Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-26@07:37:32 GMT

۱۷ هزار طلبه رزمنده در دفاع مقدس حضور داشتند

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۹۳۰۶

۱۷ هزار طلبه رزمنده در دفاع مقدس حضور داشتند

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی در همایش نقش حوزه انقلابی در ماندگاری انقلاب اسلامی که در سالن همایش‌های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: بسیج اساتید حوزه‌های علمیه در چهار استان قم، تهران، مشهد و اصفهان راه‌اندازی شده و تاکنون دو هزار و ۵۰۰ نفر از اساتید حوزه‌های علمیه در این ۴ استان عضو بسیج اساتید حوزه علمیه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اهداف و برنامه‌های دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی تصریح کرد: در این دوره کنونی بصیرت دادن اهمیت زیادی دارد و باید در مقطع تاریخی برای عبور انقلاب از این پیچ تلاش کنیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه با بیان اینکه نقش روحانیون در دوران دفاع مقدس به خوبی تبیین نشده است، گفت: بیش از ۳۵۰ روحانی آزاده داریم و ۷ هزار نفر از روحانیون به عنوان ایثارگر در جنگ تحمیلی جانباز شدند، یک پدر شهید روحانی داریم که چهار فرزند خود را در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی تقدیم اسلام کرد.

گواهی با اشاره به حضور طلاب و روحانیون در دفاع از حرم اهل بیت (ع) بیان کرد: ۳۵ نفر از طلاب ایرانی در دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) در سوریه و عراق به شهادت رسیدند.

وی به نقش طلاب در گروه‌های جهادی پرداخت و تصریح کرد: طلاب جوان رتبه نخست را در گروه‌های جهادی برای خدمت رسانی به مردم دارند و از هیچ تلاشی برای خدمت رسانی به محرومان دریغ نکردند.

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: یکی از هدف‌های این همایش این است که حوزه‌های علمیه را انقلابی نگه دارد، روحانیت در دوران دفاع مقدس، چهار هزار شهید داد و در آن دوران ۱۷ هزار روحانی رزمنده داشتیم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۹۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

خبرگزاری حوزه، بیانیه بیش از ۱۰۰۰ استاد حوزه علمیه قم در حمایت از طرح نور و اسامی آنان را منتشر کرد.

به گزارش حوزه، متن بیانیه و اسامی اساتید بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ذَٰلِکَ أَدْنَیٰ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا» (احزاب/۵۹)

مقام معظم رهبری «مدظله العالی»:

همین مسئله امنیت اخلاقی که این روز‌ها نیرو‌های انتظامی و وزارت کشور دنبالش هستند، بسیار مسئله مهمی است. بله جنجال می‌کنند، ولی به این جنجال‌ها نباید توجه بکنند، باید ببینند تکلیف چیست آن را انجام بدهند. (۰۹/۰۴/۱۳۸۶)

تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با تقدیر از وزارت محترم کشور و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) و برخورد قاطع با کشف حجاب و نا امنی اخلاقی در جامعه ضمن حمایت از مجریان این طرح با برکت خواستار است تا با شناخت هرچه بهتر محور‌های جنگ ترکیبی دشمن و بکارگیری برنامه‌های منسجم در مقابله با فتنه انگیزی ها، در اجرای کامل، فراگیر و مستمر قوانین مربوطه، هماهنگ عمل کرده و به دور از هرگونه اعمال سلیقه مر قانون را اجرا نمایند.

در ادامه خبر اسامی ۱۰۵۲ نفر از امضاکنندگان بیانیه ذکر شده است.

دیگر خبرها

  • حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد
  • حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا
  • حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • اساس طلبگی و تبلیغ داشتن انگیزه است
  • چگونه طلبه شویم؟