Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارآفرینی که تولید سرکه‌اش زبانزد عام و خاص بود و کشورهای دیگر متقاضی خرید آن هستند رکود اقتصادی بازار ترشی را کساد و کارخانه را به تعطیلی کشاند. ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۳ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، در شرایطی که بیکاری یکی از بحران‌های اصلی در جامعه است، هستند افرادی که با سرمایه‌ای اندک بدون آنکه منتظر وعده‌‌های دولت باشند برای خود کاری دست و پا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در استان کوچک اما مستعد کارآفرینان ما در جنگ اقتصادی به نبرد با تحریم‌های کمرشکن رفته‌اند تا با افزایش تولید داخلی نیاز ما را به کالاهای خارجی کاهش دهند.

تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر تولید و اشتغال نیز چند وظیفه عمده را برای دولت و مردم نمایان می‌سازد، در این راستا حرکت جهادی را می‌توان فصل مشترک مردم و کارآفرینان دانست، مسیری که حرکت صحیح در آن اقتصادی مقاوم، معیشتی بهتر و ایده‌آل و رشد و توسعه همه‌جانبه کشور را به همراه دارد.

از مهم‌ترین شاخصه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی مردمی‌سازی اقتصاد است، به این معنا که باید در گام نخست توانمندسازی آحاد مختلف مردم مورد توجه قرار گیرد در این صورت‌ است که مردم خود به مولد اقتصادی تبدیل‌شده و جامعه ما جامعه‌ای فعال، پویا و توانمند تبدیل خواهد شد. در این صورت اقتصادی ایمن با تکیه بر خودکفایی حاصل می‌شود و این آرزوی هر ملتی است.

بسیارند کسانی که آستین‌ همت را بالا زده، قدم نخست را برداشته و با حرکتی جهادی خود را در ساختن آینده کشورشان سهیم دانسته‌اند. کارآفرینان بسیاری در گوشه گوشه این کشور در زمره کسانی هستند که به فرمان رهبر معظم انقلاب در تحقق اقتصاد مقاومتی لبیک گفته و با کمترین امکانات آغازگر یک حرکت مؤثر شده‌اند.

در اشاره به اقدامات تأثیرگذاری که در حوزه کارآفرینی و اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد همواره نباید به دنبال اتفاقات آن‌چنانی بود بلکه اگر در گوشه و کنار شهر خود را بنگریم افراد بسیاری را می‌بینیم که همت آن‌ها در به چرخش درآوردن چرخ اقتصاد کشور کمتر دیده شده اما سهم و نقش آن قابل‌توجه است.

آقای سلیمی کارآفرینی که برای آنکه زمینه اشتغال چند نفر را فراهم کند و سهمی داشته باشد در تولید و پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری باشد کارخانه ترشی سازی و تولید سرکه را راه‌اندازی کرد و اشتغال افرادی را ایجاد کرده که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند.

سپاه و بسیج در حمایت از کارآفرینان هم خوش نامند

آقای سلیمی کارآفرین و تولید کننده ترشیجات، شوریجات و سرکه در گفت وگو با خبرنگار تسنیم می‌گوید: من از سال 85 ساخت کارخانه را با 250میلیون تومان پول شروع کردم که 100 میلیون تومان آن تسهیلات و کمک سپاه و بسیج سازندگی بود و مابقی آن آورده شخصی بود و در سال 90 کارخانه افتتاح شد و توانستم اشتغال افرادی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد بودند را ایجاد کنم.

وی افزود: در وهله اول هدف ما تولید ترشیجات و شوریجات بود اما به دلیل اینکه در شهرستان بن تولید کنندگان ترشی زیاد هستند بنابراین تصمیم گرفتیم که ما سرکه تولید کنیم چرا که مادر ترشی‌ها سرکه است حتی تولیدکنندگان ترشی نیز مجبورند از ما سرکه خرید کنند.

سلیمی بیان کرد: بحمدالله با تلاش همه کارکنان کارخانه کیفیت سرکه تولیدی کارخانه ما بسیار بالا بود و برای ازمایش سرکه تولیدی این کارخانه را به کشور عراق و استان قزوین بردند و گفتند کیفیت این سرکه از تمامی نمونه‌های سرکه بالاتر است و کشور عراق نیز متقاضی خرید این نوع سرکه شد.

وی گفت: ما به دلیل مالیات‌های سنگین نتوانستیم محصولمان را به کشور عراق صادر کنیم و تنها بازار فروشمان در استان چهارمحال و بختیاری و خوزستان بود و خوشبختانه با توانایی‌هایی که داشتیم سالانه 500 تن تولید سرکه داشتیم.

سلیمی خاطرنشان کرد: چند ماه گذشته قبل از گران شدن تمامی مواد ما محصولمان را به قیمت کمتر فروختیم که بعد از آن رکود اقتصادی پیش آمد و همه چیز به یکباره گران شد و ما نتوانستیم مواد اولیه برای تولید را خریداری کنیم و همین سبب شد تا کارخانه تعطیل شود.

وی گفت: هر چند کارخانه ما در حال حاضر تعطیل است اما 50 درصد حقوق کارگران را پرداخت می‌کنم و در تلاش هستم که مجددا با دریافت تسهیلات کارخانه را راه‌اندازی کنم و کارگران به کار برگردند.

سلیمی ادامه داد: خوشحالم از اینکه می‌توانم کاری انجام دهم که افرادی که می‌‎دانم واقعا نیازمند هستند از این کارخانه نان حلال بر سر سفره‌هایشان ببرند.

گزارش از سما عسگری

انتهای پیام/ش

R1494/P1361/S6,54/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۹۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن یک پرواز از فرودگاه شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری،  معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان گفت: پرواز شهرکرد_ عسلویه از دهم اردیبهشت برقرار است
منزوی افزود: افزایش پرواز‌های فرودگاه شهرکرد در دستور کار است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در خصوص فرودگاه شهرکرد مطرح می‌شود توسعه آن است.

دیگر خبرها

  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • اضافه شدن یک پرواز از فرودگاه شهرکرد
  • بازار‌های روز در منظریه راه‌اندازی می‌شود
  • پیش‌بینی تولید ۱۵۰ هزار تن شن و ماسه در شهرکرد
  • بازارهای روز در شهرکرد منظریه ایجاد می‌شود
  • قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل
  • روز ملی کارآفرینی روز مردمان خالق ارزش است