Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@19:52:00 GMT

پیام تسلیت پوتین به مناسبت درگذشت کوفی عنان

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۸۲۲۵

به نقل از ریانووستی، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در پیامی خطاب به «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل، درگذشت «کوفی عنان» دبیر کل اسبق سازمان ملل را تسلیت گفت.

پوتین در پیام خود نوشت: سال‌های زیادی از زندگی این مرد و سیاستمدار بزرگ در خدمت به سازمان ملل اختصاص داده شده بود. رهبری سازمان ملل متحد را در یک دوره دشوار بر عهده داشت، و برای تحقق اهداف سازمان، و تقویت نقش مرکزی آن در امور جهانی اقدامات زیادی انجام داد؛ و نقش ویژه او در ایجاد ظرفیت حفظ صلح و همچنین حل و فصل تعدادی از درگیری‌های منطقه‌ای بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیام‌های تسلیت و تبریک نبیه بری به گوترش و عمران خان

رئیس پارلمان لبنان پیام تسلیتی به گوترش دبیر کل سازمان ملل به مناسب درگذشت کوفی عنان و پیام تبریکی به عمران خان نخست وزیر پاکستان به مناسب ادای سوگند وی به عنوان نخست وزیر پاکستان ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان پیام تبریکی به عمران خان نخست وزیر پاکستان به مناسبت ادای سوگند وی به عنوان نخست وزیر پاکستان ارسال کرد.

در این پیام نبیه بری برای عمران خان و کابینه اش و نیز ملت پاکستان ثبات و پیشرفت آرزو و ابراز امیدواری کرد که پاکستان با توجه به جایگاه ویژه در جهان اسلامی، نقش محوری در ایجاد اعتماد میان کشور‌های اسلامی ایفا کند که به خیر و صلاح ملت‌های اسلامی باشد و از آرمان‌های جهان اسلام که در راس آن آرمان فلسطین قرار دارد حمایت کند.

رئیس پارلمان لبنان همچنین پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت کوفی عنان دبیر کل اسبق سازمان ملل به آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل ارسال کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۸۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیلگر اسرائیلی: جنگ پایان یافته، حمله به رفح توهمی بیش نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یک تحلیلگر نظامی اسرائیلی تاکید کرد که آخرین حمله زمینی گسترده ارتش رژیم صهیونیستی در خان یونس بود و از آن زمان دیگر شاهد علمیات زمینی گسترده در نوار غزه نبوده‌ایم.

«آوی یسخاروف» تاکید کرد: پس دیگر از القای توهم ضرورت ادامه جنگ به ما دست بردارید، جنگ پایان یافته، اما فراموش کرده‌اند به ما اطلاع دهند.

وی گفت: رفح توهمی بیش نیست و تهدید به حمله به آن می‌کنند تا ایده "پیروزی مطلق" را که پس از جنگ در غزه هیچ چیزی را حل نخواهد کرد، به ما بفروشند.

از سوی دیگر، «اورزلا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا امروز سه شنبه با اتخاذ مواضعی عوام فریبانه با عملیات نظامی برنامه ریزی شده اشغالگران قدس به «رفح» در جنوب نوار غزه که مملو از ۱.۴ میلیون آواره فلسطینی است، مخالفت کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، این مقام اروپایی در مناظره ای که توسط پولیتیکو در ماستریخت هلند برگزار شد، در این خصوص گفت: کاملاً غیرقابل قبول است که اسرائیل به رفح حمله کند.

رئیس کمیسیون اروپا که برای دور دوم این تصدی نامزد شده است، با اشاره به بازدید خود از شهر رفح گفت که وضعیت در آنجا غیرقابل تحمل و غیرقابل قبول است.

فون در لاین در پاسخ به این سوال که آیا حمله به رفح خط قرمز خواهد بود، گفت: من هرگز خط قرمز نمی‌کشم، اما فکر می‌کنم اگر نتانیاهو (نخست وزیر صهیونیست های اشغالگر) حمله کند، کاملاً غیرقابل قبول است.

علاوه بر این، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنانی اعلام کرد که پس از گذشت نزدیک به ۷ ماه از رخ‌دادهای هفتم اکتبر سال گذشته میلادی وضعیت ساکنان غزه روز به روز بدتر می‌شود.

گوترش گفت: از کابینه اسراییل و سران حماس می‌خواهم که به توافقی برای آتش‌بس و آزادی اسیران دست پیدا کنند. از کشورهای هم‌پیمان اسراییل می‌خواهم که اسراییل را به عدم عملیات نظامی زمینی در رفح قانع کنند.

وی ادامه داد: حمله به رفح تاثیرات ویرانگری روی فلسطینیان در غزه و پیامدهای خطرناکی در کرانه باختری و تمامی منطقه دارد.

دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: حمله به کاروان‌ها و تاسیسات بشردوستانه و افراد نیازمند مجاز نیست. از کابینه اسراییل می‌خواهم که روند ورود کمک‌ها به غزه را تسریع ببخشد و امنیت کاروان‌های همراه آن از جمله آنروا را تامین کند.

گوترش ادامه داد: مهم است که تحقیقاتی مستقل در خصوص گورهای جمعی تازه یافته‌شده در غزه صورت بگیرد. جنگ، نظام بهداشتی غزه را ویران کرده است و برخی بیمارستان‌های این باریکه اکنون به گورستان شباهت دارند.

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: طرحی برای اجرای توصیه‌های گزارش مستقل آماده‌شده درباره آنروا وجود دارد. از کشورهای عضو و طرف‌های کمک‌کننده می‌خواهم که تامین مالی لازم برای تداوم کار آنروا را انجام بدهند.

گوترش در پایان مدعی شد: ما به اقدام برای دستیابی به راه حلی بر پایه پایان اشغالگری و تاسیس کشور قابل زندگی فلسطین پایبندیم.

همچنین «یاییر لاپید» رییس جریان مخالف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی در سخنانی شدید به «ایتمار بن گویر» وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و «بتسییل اسموتریچ» وزیر تندرو دارایی این رژیم حمله کرد.

لاپید در این سخنان تاکید کرد: اسراییل به گروگانی در دستان دیوانگان بی‌مسوولیت مبدل شده است. وزیری که سابقه کیفری دارد در برابر دفتر نخست‌وزیر می‌ایستد و وی را در خصوص پیامدهای عدم اجرای آنچه دیکته می‌کند، تهدید می‌کند.

کد خبر 6093638

دیگر خبرها

  • تحلیلگر اسرائیلی: جنگ پایان یافته، حمله به رفح توهمی بیش نیست
  • گوترش تحقیقات درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه را خواستار شد
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • جدال شاگردان مؤمنی مقدم با ترکمنستان در گام نخست
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی