Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-28@00:34:53 GMT

اوضاع کواکب قمر در عقرب است!

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۸۲۵۵

اوضاع کواکب قمر در عقرب است!

بگذارید همین اول کار خیالتان را راحت کنم و بگویم از اواخر امشب (شنبه 27 مرداد 97) تا پس فردا (دوشنبه 29 مرداد) از نظر احکام نجومی اوضاع قمر در عقرب است و اگر به طالع‌بین‌ها مراجعه کنید به شما خواهند گفت: «توصیه اکید می‌کنیم از پرداختن به امور اساسی بپرهیزید!»

حقیقت ماجرا چیست؟

اخترشناسان از چند هزاره قبل وقتی در پی شناخت آسمان شب و مطالعه چگونگی جابه‌جا‌شدن خورشید و ماه و سیاره‌ها در میان ستاره‌های زمینه آسمان بودند از شکل‌های فرضی به نام صورت فلکی در میان ستارگان بهره می‌بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردمی که همیشه با دیده تحیر به آسمان شب نگاه می‌کردند، از هزاران سال قبل ستاره‌های نواحی مختلف آسمان را در ذهن خود به یکدیگر متصل کرده و شکل‌های حاصل از آن را به یک ابزار، حیوان یا خدایان و شخصیت‌های موثر در داستان‌های اساطیری خود منتسب می‌‌کردند.

در حقیقت آنچه ما از صور فلکی می‌شناسیم، اشکالی برساخته خودمان است و نه چیزی که در طبیعت به صورت واقعی وجود داشته باشد! ستاره‌های یک صورت فلکی ممکن است هزاران و بلکه ده‌ها هزار سال نوری از یکدیگر فاصله داشته باشند و فقط از دید ما ساکنان زمین به شکل خاصی در کنار یکدیگر آرایش یافته باشند. این در حالی است که منظره این ستاره‌ها از سیاره‌ای فراخورشیدی که به دور ستاره‌ای در دوردست‌های کهکشان راه شیری در گردش است ابدا به صورتی که ما از زمین مشاهده‌اش می‌کنیم، نیست.

به هر روی، اساس گاهشماری از چند هزار سال پیش با مطالعه چگونگی جابه‌جایی خورشید و ماه در میان ستاره‌ها مورد بررسی قرار می‌گرفته است. از آنجا که امروزه می‌دانیم زمین در مدار خاصی در حال گردش به دور خورشید است و ماه نیز در مدار خاص خود در طول یک ماه قمری یک دور به گرد کره زمین می‌چرخید، نتیجه این چرخش‌ها را ما به شکل جابه‌جاشدن ظاهری خورشید و ماه در میان 12 صورت فلکی خاص در آسمان شب می‌بینیم که به هر یک از آنها یک برج گفته می‌شود. یکی از این صور فلکی‌ برج عقرب است و در طول یک ماه قمری، در شرایطی که ماه باید از میان 12 برج طی 5/29 شبانه‌روز عبور کند، طبیعتا حدود دو سه شب طول می‌کشد تا از دید ما از مقابل ستاره‌های صورت فلکی عقرب گذر نماید. به دلایلی که فقط طالع‌بین‌ها می‌دانند (و بعید می‌دانم معتقدان به طالع‌بینی آن دلایل را بدانند!) در زمان عبور ماه از صورت فلکی عقرب نباید کارهای اساسی چون ازدواج، اقدام برای خرید ملک، خرید لباس خاص و... را انجام داد. چرا؟! چون بدشگون است!

یک، دو، سه؛ آزمایش میکنیم!

بیایید یک آزمایش ترتیب بدهیم! از امشب تا پس‌فردا دوشنبه 29 مرداد اگر اتفاق خوب یا بدی برایتان افتاد با ما در گروه دانش روزنامه جام‌جم به شماره‌های 23004336 و 22222511-021 تماس بگیرید و خبر بدهید! می‌خواهیم ببینیم توزیع و پراکندگی این اتفاقات خوب و بد میان خوانندگان روزنامه جام‌جم چگونه رخ می‌دهد و چقدر با ماجرای مورد انتظار از وضعیت قمر در عقرب تطابق دارد. با ذکر این توضیح که هفت سال پیش آزمایش مشابهی را میان شنوندگان برنامه «روی موج نجوم» رادیو تهران انجام داده بودیم و نتیجه پیامک‌های دریافتی از آنان فوق‌العاده جالب بود!

اگر تعداد تماس‌ها قابل توجه باشد، هفته آینده در همین ستون از نتیجه این آزمایش برایتان خواهیم نوشت!

کاظم کو‌کرم

دانش

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: نجوم قمر در عقرب جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۸۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| اوضاع فوق بحرانی در بیمارستان های غزه

فیلم| اوضاع فوق بحرانی در بیمارستان های غزه

دیگر خبرها

  • دعوای لفظی محمد صلاح و کلوپ پیش از ورود ستاره به زمین | تلاش هم تیمی ها برای آرام کردن اوضاع | ویدئو
  • بیرون کشیدن پسر بچه ۱۲ساله از میان آرواره های سگ بدون صاحب در کرج ! | تصاویر
  • آیت الله کوهستانی، ستاره آسمان فقاهت ایران
  • فیلم| اوضاع فوق بحرانی در بیمارستان های غزه
  • گزارش فرایدی نایت اسمکدان 26 آوریل؛ نیش دوست از نیش عقرب بدتر است/ اخبار WWE
  • ناراحتی ستاره بارسلونا: از این تیم می‌روم!
  • دشمن جنگ فرهنگی علیه ایران راه انداخته است
  • ستاره سابق رئال: رفتم چون دیگر فوتبال را نمی‌خواستم
  • فیلم| اوضاع وحشتناک دبی بعد از سیل/ دبی هنوز هم زیر آب است
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه