Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@05:02:17 GMT

پیاز درمانی: درمان ناباروری

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۸۳۶۹

پیاز درمانی: درمان ناباروری

  پیاز قاعده آور می‌باشد برای خانم‌های باردار نباید استفاده شود، چون امکان سقط جنین را بالا می‌برد، ولی قبل از بارداری مشکلی ایجاد نمی‌کند.
پیاز درمانی برای بسیاری از افراد موثر واقع شده است، ولی توجه داشته باشید که، چون پیاز قاعده آور می‌باشد برای خانم‌های باردار نباید استفاده شود، چون امکان سقط جنین را بالا می‌برد، ولی قبل از بارداری مشکلی ایجاد نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





طرز تهیه پیاز برای درمان ناباروری:

- پوست بیرونی پیاز را جدا کنید سپس پیاز را به ۴ یا ۵ قسمت تقسیم کنید.

- ۲ تا ۵ لیوان آب بدون کلر را بجوشانید و پیاز را به آب در حال جوش اظافه کنید.

- ۵ دقیقه در ظرف دربسته بجوشانید. سپس ولرم بنوشید.



نحوه مصرف پیاز برای درمان ناباروری:

۱- این جوشانده را ازروز اول پریود به مدت ۱۵ روز، روزی ۲ بار میل نمایید، سپس قطع کنید و دوباره از ده روز مانده به پریود به مدت ۵ روز مصرف نمایید.



۲- بهتر است این جوشانده را صبح و عصر به صورت تازه بخورید.

۳- بهتر است قبل از غذا این نوشیدنی را میل فرمایید.



انجام این روش در افرادی که بیماری‌های ذکر شده در بالا را ندارند منعی نداشته و صرفا عمل پاکسازی را انجام می‌دهد. توجه داشته باشید در مدت انجام این درمان ترشحات سفید و زرد افزایش می‌یابد که این نشان دهنده‌ی پاکسازی بدن از مواد زائد است. کسایی که پریود منظم دارند بهتر است از روز آخر پریود و کسانی که پریود نا منظم دارند از روز اول پریود شروع کنند.



پیاز درمانی سبب افزایش پرولاکتین خون می‌شود بنابراین با اطلاع از وضعیت پرولاکتین این روش را آغاز کنید و بیشتراز ۱-۲ ماه انجام ندهید. این روش محدودیت سنی ندارد و در خانم‌هایی که یائسه هستند می‌تواند به صورت دوره‌های ۱۵ روزه در دو ماه متوالی مورد استفاده قرار گیرد.



اختلالاتی در نظم قاعدگی یا میزان خونریزی، گرگرفتگی، درد‌های مبهم و پراکنده در رحم، تخمدان‌ها و زیرشکم و در طول پیازدرمانی می‌تواند طبیعی باشد. اگر به هر دلیل، انجام این روش، یکی دو روز دچار وقفه شد می‌توانید درمان را ادامه دهید ولی در صورت وقفه طولانی‌تر بهتر است درمان را از نو شروع کنید.



پیاز خواص ضدسرطانی دارد


پیاز از ابتلا به برخی از سرطان‌ها پیشگیری می‌کند



پیاز از ابتلا به برخی از سرطان‌ها پیشگیری می‌کند و حتی می‌تواند جلوی رشد سلول‌های سرطانی را بگیرد. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که پیاز می‌تواند باعث پیشگیری از سرطان معده و سرطان لوله گوارش شود.



پیاز حاوی آنتی اکسیدان‌هایی مثل آنتوسیانین و کرستین است که خواص ضدسرطانی دارند. نتایج یک پژوهش فرانسوی که روی موش‌های مبتلا به سرطان کولون انجام شده نشان می‌دهد عصاره پیاز می‌تواند جلوی تکثیر سلول‌های سرطانی را بگیرد.



روش مصرف پیاز:

البته که نمی‌شود مثلا یک قابلمه پیاز بار بگذارید و میل کنید. همیشه پیاز برای طعم دار کردن خوراکی‌ها استفاده می‌شود. بهتر است بدانید که پیاز سفید در مقایسه با پیاز قرمز یا زرد حاوی آنتی اکسیدان‌های کمتری است.



پیاز را با مواد غذایی دیگری که سرشار از آنتی اکسیدان است مصرف کنید مثل سبزی‌های رنگی. پیاز را به صورت خام یا پخته وارد برنامه غذایی تان بکنید؛ اما توجه داشته باشید که در پخت آن از روغن بیش از اندازه استفاده نکنید.



پیاز درمانی: پوست


برای درمان چین و چروک پوست صورت، از پیاز درمانی استفاده کنید


پیاز درمانی برای درمان چین و چروک پوست صورت، یک پیاز را خرد کرده زیاد درشت یا ریز نباشد با یک لیوان آب بپزید تا آب لیوان به نصف برسد، صبح ناشتا بنوشید اگر حساسیت داشتید منصرف شوید.

برای رفع لکه‎های قهوه‎ای صورت آب پیاز یک قاشق + آب خیار یک قاشق با کمی عسل مخلوط کرده به مدت ۳ تا ۴ ساعت روی پوست بگذارید، سپس بشویید.



پیاز درمانی: کاهش وزن




اگر می‌خواهید لاغر شوید پیاز را وارد برنامه غذایی تان بکنید


پیاز درمانی باعث لاغر شدن می‌شود، اصلا هر ماده غذایی که باعث لاغری شود عزیزتر است. اگر می‌خواهید لاغر شوید پیاز را وارد برنامه غذایی تان بکنید.



اول به خاطر این که پیاز حاوی فیبر است. فرقی نمی‌کند که خام باشد یا پخته! فیبر‌های موجود در آن داخل دستگاه گوارش حجیم می‌شود و برای همین احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد. این ماده غذایی همچنین ادرارآور است و به دفع سموم بدن کمک می‌کند. در نهایت باید بگوییم که پیاز میزان تری گلیسیرید خون را کاهش می‌دهد. تری گلیسیرید‌ها چربی‌های انباشته شده در بافت‌های چربی بدن هستند که در شکم، ران‌ها و ... انباشته می‌شوند.

روش مصرف پیاز برای لاغر شدن:
فرقی نمی‌کند چه پیازی باشد! اگر می‌خواهید لاغر شوید پیاز سفید، قرمز، زرد، خام و پخته میل کنید. توجه داشته باشید که در پخت آن از روغن بیش از حد استفاده نکنید.

پیاز درمانی و سنگ کیسه صفرا


هنگام پخت پیاز از روغن بیش از حد استفاده نکنید


طرز تهیه پیاز برای سنگ کیسه صفرا:
۱ پیاز درشت را ریز ریز کنید و در ۴ قاشق سوپخوری روغن زیتون آن را نیم پزکنید و ۱۵۰گرم آب را به آن بیفزاید و بگذارید ۱۰ دقیقه بجوشد.


نحوه مصرف پیاز برای سنگ کیسه صفرا:

سپس تا گرم است آن را بنوشید، چند شب متوالی این سوپ را تهیه و مصرف کنید موقع خواب که درست ۲ ساعت باید از مصرف آش پیاز گذشته باشد باید ۱ فنجان جوشانده پوست سیاه توسه مصرف کنید.



برای تهیه جوشانده پوست سیاه توسه باید ۲ تا ۵ گرم پوست کلفت و خشک سیاه توسه را در ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم آب بجوشانید و ۴ تا ۶ ساعت بگذارید دم بکشد و آب آن سرد شود پس از آن باید صاف و شیرین نموده مصرف نمائید.


اگر فردا یا روز‌های بعد موقع ادرار احساس درد کردید علامت این است که معالجه موثر شده و شن‌های کیسه صفرا خارج شده است باز هم در هر حال این معالجه را تکرار کنید.

منبع: بیتوته

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پیاز درمانی درمان ناباروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۸۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عواملی که درباره کاهش موالید کشور دیده نمی‌شوند

همشهری آنلاین -یکتا فراهانی: برای درمان ناباروری با توجه به علت اصلی ناباروری، گزینه‌های متفاوتی وجود دارد. درمان‌ها معمولاً با روش‌هایی که ریسک تهاجمی کمتر دارند شروع می‌شوند و در صورت نتیجه نگرفتن، روش‌های دیگر مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

دکتر حمید چوبینه، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران دکتر حمید چوبینه، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر اجرایی بیست و سومین کنگره باروری و ناباروری ایران تغییر سبک زندگی، مشکلات ژنتیکی و زندگی‌های مجردی را از جمله مهم‌ترین عوامل آمار کاهش موالید عنوان می‌کند و می‌گوید: بعضی از این عوامل حتی در آمارهای ناباروری به شمار نمی‌روند. بر این اساس کنگره ناباروری با توجه به میانسالی جمعیت و آمار فرزندآوری بسیار اهمیت دارد.

به گفته متخصص جنین‌ شناسی انجمن علمی و تخصصی ناباروری قدمتی نزدیک به ۲۵ سال دارد و تلاش می‌کند تا حد امکان مشکلات در حوزه ناباروری را کاهش دهد و به همین منظور با انجمن‌های مختلف مانند جنین شناسی، اورولوژی و نازایی در تعامل است.

چوبینه با تاکید بر این که ناباروری در کشور ما عوامل متعددی دارد که با داشتن آگاهی و آشنایی بیشتر می‌توان با آنها مقابله کرد، می‌گوید: خدمت به بیماران نابارور و جوان در شرایطی که با مشکل کاهش موالید مواجه هستیم بسیار اهمیت دارد. چون بحران سالمندی موضوعی است که می‌تواند برای جامعه ما مشکل ساز باشد.

بیشتر بخوانید

میزان باروری در کم‌بارورترین کشور جهان باز هم سقوط کرد کاهش آمار ازدواج

چوبینه با تاکید بر اینکه ژنتیک و عوامل محیطی هر دو در کاهش فرزند آوری تأثیر دارند عنوان کرد: امروزه آمار ازدواج به شدت کاهش یافته؛ این موضوع یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش موالید به شمار می‌رود. از سوی دیگر با خانواده‌هایی مواجه هستیم که در حسرت داشتن فرزند هستند اما فرزندآوری برایشان مقدور نیست. تلاش ما در انجمن بر آن است تا مشکل این گروه از خانواده‌ها را با به روز کردن مباحث علمی و دانش درمان ناباروی برطرف کنیم.

چوبینه با بیان اینکه بیست و سومین کنگره علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران به منظور آشنایی بیشتر با روش‌های جدید درمان ناباروری 5 تا 7اردیبهشت ۱۴۰۳ در تهران برگزار خواهد شد، افزود: مقالات زیادی برای این کنگره از سوی پزشکان و متخصصان ارسال شده است. این کنگره با این هدف که دستاوردهای جدید علمی و مباحث روز دنیا را با محققان و پزشکان ایرانی به اشتراک بگذارد، برگزاری آن را بهانه‌ای می‌داند که در یک زمان خاص و به صورت چند جانبه می‌توان این اطلاعات را ارائه کند. در واقع هدف از برپایی این کنگره آن است که تعاملات بین بخشی بین متخصصان و پزشکان بیشتر شود. همچنین این مباحث با مسوولان حوزه بهداشت در میان گذاشته می‌شود و موردبحث و تبادل نظر نیز قرار خواهد گرفت.

کد خبر 845766 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها مردان ازدواج - طلاق ناباروری زنان سالمندی

دیگر خبرها

  • پذیرش ۸ هزار بیمار در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان
  • نشان‌دار شدن بیش از ۲ هزار زوج نابارور در استان کرمانشاه
  • غربالگری ۸۰۰۰۰۰ نفر از جمعیت استان اردبیل
  • پیشرفت‌های سخت افزاری و نرم افزاری حوزه درمان اردبیل مطلوب است
  • پیشرفت های سخت افزاری و نرم افزاری حوزه درمان اردبیل مطلوب است
  • تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند
  • عواملی که درباره کاهش موالید کشور دیده نمی‌شوند
  • تشکیل هشت هزار پرونده ناباروری در خراسان رضوی
  • هشت هزار پرونده ناباروری در خراسان رضوی تشکیل شد
  • ۸ هزار پرونده ناباروری در خراسان رضوی تشکیل شد