا، بهسازی و آسفالت جاده ارتباطی و تکمیل مسجد نیمه کاره این روستا از جمله دغدغه ها و مطالبات به حق اهالی این روستاست.
معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: محرومیت و وجود مشکلات متعدد در این روستا با وجود ظرفیت های منحصر به فرد به ویژه در زمینه گردشگری و کشاورزی تا حدودی تعجب برانگیز است.
فیلی همچنین در بازدید از مدرسه قدیمی و فرسوده روستای میان تنگان وضعیت این فضای آموزشی را نامناسب و غیرقابل استفاده در شرایط موجود دانست و از مسئولان و متولیان امر خواست در اسرع وقت نسبت به بهسازی و مقاوم سازی این فضا اقدام کنند.
جانشین سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: اجرای طرح های مشارکتی بهترین راهبرد در شرایط کنونی برای کاهش مشکلات و دغدغه های مردم به ویژه در روستاها و مناطق محروم است.
سرهنگ جهانگیر انصاری ادامه داد: مشارکت و حضور سپاه در کارهای محرومیت زدایی در چندین سطح انجام می شود که اردوهای جهادی در حوزه های گوناگون و مشارکت در عمران و آبادانی روستاها و انجام امور فرهنگی، عقیدتی و تربیتی خانواده ها از جمله این اقدام هاست.
وی ابراز داشت: هدف و رویکرد اصلی سپاه در وهله نخست شناسایی فرصت ها، تهدیدها و چالش های موجود در شهرستان های مختلف استان به ویژه روستاها و مناطق محروم با محوریت و مشارکت مردم است.
فرماندار بویراحمد نیز گفت: روستای میان تنگان با وجود محرومیت هاو مشکلات موجود آن در عین حال از روستاهای هدف گردشگری و مستعد برای رونق کشاورزی در این شهرستان است.
شاهرخ کناری افزود: مشکل آب آشامیدنی ، اجرای طرح های نوین آبیاری، بهسازی جاده دسترسی ، تکمیل و تامین مصالح مورد نیاز مسجد روستا و همچنین بهسازی و مقام سازی مدرسه این روستا در اسرع وقت در دستور کار مدیریت اجرایی این شهرستان قرار خواهد گرفت.
وی اتصال جاده میان تنگان به جاده ملی پاتاوه - دهدشت را یکی از خواسته های جدی مردم و اهالی این روستا دانست و گفت: طرح مطالعاتی برای اجرا و عملیاتی کردن این طرح مهم آغاز شده است.
کناری تاکید کرد: با احداث و بهسازی این محور به طول حدود 12 کیلومتر مسیر یاسوج به منطقه امام زاده علی (ع) شهرستان چرام به کمتر از یک ساعت خواهد رسید.
روستای توریستی میان تنگان بخش کبگیان شهرستان بویراحمد دارای جمعیتی حدد 80 خانوار در حدود 70 کیلومتری یاسوج مرکز اسان واقع شده است.
شهرستان بویراحمد با جمعیتی حدود 290 هزار نفر جمعیت از شهرستان‌های سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد است.
3016/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بازديد مسئولان كهگيلويه و بويراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۷۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح بهسازی ابتدای بزرگراه قم جعفرآباد اجرایی شد

تین نیوز

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان جعفرآباد با اعلام آغاز عملیات اجرایی طرح بهسازی ابتدای آزادراه قم جعفرآباد گفت: این طرح به صورت امانی و به طول ۷۰۰ مترمربع، در دو لاین رفت و برگشت ( جمعا به عرض ۱۵ متر) از اول اردیبهشت ماه امسال آغاز و انشاالله تا پایان همین ماه به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مسعود زوارزاده رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان جعفرآباد از شروع عملیات اجرایی طرح بهسازی ابتدای بزرگراه قم جعفرآباد خبر داد.

زوارزاده در تکمیل خبر فوق به موقعیت اجرایی طرح اشاره و افزود: قطعه در حال بهسازی در ابتدای بزرگراه قم جعفرآباد، روبروی بوستان نبوی ص (صدری سابق) واقع شده است.

زوارزاده اضافه کرد: بزرگراه قم جعفرآباد از سویی یکی از محورهای مهم و کریدوری استان قم با استان مرکزی و از سویی دیگر راه دسترسی شهرستان جعفرآباد و توابع آن که از قطب های کشاورزی و دامداری استان است.

وی ترافیک ترکیبی این بزرگراه را از عوامل اصلی در تخریب و استهلاک آن دانست و تصریح کرد: تردد انواع ماشین آلات نیمه سنگین، سبک، ادوات کشاورزی و... در طول این بزرگراه ضرورت ارتقا و بهسازی آن را دوچندان نموده و در همین راستا شاهد اجرای طرح های عمران جاده ای بزرگی در طول راه های این شهرستان بوده ایم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان جعفرآباد در خصوص مشخصات جغرافیایی قطعه ورودی بزرگراه قم جعفرآباد عنوان کرد: موقعیت مکانی این قطعه از بزرگراه موجب شده گاها در فصول بارشی سال شاهد آبگرفتگی آن ازسویی و تخریب سطوح آسفالتی آن به دلیل ترمزهای منقطع خودروها (به دلیل ورود به حوزه شهری) از سویی دیگر باشیم.

زوارزاده در ادامه به ویژگی های فنی طرح بهسازی قطعه ورودی بزرگراه قم جعفرآباد پرداخت و اظهار کرد: طول مسیر طرح ۷۰۰ متر است که دردولاین رفت و برگشت (جمعاً به عرض ۱۵ متر) به اجرا درآمده است.

وی افزود: اهم اقدامات در حال اجرا در این طرح شامل برداشت لایه های تخریب شده سطوح آسفالتی، زیرسازی، روکش آسفالت، خط کشی و... است.

زوارزاده در بخش دیگری از این خبر به بازه زمانی تکمیل پروژه اشاره کرد و گفت: این طرح مهم عمران جاده ای از اول اردیبهشت ماه امسال آغاز شده و انشا... تا پایان همین ماه به بهره برداری خواهد رسید.

وی با یادآوری این مهم که تمامی مراحل پروژه در قالب طرح های امانی اجرایی شده عنوان کرد: ۱۵ نفر عوامل فنی اداره متبوع با بهره مندی از ۱۲ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سواری مسئولیت اجرایی این طرح را به عهده دارند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان جعفر آباد در پایان تأکید کرد: از کاربران محترمی که از محل اجرای این پروژه و دیگر طرح های عمران جاده ای تردد می نمایند درخواست می شود ضمن رعایت جامع مقررات ترافیکی، همکاری و تعامل لازم با عوامل اجرایی را لحاظ کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • رفع ۴۰۰ نقطه پرحادثه در کشور/ احداث بزرگراه اهواز خرمشهر در دستور کار
  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • بزرگراه قم - جعفرآباد بهسازی می‌شود
  • افتتاح ۱۱۷ طرحِ محرومیت زدایی در بم
  • طرح بهسازی ابتدای بزرگراه قم جعفرآباد اجرایی شد
  • عملیات آبرسانی به تنها روستای محروم از شبکه آب در باخرز خراسان رضوی آغاز شد
  • آب رسانی به ۷ روستا در بم