Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@16:43:16 GMT

خواص پنیرک در جوانسازی و شادابی پوست و مو

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۸۶۵۳

خواص پنیرک در جوانسازی و شادابی پوست و مو

  پنیرک یکی از گیاهان دارویی فوق العاده مفید برای برطرف کردن بسیاری از بیماری‎هاست، استفاده از این گیاه می‌تواند برای درمان و کنترل بیماری‌های زیر مورد استفاده قرار گیرد.


درمان خشکی پوست با پنیرک
در اثر برخی بیماری‌ها امکان دارد افراد دچار خشکی و پوسته ریزی پوست بدن شوند که برای درمان آن می‌توانند از گیاه پنیرک استفاده کنند، اثر‌های درمانی این گیاه بر درمان و کنترل عارضه‌های بیماری پوستی پسوریازیس اثبات شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




مقابله با آکنه و از بین بردن جوشگاه‌ها
ویتامین A. موجود در گل گیاه پنیرک برای درمان آکنه، جلوگیری از به وجود آمدن آن و نیز ترمیم بافت آسیب دیده پوست بدن اثربخش است.


جوانی و اثر‌های ضد پیری پوست پنیرک
ویتامین‌های A. و E. موجود در گل پنیرک دارای خاصیت ضد پیری است که سبب می‌شود پوست صورت فرد کمت ردچار چین و چروک و لکه‌های پوستی ناشی از افزایش سن شود.

ویتامین C. موجود در این گیاه سبب افزایش کلاژن سازی صورت و جلوگیری ازبروز چین و چروک می‌شود، ویتامین C. همچنین رادیکال‌های آزاد که دربدن تولید می‌شوند را از بین می‌برد و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند.

گل پنیرک سرشار از آنتی اکسیدان‌های ضروری و مفید برای سلامت بدن انسان است.


کمک به گردش خون مویرگی در سلول‌های پوستی
بخشی از مشکل‌های پوستی و حتی ریزش موی سر به دلیل گردش خون ضعیف مویرگی در زیر لایه‌های سطحی پوست روی می‌دهد که مصرف گیاه پنیرک می‌تواند این گردش خون را افزایش دهد و به این ترتیب به حفظ جوانی وشادابی پوست و نیز جلوگیری از ریزش مو‌های سرکمک کند.



مو‌هایی نرم، قوی و بدون موخوره
ویتامین‌های A. و E. موجود درگل گیاه پنیرک سبب تغذیه فولیکول‌های مو و ساقه‌ها و درنتیجه جلوگیری از شکنندگی ساقه موها، ریزش و بروز موخوره می‌شود.



مرطوب کننده طبیعی بدن و پوست سر


خارش، التهاب پوستی و بروز شوره سر همگی از مشکل‌های شایع در این روزهاست که سبب می‌شود افراد از انواع دارو‌های شیمیایی و محلول‌ها استفاده کنند.

دانشمندان درپژوهش‌های خود دریافتند استفاده ازگل پنیرک می‌تواند سبب رطوبت رسانی به پوست بدن و کف سر و جلوگیری از بروز شوره و قارچ پوستی شود.
خلاصی از مو‌های زائد بدن

ترکیب‌های ویژه‌ای که درگیاه پنیرک وجود دارد به ویژه ویتامین B. موجود درآن سبب سست شدن رشد مو‌های زائد و کم شدن تعداد آن‌ها در سراسر بدن می‌شود.


تیز بینی با پنیرک
یکی دیگر از خاصیت‌های این گیاه درمانی معجزه آسا، وجود ویتامین A. در آن است که سبب افزایش قدرت بینایی چشم‌ها و جلوگیری از افت بینایی می‌شود.


ضدالتهابی قوی و صد درصد
به دلیل داشتن خواص ضد التهابی از پنیرک می‌توان برای رفع برخی از بیماری‌های التهابی مانند آرتروز، معده و سردرد استفاده کرد، نوشیدن دم کرده گیاه پنیرک هم می‌تواند مانند نوعی مسکن سبب کاهش درد در افراد شود.
از جمله دیگر مزایای سلامت استفاده از گل یا برگ گیاه پنیرک می‌توان جلوگیری از ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی و بالا رفتن کلسترول خون، تنظیم فشارخون، کاهش علامت‌های ناشی از آسم، سرماخوردگی وآنفلوآنزا، جلوگیری از مقاومت باکتریایی نسبت به آنتی بیوتیک‌ها، تنظیم قاعدگی دربانوان، کاهش افسردگی و استرس را نام برد.


پنیرک دارای مواد مغذی دیگری، چون بتاکاروتن، کلسیم، ویتامین B. ۱ (تیامین)، ویتامین B. ۲ (ریبوفلاوین)، نیاسین، ویتامین C، ویتامین E، پتاسیم، آهن، فولات و فیبراست.


از آنجا که این گیاه حاوی فولات است مصرف آن در دوران بارداری زیر نظر پزشک می‌تواند اثربخش باشد و از بروز کم خونی در زنان جلوگیری کند.

با وجود تمامی مزایا اگر فرد دچار آلرژی غذایی یا تنفسی است قبل از استفاده برای اولین بار از پنیرک با پزشک خود مشاوره انجام دهد.

منبع: سیمرغ

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۸۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انواع روغن‌های گیاهی؛ گنجینه ای از خواص و کاربردها

روغن ها به دلیل این که از دل طبیعت به دست می آیند میتوان گفت تقریبا بدون ضرر هستند البته به یاد داشته باشیم استفاده زیاد و اشتباه ممکن است اختلالی در بدن به وجود اورد. انواع روغن های گیاهی بیشتر برای روغن تراپی مو و پوست این دو بخش مهم از زیبایی زنان و مردان استفاده می شود، اما نباید از روغن های گیاهی خوراکی غافل شویم؛ بهترین روغن ها برای مصرف خوراکی روغن کنجد، زیتون، افتاب گردان و کلزا است باید توجه داشته باشیم روغن های نامبرده به صورت ارگانیک روغن گیری شود و هیچ گونه مواد افزودنی نداشته باشد تا سلامت بدن را بهبود دهد.

روغن های گیاهی به 2 صورت پرس و بن ماری تولید می شوند بیش از 500 نوع روغن را می‌توان به تولید رساند و از خواص ان بهرمند شد در ادامه به معرفی برخی از انواع روغن‌های گیاهی و کاربردهای آنها می‌پردازیم.

1- روغن آرگان؛ تقویت‌کننده پوست و مو، آنتی‌اکسیدان قدرتمند

روغن آرگان به واسطه ترکیبات بی نظیر خود همچون اسیدهای چرب غیر اشباع (اسید اولئیک و اسید لینولئیک)، ترکیبات فنولی، انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، امگا 6 و آنتی اکسیدان‌های فعال به یک تقویت کننده مناسب برای پوست و مو تبدیل شده است.

خواص روغن آرگان برای پوست: روغن آرگان یک آبرسان طبیعی برای پوست است که می تواند بدون مسدود کردن منافذ یا ایجاد آکنه، چربی مورد نیاز پوست را تامین کند. ترکیبات بی نظیر این روغن نه تنها مانع از ایجاد چین و چروک می‌شود بلکه با افزایش کلاژن سازی چین و چروک‌ها را نیز برطرف می‌کند. بسیاری روغن آرگان را یک ضد آفتاب طبیعی می‌دانند زیرا استفاده از آن یک سد مقاوم در برابر اشعه‌های خورشید ایجاد می‌کند. در نهایت لازم به ذکر است با استفاده از این روغن می‌توان با مشکلات پوستی همچون التهابات، آکنه، اگزما و... خداحافظی کرد.

خواص روغن آرگان برای مو: روغن آرگان قادر است ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز مو را تامین کند. به همین دلیل استفاده از این روغن از یک طرف مانع ریزش موها می‌شود و از طرف دیگر با تحریک فولیکول‌ها به رویش مجدد آنها کمک می‌کند. این روغن نقش موثری در آبرسانی موها ایفا می‌کند. لازم به ذکر است، روغن آرگان بر برطرف کردن خشکی سر، رفع شوره و... نیز موثر است.

2- روغن آلوورا؛ مقابله با التهابات پوستی

قرار دادن این روغن در روتین پوست و مو با فواید زیر همراه است:

ایجاد پوستی روشن و شفاف

برطرف کردن جای جوش و آکنه

آبرسانی به پوست

درمان برخی از بیماری‌های پوستی همچون اگزما و پسوریازیس

رفع شوره سر

داشتن پوست و مو سالم با روغن گیاهی

3-روغن نارگیل؛ مرطوب‌کننده عالی با خواص ضدقارچ

روغن نارگیل یکی دیگر از انواع روغن‌های گیاهی است که منبع غنی از اسیدهای چرب اشباع نشده، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. به همین دلیل استفاده از آن موجب متعادل شدن چربی پوست می‌شود. از طرف دیگر ترکیبات ضد قارچی آن به برطرف کردن لکه‌های قارچی پوست و مو کمک می‌کند. از دیگر مزایا:

رفع میکروارگانیسم‌های مضر

کاهش التهابات پوستی

تقویت موی سر

رفع شوره

4- روغن زیتون؛ آنتی‌اکسیدان بالا و کاهش چین و چروک

خواص روغن زیتون برای سلامت بدن و بهبود عملکرد دستگاه گوارشی بر کسی پوشیده نیست. با این وجود مزایای استفاده از این روغن به موارد ذکر شده محدود نمی‌شود. آنتی اکسیدان‌ها یکی از ترکیبات اصلی روغن زیتون است که به برطرف کردن التهابات پوستی کمک بسیاری می‌کنند.

5- روغن جوجوبا؛ تعادل تولید چربی پوست و جذب سریع

ترکیبات اصلی روغن گیاهی جوجوبا را مواردی همچون ویتامین‌های E و B ، امگا6، آنتی اکسیدان‌ها و ... تشکیل داده است به همین دلیل این روغن خواص درمانی و تقویتی بسیاری یافته است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود.

متعادل کردن چربی پوست و آبرسانی عمیق

پاکسازی پوست از انواع آلودگی‌ها

کاهش چین و چروک و علائم پیری

درمان بیماری‌های پوستی همچون اگزما

تقویت موی سر و جلوگیری از ریزش آن

حفاظت از پوست سر در برابر عفونت‌ها

درمان شوره

6- روغن لاواندر یا اسطوخودوس؛ ضدباکتریایی، آرامش‌بخش و آروماتراپی

روغن لاواندر یا اسطوخودوس دارای خواص بسیاری است که از جمله‌ی آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

روشن کننده طبیعی پوست

رفع چین و چروک

ترمیم زخم

برطرف کننده التهابات پوستی

8-روغن آووکادو؛ تغذیه عمیق پوست و جلوگیری از خشکی

خواص روغن آووکادو برای پوست: ویتامین E، مواد معدنی، پتاسیم، لسیتین و سایر مواد مغذی موجود در روغن آووکادو، آن را به یک آبرسان طبیعی برای پوست و مو تبدیل کرده است. این روغن چربی پوست را متعادل می‌کند و مانع از باز شدن منافذ پوست و ایجاد جوش و آکنه می‌شود. آنتی اکسیدان‌های موجود در این روغن به رفع التهابات پوستی کمک می‌کند. روغن آووکادو مانع از نمود چروک‌های پوستی می‌شود و به از بین بردن چروک‌های قدیمی نیز کمک می کند.

خواص روغن آووکادو برای مو: تغذیه مو، جلوگیری از ریزش، تحریک فولیکول‌ها برای رشد مجدد، برطرف کردن شوره سر، ممانعت از خشکی سر و... تنها بخش محدودی از فواید روغن آووکادو برای مو است.

9- روغن شاهدانه؛ ضدآفتاب طبیعی با افزایش رطوبت پوست

روغن شاهدانه به واسطه خواص درمانی خود از دیرباز تا کنون در طب سنتی استفاده گسترده‌ای داشته است. استفاده از این روغن به درمان بیماری قلبی، سرطان، بیماری‌های چشمی و... کمک بسیاری می‌کند. روغن شاهدانه یک ضد آفتاب طبیعی است که از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید و رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

10- روغن بادام؛ آبرسانی فوق‌العاده برای پوست خشک

در روند بررسی انواع روغن گیاهی نوبت به روغن بادام می‌رسد. این روغن یک انتخاب مناسب برای کسانی است که پوست خشک دارند زیرا خاصیت چربی‌رسانی و آبرسانی آن فوق العاده است. روغن بادام به از بین بردن لک‌های صورت و داشتن یک پوست روشن و شفاف کمک می‌کند. با کمک این روغن امکان از بین بردن سیاهی دور چشم وجود دارد. استفاده روزمره از آن به از بین بردن ریزش مو و همچنین تقویت مو، مژه و ابرو کمک بسیاری می‌کند. روغن بادام می‌تواند نقش ضد آفتاب را ایفا و از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت کند.

11- روغن بنفشه؛ تقویت عمیق ریشه‌های مو و جلوگیری از ریزش.

در راستای بررسی خواص روغن‌های گیاهی نوبت به روغن گیاهی بنفشه می‌رسد. روغن بنفشه برای پوست و مو خواص بیشماری دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود:

کاهش التهابات پوستی

از بین بردن چین و چروک

آبرسانی به پوست

از بین بردن لک و شفاف کردن پوست

متعادل کردن رطوبت پوست

رفع شوره سر

12- ماکادمیا

اسید لینولئیک، آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های موجود در روغن ماکادمیا موجب شده است که این روغن خواص درمانی بسیاری داشته باشد. از اینرو گنجاندن آن در روتین‌های پوست و مو با فواید زیادی همراه است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود.

رفع خشکی پوست و مو به دلیل خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی

تقویت ریشه مو و پوست سر

از بین بردن لک‌ها

به تاخیر انداختن پیری

https://reevak.com/ تولید کننده بیشتر از 350 نوع روغن گیاهی است این تولیدی محصولات خود را با ضمانت اصالت و بازگشت به مصرف کنندگان ارائه می‌کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900561

دیگر خبرها

  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • کرم معجزه
  • همه چیز درباره روغن جادویی سی بی دی
  • انواع روغن‌های گیاهی؛ گنجینه ای از خواص و کاربردها
  • این گیاه دارویی نفخ شکم را از بین می‌برد
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند