Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-19@10:31:47 GMT

رنگ و بوی دینی در سیستم آموزشی از بین رفته است

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۸۷۰۷

به گزارش ایکنا از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد امشب 27 مردادماه در دیدار آیت‌الله رئیسی تولیت آستان قدس رضوی با وی، با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام باقر(ع) اظهار کرد: مردم یزد علاقه بسیار زیادی به حضرت امام رضا(ع) دارند و خیلی از افرادی که در مشهد زندگی می‌کنند هم اصالت یزدی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایئده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه در یزد استعدادهای بسیار خوبی در زمینه فعالیت‌های قرآنی وجود دارد بیان کرد: استفاده بسیار خوبی در این استان می‌توان از فعالیت‌های دینی و قرآنی برد و باید به این موضوع توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

ناصری یزدی با تاکید بر ویژه بر تلاش بیشتر در تربیت جوانان و نوجوانان گفت: سیستم آموزشی در آموزش و پرورش ما رنگ و بوی دینی خود را از دست داده و جدیت، تفکر و دقت را هم کم دارد و ما باید با تاسیس آموزشگاه‌ها و مجتمع‌های آموزشی زمینه جبران این کمبودها را فراهم کنیم.

ایجاد مدارس و پایگاه‌های رضوی در استان یزد

امام جمعه یزد خواستار ایجاد مدارس و پایگاه‌های رضوی در استان یزد شد و گفت: وجود این مدارس می‌تواند سبب فراهم شدن تربیت بیشتر جوانان و نوجوانان ولایی و رضوی در یزد شود.

وی تصریح کرد: این چنین فعالیت‌هایی می‌تواند در تمام استان‌های کشور انجام شود و حتی در دانشگاه‌های فرهنگیان هم چنین فعالیت‌هایی ورود پیدا کند که ما بتوانیم زمینه آموزش بهتر و بیشتر معلمان آینده را فراهم کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: این حرکات می‌تواند از آموزش‌های ابتدایی در کشور شروع شود و به مرور زمان دانشگاه‌های تخصصی آن هم به وجود آید و نیروهای مومن و متخصص در حوزه دین و ولایت تربیت کنیم.

ناصری یزدی ادامه داد: در کنار این اقدام مباحث قرآنی هم می‌تواند مورد توجه این موسسات قرار گیرد و موسسات رضوی فعال در حوزه قرآن و عترت فعالیت خود در نقاط مختلف کشور به ویژه استان یزد را گسترش دهند.

رسیدگی به محرومان و فقرا در اولویت آستان قدس رضوی است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه کسی نباید به دلیل مشکلات مالی از زیارت امام رضا(ع) محروم باشد، تسهیل زیارت را یکی از سیاست‌های این آستان برشمرد و گفت: در این زمینه تاکنون 700 هزار نفر به حرم مطهر اعزام شده‌اند.

وی از فعالیت بنیاد فرهنگی امام رضا(ع) در آستان قدس رضوی خبر داد و افزود: 20 مدرسه در مشهد برنامه‌های خاص تربیتی را دنبال می‌کنند و در اطراف مشهد نیز مجموعه‌هایی ایجاد شده است.

تولیت آستان قدس رضوی رسیدگی به محرومان و فقرا را یکی از وظایف جدی آستان قدس رضوی برشمرد و گفت: در سیره حضرت امام رضا(ع) و سایر امامان ما رسیدگی به فقرا و دستگیری از آنها بوده و اصلا زیبنده کشوری با اقلیم‌های متفاوت، امکانات بسیار زیاد مادی و زمینه‌ها و سرمایه‌های معنوی و نیروهای جوان، کارآمد و تحصیل کرده دارد نیست که فقر در آن وجود داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد آیت الله ناصری امام جمعه یزد حجت الاسلام رئیسی آستان قدس رضوی یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۸۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به مسائل فرهنگی راهبرد جدید آستان قدس رضوی

دریافت 61 MB

تصویربردار: سید حسین میرپور

کد خبر 6056641

دیگر خبرها

  • نسل جوان سرمایه حقیقی و آینده‌ساز کشور است
  • برگزاری جشن تکلیف ۱۰۰ دانش‌آموز دختر در نیشابور
  • محلات و شهر‌های استان قرآن محور باشند
  • ساعت فعالیت پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی اعلام شد/ نیاز به گروه‌های خونی A و AB
  • برگزاری مسابقه بزرگ «امام رضایی شو» به همت آستان قدس رضوی
  • برنامه «بوی باران» در فرهنگسرای اشراق برگزار می‌شود
  • توجه به مسائل فرهنگی راهبرد جدید آستان قدس رضوی
  • توجه به مناطق محروم توسط آستان قدس رضوی 
  • امضای تفاهمنامه کتابخانه‌ رضوی و کتابخانه مطالعات دانشگاه توکیو
  • حفظ امنیت زائران از اولویت‌هاست/ خودداری زائران از تردد خودرو در مسیرهای منتهی به حرم رضوی