Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:35:48 GMT

پایش مستمر تمامی داروخانه‌های فعال در شهرستان دیر

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۷۳۹۲

پایش مستمر تمامی داروخانه‌های فعال در شهرستان دیر

به گزارش خبرنگار مهر، احمد آخوندی عصر شنبه در نشست مشترک با پزشکان داروساز فعال در شهرستان دیر اظهارکرد: توسعه خدمات دارویی یکی از اولویت‌های حوزه سلامت شهرستان دیر است و در این زمینه تمامی تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

وی افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت خدمات خوبی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در سطح کشور انجام شده است که در شهرستان دیر نیز توسعه کمی تعداد داروخانه‌ها و افزایش اقلام دارویی به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در تمامی شهرهای این شهرستان داروخانه مستقر بوده و مردم از خدمات آن بهره‌مند هستند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با بیان اینکه  ۸ داروخانه و ۵ پزشک داروساز در این شهرستان فعال‌اند گفت: نظارت و پایش از فعالیت داروخانه‌ها با تشکیل تیم بازرسی به طور مستمر انجام می‌شود و در صورت مشاهده تخلف برابر مقررات برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی گفت:خوشبخاته وضعیت ارایه خدمات دارویی در شهرستان دیر مطلوب است و همکاران داروساز به نکات توصیه شده ، توجه و دقت کافی دارند.

آخوندی افزود: در این بازدیدها از چگونگی ارائه خدمات دارویی، حضور مسئول فنی، قیمت گذاری نسخ، شرایط نگهداری داروها، وضعیت ملزومات مصرفی پزشکی، نحوه کارکرد و نگهداشت تجهیزات پزشکی و تکریم ارباب رجوع و... در داروخانه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد:شهروندان عزیز در صورت نیاز به راهنمایی و مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند جهت گزارش‌دهی، ارائه راهنمایی و پاسخ به شکایات مردمی در حوزه غذا و دارو با سامانه مرکز اطلاع رسانی  ۱۹۰ به صورت ۲۴ ساعته تماس حاصل کنند.

شهرستان دیر با جمعیت بالغ بر ۶۰ هزار نفر دارای ۵ مرکز خدمات جامع سلامت اشت.

کد خبر 4378223

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد آخوندی بوشهر شهرستان دیر مردم علیه احتکار روز خبرنگار خبرگزاری مهر کرمانشاه بوشهر گرگان شهرکرد احتکار مشهد شیراز بیرجند خطبه های نماز جمعه یاسوج مجلس شورای اسلامی سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۷۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون

دکتر زهرا جهانگرد با تاکید بر اینکه تزریق آنتی‌بیوتیک سفتریاکسون فقط باید با تجویز پزشک و صرفاً در بیمارستان (در مکان مجهز به تجهیزات احیاء و تیم متبحر برای انجام عملیات احیاء) انجام شود، گفت: در صورت مصرف دارو در مراکز فاقد تجهیزات، منجر به عوارض دارویی شده، جان بیمار در خطر خواهد بود.

وی افزود: به‌منظور پایش علائم بالینی و تحت‌نظر به‌منظور پایش وقوع عوارض ناخواسته احتمالی، بیماران باید حداقل ۳۰ دقیقه پس از تزریق تحت نظر باشند و در صورت بروز هر گونه علائم و نشانه‌های ازدیاد حساسیت، تزریق دارو قطع و اقدامات حمایتی و درمانی لازم بر اساس علائم بالینی انجام گیرد. 

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده‌های سلامت توصیه کرد: از تجویز و مصرف داروی سفتریاکسون در موارد مصرف تایید نشده و فاقد اندیکاسیون‌های تایید شده و همچنین مصرف خودسرانه و غیرمنطقی دارو‌های آنتی‌بیوتیک از جمله داروی سفتریاکسون اجتناب شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • پایش کیفیت روغن خوراکی از مزرعه تا سفره
  • اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • تولید برچسب هوشمند برای پایش سلامت مواد غذایی دریایی
  • لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها به بالای ۱۰ درصد رسید/ مصمم هستیم کار نیمه تمامی باقی نماند