Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@10:44:06 GMT

قصر صدام؛ مانع اعلام بابل به عنوان پایتخت فرهنگی عراق

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۷۶۰۷

قصر صدام؛ مانع اعلام بابل به عنوان پایتخت فرهنگی عراق

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری کتابت؛ «طالب نصار» رئیس کمیته فرهنگ و تبلیغات استان بابل امروز (شنبه) گفت: یونسکو به وجود یکی از قصرهای صدام در شهر تاریخی بابل رسما اعتراض کرده است.

وی افزود: کمیته ویژه بررسی طرح «معرفی بابل به عنوان پایتخت فرهنگی عراق»، گزارشی در رابطه با این طرح تهیه و به یونسکو ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یونسکو نیز پس از مطالعه این طرح به دلیل وجود قصر صدام در مرکز این شهر تاریخی و سالن‌های مدرن در آن، با این طرح مخالفت کرد.

رئیس کمیته فرهنگ و تبلیغات بابل گفت: به محض دریافت مخالفت یونسکو برای حل این مشکل تصمیم گرفتیم که قصر صدام را به موزه آثار باستانی و سالن‌ها را نیز به استراحتگاه مسافران و گردشگران تبدیل کنیم.

وی همچنین اظهار کرد: 10 میلیون دلار برای اجرای طرح «معرفی بابل به عنوان پایتخت فرهنگی عراق» اختصاص داده شده است.

انتهای پیام          

منبع: ایکنا

کلیدواژه: بابل یونسکو صدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۷۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردو‌های زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند

سیدمحمدعلی حسینی با بیان اینکه اردو‌های شوق زیارت ویژه مددجویان زیارت اولی است گفت: این طرح، یکی از طرح‌های خداپسندانه و فرهنگی کمیته امداد است که طی آن، نیازمندانی که تاکنون به زیارت بارگاه ملکوتی ثامن الحجج مشرف نشده‌اند، در طول سال شناسایی و ساماندهی می‌شوند تا با کمک خیران امکان سفر آنان فراهم شود.

وی بیان کرد: همچنین در سال ۱۴۰۲، تعداد ۱۰ هزار و ۷۰ دانش‌آموز سیستان و بلوچستان، به ویژه دانش‌آموزان کنکوری، در اردو‌های آموزشی از جمله پانسیون‌های مطالعاتی، دوره‌های مشاوره درسی و شغلی حضور پیدا کردند.

معاون فرهنگی و مشاوره کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت‌های فرهنگی، کتابخوانی، اردو‌های زیارتی و آموزشی، برگزاری جشنواره‌های تابستانی، رقابت و دوره‌های مهارت آموزی از جمله اقداماتی است که کمیته امداد در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت مددجویان زیرپوشش این نهاد انجام می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردو‌های زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند
  • وعده یک تهیه‌کننده برای از سرگیری کنسرت‌ها در خوزستان
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • ۲ تدبیری که مانع «قبض روح» فوتبال می‌شود
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد