Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@07:06:04 GMT

پورمختار: آمریکا قدرت جنگ علیه ایران را ندارد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۹۱۵۴

پورمختار: آمریکا قدرت جنگ علیه ایران را ندارد

به گزارش پارس نیوز، 

محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد»، اظهار داشت: چهره آمریکا و رفتارهای این کشور با ملت ایران در طول یکصد سال گذشته خیلی واضح و روشن بوده است، آمریکا کشوری است که جنایات مختلفی را علیه ملت ایران مرتکب شده و همه منابع ایران را از بین برده و به نفع خودش مصاره کرده است و همه این موارد بسیار روشن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما آمریکا را از کشور بیرون کردیم و اجازه ندادیم به روش‌های استعمارگرانه خودش ادامه دهد به همین دلیل از ما ناراضی است و می‌خواهد دوباره برگردد و همان رفتارهای قبل را داشته باشد، فلذا از هم ابزارهایش برای رسیدن به این هدفش استفاده می‌کند.

پورمختار با تأکید بر اینکه آمریکا امروز قدرت  جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران را ندارد، گفت: شرایط امروز آمریکا با لحاظ شرایط دنیا تغییر کرده است، آمریکا در 2 جنگ خود علیه افغانستان و عراق شکست خورد و ذلیل شد، به همین دلیل به کشورهای ضعیف‌النفسی مثل عربستان و سپس کشورهای کوچک حاشیه خلیج‌فارس روی آورد و سپس با ایجاد داعش خواست که اهداف شومش را پیش ببرد.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه مطلبی که رهبر معظم انقلاب فرمودند بسیار صریح و روشن است، گفت: هنوز هم همان افرادی که در انتخابات ریاست‌جمهوری این گمان را بین مردم وارد می‌کردند که اگر فلانی انتخاب نشود، جنگ خواهد شد، هستند و امروز دوباره همان روش ناجوانمردانه و نادرست را پیش گرفتند که اگر ما مذاکره نکنیم و صحبت نکنیم، جنگ خواهد شد، رهبر معظم انقلاب بسیار صریح و روشن پاسخ این آقایان را دادند؛ این افراد همان‌طور که آن روز دروغ می‌گفتند امروز هم دارند دروغ می‌گویند.

پورمختار یادآور شد: هیچ جنگی نخواهد شد، چرا که آمریکا توان جنگ علیه ایران ندارد و به هیچ وجه نمی‌تواند به جمهوری اسلامی ایران تعرض کند، چرا که ما محکم و استوار ایستاده‌ایم.

وی اضافه کرد: سابقه بدعهدی‌های آمریکا به خصوص در 2 سال اخیر برای ما کافی است، ما دیگر نمی‌توانیم چشمان‌مان را ببندیم و تاریخ را هم به فراموشی بسپاریم و نگاه خوشبینانه به آمریکا بکنیم، در قضیه برجام همه زحمات، تلاش‌ها و فعالیت‌ها گر چه به نفع ما نبود، ولی در هر صورت این کار انجام شد و باز هم همه دیدند که آمریکا زیر تعهداتش زد، پس آمریکا به هیچ وجه کشور قابل اعتمادی نیست و به هیچ وجه نمی‌توانیم با این رویکرد استکباری که آمریکا دارد، به او اعتماد کنیم.

نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا می‌خواهد همچنان ما را بَرده خودش کند، ما نمی‌توانیم با این کشور کنار بیاییم، آمریکا دشمن شماره یک اسلام است و ضد اسلام و مسلمانان است، فلذا تا زمانی که همه مسلمانان دنیا را از بین نبرده از هر دری که بتواند وارد می‌شود، ما باید همه درها را به روی آنان ببندیم و محکم و استوار مقابلش بایستیم، این راه حل اصلی برای مقابله با توطئه‌های این شیطان بزرگ است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: نماینده مردم مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری ملت ایران جمهوری اسلامی ایران افغانستان عراق عربستان رهبر معظم رهبر معظم انقلاب جمهوری اسلامی مسلمانان انتخابات انتخابات ریاست جمهوری ایران جنگ نماینده مردم پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۹۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد

آمریکا بزرگترین حامی مالی، تسلیحاتی، و سیاسی رژیم صهیونیستی در نسل کشی فلسطینیان در غزه محسوب می‌شود. واشنگتن علاوه بر کمک تسلیحاتی ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری سالانه به تل آویو، از زمان آغاز جنگ میلیارد‌ها دلار تسلیحات به این رژیم برای کشتار فلسطینیان ارسال کرده است. با این حال، واشنگتن گاهی برای گرفتن ژست بشردوستانه با هدف فریب افکار عمومی گام‌های نمادینی را برداشته است.

به گزارش الجزیره، ۲ مقام آگاه آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود امروز (دوشنبه) اعلام کردند تحریم‌های آمریکا علیه واحد نظامی نیتسح یهودا (Netzah Yehuda) به دلیل نقض قوانین حقوق بشری علیه فلسطینیان در کرانه باختری می‌تواند امروز به اجرا درآید. 

واحد نظامی نیتسح یهودا یک واحد نظامی اولترا اورتودوکس (بیش از حد افراطی) یهودی است که در کرانه باختری مستقر بوده و به تازگی به بلندی‌های جولان انتقال داده شده است. سربازان این واحد نظامی به دلیل باور‌های افراطی خود، تمامی سرزمین فلسطین را متعلق به اسراییل دانسته و از انجام هیچ گونه توحشی علیه فلسطینیان فروگذار نمی‌کنند. 

یشن دین (Yesh Din)، یک سازمان حقوق بشری مستقر در سرزمین‌های اشغالی می‌گوید: از سال ۲۰۱۰ تاکنون هر ۵ سرباز صهیونیستی که به آسیب به غیرنظامیان فلسطینی یا اموال آنها متهم شده است، یکی مربوط به واحد نظامی نیتسح یهودا بوده است. در حقیقت این واحد نظامی یکی از بدنام‌ترین واحد‌های رزمی ارتش اسراییل در آزار فلسطینیان در کرانه باختری است. 

اوری گیواتی، مدیر نهاد حمایت از شکستن سکوت (یک گروه اسراییلی شامل سربازان پیشین صهیونیست که منتقد اشغالگری اسراییل هستند) در این باره می‌گوید: سربازان واحد نظامی نیتسح یهودا به صورت سیستماتیک اقدام به زیرپا گذاشتن قوانین حقوق بشری می‌کنند، زیرا انجام چنین اقداماتی پیامدی درپی ندارد. 

مقامات صهیونیست گرچه اختلافات عمیقی با یکدیگر دارند، ولی در حمایت از توحش نظامیان خود علیه فلسطینیان متحد القولند. از این رو، مقامات سیاسی تل آویو از تمامی احزاب به آمریکا درباره اعمال تحریم علیه واحد نظامی نیتسح یهودا هشدار داده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان به جنایات اسرائیل
  • تحریف بازدارندگی، سناریوی جدید علیه عملیات وعده صادق/ عبدالحمید می‌خواهد در چارچوب نظام فعالیت کند!
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • تثبیت قدرت ایران در خاورمیانه/ هیچ اقدامی علیه منافع ملی ما بی پاسخ نخواهد ماند
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد
  • همکاری ۲۰ کشور منطقه و غربی برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل
  • کنعانی: اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی قانونی و در جهت ایجاد بازدارندگی بود / آمریکا زیر میز دیپلماسی زده نه ایران + فیلم
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • کنعانی: پاسخ ایران به اقدام صهیونیست‌ها حرفه‌ای بود/ به هرگونه اقدام متجاوزانه پاسخی قاطع می‌دهیم