Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران از راه‌یابی ۲۰ اثر نمایشی از ۱۲ استان کشور به این جشنواره خبر داد. ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهر، علیرضا آقازاده در آیین رونمایی از پوستر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران با اشاره به اینکه هر هنرمندی به صحنه نمایش می‌آید ترس مقدسی بر وی قالب می‌شود، اظهار داشت: خوشبختانه هیچ‌یک از انجمن‌های فرهنگی و هنری اهر جدای از همدیگر نیستند و همیشه همراه و همگام انجمن هنرهای نمایشی شهرستان بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از ارسال 178 اثر از 30 استان و 52 شهرستان کشور به دبیرخانه دائمی دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران خبر داد، افزود: متأسفانه اداره‌کل ارشاد آذربایجان‌شرقی به لحاظ اینکه تأخیر زیادی در انتشار فراخوان این جشنواره ایجاد کرد که مجبور شدیم از دبیرخانه فراخوان جشنواره دوازدهمین سراسری تئاتر کوتاه ارسباران را انتشار دهیم.

آقازاده ادامه داد: به دلیل تأخیری که در انتشار دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران صورت گرفت باعث شد تا آثار کمتری به دبیرخانه این جشنواره ارسال شود اما خوشبختانه با توجه به جایگاهی که جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران در پایتخت دارد در زمان بسیار اندک 178 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید.

دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران بابیان اینکه پس از بازبینی آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره توسط هیأت بازبین، از 12 استان و 14 شهرستان کشور آثار برگزیده شد، گفت: مجموع آثار برگزیده دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در بخش خیابانی 8 اثر، در بخش صحنه‌ای 8 اثر، یک اثر کار جمعی خارج از مسابقه و در بخش آیینی سنتی 3 را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه امسال هنرمندان جوان اهری با همت و پشتکاری که داشتند در مقایسه با سال‌های گذشته بیشترین آثار را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند و این امر جشنواره دوازدهم را متمایزتر از قبل کرده است در حالی که تاکنون هیأت داوران هیچ‌گونه تبعیضی بین آثار هنرمندان اهری با سایر هنرمندانی که از اقصی نقاط کشور اثر ارسال کرده‌اند قائل نشده و نمی‌شوند.

آقازاده یادآور شد: در حال حاضر 7 اثر از استان آذربایجان‌شرقی، 2 اثر از استان مرکزی و آثاری از بندر خمیر، کرمانشاه، سبزوار، اصفهان، اسفراین، بروجرد، هرسین، تهران و قم پس از بازبینی به دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران راه یافتند.

دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران با تأکید بر اینکه دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران از شامگاه 31 مردادماه با اجرای نمایش‌های عطریه از بندر خمیر، آیین یار یار از کرمانشاه، گاله واره از سبزوار از بخش آیینی سنتی این جشنواره رسماً آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین از یکم تا سوم شهریورماه بخش مسابقه‌ای این جشنواره با اجرای نمایش‌های راه‌یافته در بخش خیابانی و صحنه‌ای دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران خاتمه می‌یابد.

وی همچنین از اجرای هم‌زمان آثار راه‌یافته به دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در شهرستان‌های هریس، ورزقان و کلیبر خبر داد، تصریح کرد: آثاری که به این جشنواره راه‌یافته‌اند به‌طور هم‌زمان در شهرستان‌های هریس، ورزقان و کلیبر نیز نمایش اجرا می‌کنند.

انتهای پیام/ش

R7887/P1377/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۷۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد

نشست خبری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با حضور کوروش زارعی مدیر مرکز هنر‌های نمایشی و سید مصطفی موتورچی دبیر پانزدهمین دوره جشنواره در حوزه هنری برگزار شد.

کوروش زارعی در ابتدای نشست عنوان کرد: شعار این دوره جشنواره پانزدهم «خانه هنرم مسجدم» است. سه سال جشنواره برای ایجاد زیرساخت‌ها و چشم انداز‌های درست تعطیل شد، اما بعدش دومرتبه به اجرا رسید. پس از در تولید بچه‌های مسجد در استان‌ها تحت عنوان تئاتر محرابیان، حال احساس میکنیم به رشد مناسب رسیدند.

وی در ادامه افزود: تئاتری‌ها حال به زایایی رسیده و می‌توانند وارد عرصه‌های جدی شوند. پس از کارگاه سال قبل مشهد، قرار است خروجی‌ها امسال به اجرا رسیده و در رویداد‌های تئاتر کشور حضور یابند. تئاتری‌های اجرایی امسال خروجی هشتصد گروه نمایشی ما هستند و ما تلاش داریم کار‌ها را به روستا‌ها هم برسانیم. تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد تا ما بتوانیم استعداد‌ها حتی در مرز‌های ایران را کشف و هدایت کنیم.

مصطفی موتورچی دبیر جشنواره نیز در صحبت‌هایی با اشاره به عدم انتشار فراخوان برای این دوره گفت: از بین کار‌های رسیده چهارده اثر نهایی شده و به اجرا در خواهد آمد. در کنار کار تولید اثر، سلسله کارگاه هم داشتیم که نزدیک به هشتصد مربی و گروه بودند و اینها نمایشنامه‌هایی آماده و در مساجد اجرا کردند و بااین هدف سه دوره جشنواره نمایشنامه نویسی گلدسته‌ها را داشتیم که برگزیده‌های آنها به این جشنواره رسید. همچنین داوران اعظم بروجردی، الهام چرخنده و وفا طرفه هستند.

زارعی همچنین درباره اهمیت گروه محوری در جشنواره افزود: جوایز هم گروه محوری از اول تا سوم اعطا می‌شود. یکی از جوایز ویژه ما جایزه ویژه فرج الله سلحشور به نام این عزیز تئاتری مسجدی خواهد بود است.

زارعی رباره جایزه سلحشور گفت: این جایزه به گروه برتر تقدیم خواهد شد یک گروه کاملا مسجدی که در آموزش‌ها حضور داشتند و مسائل اخلاقی را هم رعایت کرده و به معنای واقعی یک گروه هستند. همچنین امسال چهارمین دوره مسابقه نمایشنامه نویسی گلدسته‌ها را خواهیم داشت.

وی درباره تک جنسیتی بودن اجرا‌ها بیان کرد: بخاطر این مسائل کار‌هایی تولید شد و داوران خانم هستند که راحت کار‌ها اجرا شود و اینبار ما ساختار شکنی کرده و از سه خانم با تحصیلات و تجربه برای داوری استفاده کردیم. 

کوروش زارعی در ادامه گفت: افتتاحیه در کنار مزار شهدای گمنام شهر بافق خواهیم داشت و اجرا‌ها هم در امامزاده عبدالله خواهد بود، هرگروه بعد اجرای داوری سه اجرا در مساجد بافق و یزد خواهند داشت، مساجد یزد و امامزاده‌ها شاهد اجرا‌ها خواهند بود. 

موتورچی افزود: در طول جشنواره برای بچه‌های انجمن نمایش بافق دو کارگاه طراحی کردیم و انجا کارگاه نمایشنامه نویسی و دوره کارگردانی برگزار می‌کنیم.

وی درباره جوایز این جشنواره گفت: ما پنج جایزه گروه خواهیم داشت. بازیگری خانم و آقا هفت نفر تقدیر بدون رتبه خواهند بود. دو بزرگداشت و جایزه سلحشور نیز خواهیم داشت. سیصد میلیون جایزه خواهیم داشت و بیشترین جایزه هم فرج الله سلحشور بیست میلیون و پنج گروه برگزیده هر کدام ده میلیون خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • گروه محوری را در دستور کار این دوره از جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دادیم
  • گروه‌محوری در دستور کار جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دارد
  • «فرج الله سلحشور» تئاتر را از مسجد آغاز کرد و بعد آثارش در جهان دیده شد
  • اهدای جایزه «فرج الله سلحشور» در جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر