Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@03:08:46 GMT

کشف بمب با سیگنال وا‌ی‌فای

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۸۶۴۶

کشف بمب با سیگنال وا‌ی‌فای

میزآنلاین > فضای سایبر - محققان سامانه جدیدی را ابداع کرده‌اند که می‌تواند در محیط‌های عمومی با استفاده از سیگنال وای‌فای اسلحه و مواد شیمیایی مضر را ردیابی کند. مجله چطورهای دیجیتال

به گزارش دیلی‌میل، طبق یک تحقیق جدید، سیگنال‌های عادی وای‌فای به‌زودی می‌توانند به یک ابزار ارزان‌قیمت امنیتی برای ردیابی مواد شیمیایی، بمب و اسلحه تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان دانشگاه‌های «راتگرزو نیو برنزویک» نشان داده‌اند چگونه سیگنال‌های بی‌سیم می‌توانند با نفوذ به کیف و چمدان ابعاد دقیق اشیای خطرناک را ردیابی کنند یا حجم مایعات را تخمین بزنند.

محققان پس از چند آزمایش متوجه شدند دقت این سیستم ٩٥درصد است.

آنها امیدوارند این سیستم به ایمن کردن موزه‌ها، استادیوم‌ها، پارک‌های موضوعی، مدارس و اماکن عمومی دیگر کمک کند.

این سیستم با یک دستگاه وای‌فای و ٢یا ٣ آنتن کار می‌کند که یکی از آنتن‌ها برای ارسال سیگنال و 2مورد دیگر برای دریافت آن به‌کار می‌روند. سیستم مذکور پس از ورود سیگنال به چمدان، برخورد آنها با اشیا و مواد را تحلیل می‌کند.

همچنین می‌تواند سیگنال‌هایی را که از اشیای جامد مانند اسلحه، قوطی‌های آلومینیومی، لپ‌تاپ و باتری‌ها منعکس می‌شود، ردیابی و تحلیل کند.

در همین زمینه: ساعت هوشمندی که دست را به صفحه لمسی بدل می‌کند گزارش انگجت | ترکیب ساعت هوشمند و موبایل اینجا دیجی کالاست | گزارشی از بازدید شهردار تهران و معاون علمی رئیس‌جمهور دیوان اروپا: اوبر شرکت تاکسیرانی است؛ نه سرویس دیجیتال وقتی نظام قانونگذاری از انقلاب دیجیتال عقب می‌ماند ماشین زمان در ونیز

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۸۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز/ استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد

به گزارش خبرآنلاین ،محسن کریمی معاون بین‌الملل بانک مرکزی در حاشیه اجلاس بانک توسعه اسلامی گفت: در این اجلاس زمینه‌ای فراهم شد تا با مقامات و بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف گفت‌وگو کنیم.

صدا و سیما در خبری نوشت:معاون بین‌الملل بانک مرکزی ادامه داد: روابط پایدار پولی – بانکی ایران و عربستان در دستور کار تهران و ریاض قرار گرفت.

او افزود: در نتیجه این مذاکرات، اتفاقات خوبی در خصوص گشایش منابع مسدود شده ما صورت پذیرفت که در آینده خبرهای خوبی ارائه می‌شود.

کریمی تاکید کرد: برای حج عمره در روزهای گذشته از منابع مسدودشده کشور مبالغی به کشور عربستان منتقل شد که علاوه بر حل مشکل حجاج، منابع کشور نیز آزاد شده است.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901485

دیگر خبرها

  • سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز/ استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟
  • ترکیبی که بارسا را حذف کرد آماده نبرد در دورتموند!‏
  • ببینید | سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار؛ خبرهای خوش در راه است؟
  • تصمیم مهم انریکه در آستانه دیدار مهم چمپیونزلیگ
  • شمشیربازی انتخابی زون آسیا| پایان کار شمشیربازان ایران بدون کسب سهمیه
  • پرونده شمشیربازی ایران با حذف سازنچیان بسته شد
  • دختر شمشیرباز اسلحه اپه ایران از کسب سهمیه بازماند