Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:14:50 GMT

طرح جامع آب شرب گلستان باید بازنگری شود

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۸۰۷۱

طرح جامع آب شرب گلستان باید بازنگری شود

گرگان – ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: باید طرح جامع آب شرب استان بازنگری شود و برای تامین آن از ظرفیت دریای خزر و آب شیرین کن ها بهره مند شویم.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی نظری عصر شنبه در نشست تخصصی دریای خزر در گرگان اظهار داشت: مطالعات برای طرح جامع آغاز شده است و باید علاوه بر تامین آب شرب در سایر بخش ها همچون کشاورزی و صنعت نیز بازنگری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: صنایع گلستان بیشتر در بخش شمالی استان مستقر و واقع شده و چاره ای نداریم که برای تامین آب صنایع و حتی کشاورزی مناطق مجاور خزر از ظرفیت آب شیرین کن ها استفاده کنیم.
مهندس نظری همچنین گفت: تراز آب خلیج گرگان نسبت به دو دهه گذشته کاهش داشته و از دلایل آن می توان به پسروی آب دریا ناشی از کاهش آبدهی رودخانه ها، افزایش تبخیر سطحی، افزایش رسوبات در دهانه خلیج و کاهش بارندگی اشاره کرد.
وی، تبعات خشکی خلیج گرگان را گسترده خواند و افزود: خشک شدن خلیج گرگان دارای اثرات منفی در حوزه های اجتماعی و اقتصادی منطقه خواهد بود.
مدیرعامل آب منطقه ای گلستان اضافه کرد: تشکیل ریزگردها، اثرات سوء بر حیات زیستمندان آبی و تخریب و محو اکوتوریسم از جمله آسیب های خشک شدن خلیج گرگان است.
به گفته نظری، از مجموع 50 میلیارد ریالی که مقرر بود در قالب اسناد خزانه به شرکت آب منطقه ای داده شود حدود 12میلیارد ریال آن نهایی شده است.
وی تاکید کرد: مطالعات آب منطقه ای در دو قالب بخش اضطراری و بخش جامع تدوین شده است که اجرای آن حدود 430 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
7333/1648

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي درياي خزر آب شرب گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۸۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از ۴۰۰ هزار سند خلیج فارس در آرشیو ملی هند

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از دهلی نو، در مراسمی با حضور سفیر، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمعی از اساتید دانشگاه های هند از دهها جلد کتاب حاوی اسناد تاریخی خلیج فارس در آرشیو ملی هند رونمایی شد.
سه هزار کیلومتر آنطرف تر از خلیج فارس ایران در آرشیو ملی هند اسنادی نگهداری می‌شود به قدمت تاریخ و به زبان فارسی.
آرشیو ملی هند با نگهداری بیش از ۱.۴ میلیون سند فارسی، یکی از مهم‌ترین مراکز اسناد فارسی در هند به شمار می‌رود.
در میان این اسناد، مجموعه اسناد خلیج فارس از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و اطلاعات ارزشمندی را از تاریخ، سیاست و روابط منطقه در دوران حضور بریتانیا ارائه می‌دهد.
برخی اساتید دانشگاه های هند معتقدند جذابیت های گردشگری، منابع بزرگ نفت و گاز و اهمیت بسیار زیاد موقعیت جغرافیایی خلیج فارس باعث شده است که قدرت‌های فرا منطقه‌ای برای چپاول ثروت کشورهای حوزه خلیج فارس نقشه هایی برای تداوم حضورشان طراحی کنند.
از جمله اهداف رونمایی از مجموعه اسناد آرشیو ملی هند درباره خلیج فارس، ماندگاری بیشتر و در دسترس بودن این اسناد چاپی و دیجیتالی در مراکز تحقیقاتی جهان برای پژوهشگران و علاقه مندان است.
تعداد اسناد خلیج فارس در آرشیو ملی هند ۳۹۰ هزار فقره است که در قالب ۳۵۰ جلد به صورت چاپ همانند به همراه فهرست اجمالی گردآوری شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


اظهارات :
محمد بهزادی - کارشناس اسناد مرکز بین المللی میکرو فیلم نور
آصف نواز - استاد دانشگاه همدرد دهلی
انیس الرحمن - استاد دانشگاه ملی اسلامی هند

دیگر خبرها

  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • به صرف لبخند ؛ اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • گلستان در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) غرق ماتم و عزا شد
  • گرگان در سوگ صادق آل محمد
  • در سوگ امام جعفر صادق (ع) فردا در گلستان مراسم دسته روی برگزار می‌شود
  • در سوگ صادق آل محمد فردا در گلستان مراسم دسته روی برگزار می‌شود
  • رقابت ۲۶۱ نفر در آزمون اعطای معادل مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم در گلستان
  • رونمایی از ۴۰۰ هزار سند خلیج فارس در آرشیو ملی هند
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان