Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-03@16:04:31 GMT

چگونه از حمله‌های قلبی در امان بمانیم؟

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۹۳۷۴

ارومیه خورش یا اورمیه خوروشته، یکی از غذا‌های محلی استان آذربایجان غربی است که حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، D ، E ، K ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۶، B۱۲ ، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، فیبر، قند، پروتئین، کلسیم، منیزیم، آهن، منگنز، اسید فولیک، روی، فسفر و فولات است.

برای بررسی خواص ارومیه خورش و اینکه مصرف این خورش برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهم‌ترین خواص ارومیه خورش

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص ارومیه خورش اظهار کرد: این خورش میزان هوموسیستئین را در خون کم کرده و از این رو خطر ابتلا به سکته‌های قلبی و مغزی، حمله‌های قلبی و بیماری‌های عروقی را به میزانی قابل توجه کاهش می‌دهد؛ همچنین به علت داشتن منیزیم تقویت کننده ای خوب برای سیستم قلبی و عروقی خواهد بود.

وی درباره خواص دیگر ارومیه خورش بیان کرد: خورش سرشار از آهن است بنابراین سوخت و ساز بدن را بهتر کرده و انرژی بدن را افزایش می‌دهد؛ همچنین به علت داشتن پروتئین بالا برای ورزشکاران به ویژه بدنسازان مفید است، زیرا سبب تقویت عضلات بدن می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: فیبر موجود در این عذا به عملکرد بهتر روده‌ها، رفع یبوست و بهبود سندروم روده تحریک‌پذیر کمکی شایان می‌کند.

عظمایی تاکید کرد: ارومیه خورش به علت وجود منیزیم، منگنز، کلسیم و ویتامین D تاثیر چشمگیری در استحکام استخوان‌ها و مفاصل دارد و از بروز پوکی استخوان در افراد جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: به علت وجود ویتامین‌های A ، C ، E و منگنز، خاصیت آنتی‌اکسیدانی در خورش، سیستم ایمنی بدن تقویت شده و بدن در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می شود.

عظمایی یادآوری کرد: ارومیه خورش نقش موثری در رفع کم‌خونی و درد‌های ناشی از آرتریت، افزایش طول عمر، سلامتی بدن، عملکرد بهتر مغز، تقویت حافظه، پیشگیری از ابتلا به آلزایمر و کنترل قند، فشار و چربی خون دارد.

مواد لازم برای تهیه ارومیه خورش (پنج تا ۶ نفر)

گوشت گوسفندی خورشتی                                                  ۴۰۰ گرم
لوبیا چیتی                                                                              ۲ پیمانه
پیاز                                                                                          یک عدد
بادنجان                                                                                   ۲ عدد
گوجه‌فرنگی                                                                            ۲ عدد
رب گوجه‌فرنگی محلی                                                         یک قاشق غذاخوری
سیب‌زمینی                                                                            ۲ عدد
غوره یا آبغوره                                                                         سه تا پنج قاشق غذاخوری
کره محلی                                                                               ۲ قاشق غذاخوری
زعفران                                                                                    نصف قاشق چای‌خوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه                                                  به مقدار لازم
آب                                                                                           به مقدار لازم
روغن کنجد                                                                            به مقدار لازم

طرز تهیه ارومیه خورش

-نخست پیاز را نگینی خُرد کنید و با روغن کنجد تفت دهید سپس گوشت گوسفندی خورشتی را به پیاز تفت داده شده اضافه کنید و مواد را دوباره تفت دهید.
-لوبیا چیتی را که از قبل خیس کرده‌اید با مقداری آب بپزید و به سایر مواد اضافه کنید.
-سیب‌زمینی‌ها و بادنجان‌ها را جداگانه با روغن کنجد کمی سرخ و به سایر مواد اضافه کنید.
-گوجه‌فرنگی‌ها را خُرد کنید سپس یک قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی محلی را به آن بیفزایید.
-کمی آب جوش به مخلوط گوجه‌فرنگی و رب گوجه‌فرنگی اضافه کنید.
-مخلوط گوجه‌فرنگی، رب گوجه‌فرنگی و آب جوش را به سایر مواد بیفزایید.
-نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و غوره یا آبغوره را به سایر مواد اضافه کنید.
-زعفران را به خوبی بسایید سپس آن را دَم کنید.
-زعفران دَم‌کرده و کره را به سایر مواد اضافه سپس صبر کنید تا خورش به خوبی جا بیفتد.
-ارومیه خورش را همراه با پلوی زعفرانی میل کنید.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آذربایجان غربی طب سنتی طب سوخت و ساز بدن انرژی ویتامین سیستم ایمنی بدن فلفل گوشت آذربایجان غربی چای قند مغز ویتامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۹۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده انتخاب رئیس جدید امان رسانه‌ای شد

یک روزنامه نگار صهیونیست فاش کرد، اختلاف نظر شدیدی بین قطب‌های ساختار حاکم بر رژیم صهیونیستی بر سر انتخاب رئیس جدید سازمان اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی (امان) به وجود آمده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، امیر اورین روزنامه نگار و تحلیل‌گر روزنامه هاآرتص در این رابطه در صفحه خود در شبکه اجتماعی اعلام کرد، اختلاف نظر شدیدی بین ارکان ساختار ائتلاف حاکم بر سر رئیس جدید امان به وجود آمده است.

او در رشته تویت‌‌هایی که در ایکس منتشر شد، نوشت: روند تبلیغات جریان طرفدار بیبی علیه نامزدی سرتیپ شلومی بیندر برای ریاست امان است، اصولا جریان همراه با بنیامین نتانیاهو مخالف عملکرد ارتش است و همین امبر باعث ناخرسندی گالانت به عنوان وزیر جنگ شده است.

این روزنامه نگار در رابطه با پشت پرده اختلافات جاری بین ارکان رژیم صهیونیستی آورده است، تا پیش از 7 اکتبر نوعی اجماع وسیع در رابطه با نقاط مثبت بیندر وجود داشت و تاکید می‌شد که او در ریاست ستاد ارتش و تیپ گولانی و لشکر 91 عملکرد عالی داشته است، اما بعد از 7 اکتبر همه وی را هم در این شکست سهیم می‌دانستند.

به طور حتم واکنش کند تا حد فلج شدن شعبه عملیات ارتش در مقابل اقدام حماس در روز 7 اکتبر یک شکست بزرگ است که شلومو بیندر هم در آن سهم عمده‌ای داشت و باید در این رابطه تحقیقات کافی صورت گرفته و این مسئله مشخص شود.

با این حال به اعتقاد این نویسنده عملکرد بیندر در آن سطح از ناکارآمدی نبود که وی مجبور به استعفا شود، بلکه باید منتظر ارتقای درجه او باشیم و با وجود آن که نتانیاهو تلاش می‌کند تا فاجعه میرون را به وی مرتبط بداند اما وزیر جنگ نیازی به موافقت نخست وزیر برای انتصاب ژنرال‌های خود ندارد.

نویسنده تاکید می‌کند، این اختیارات حتی در زمانی که روابط بین وزیر جنگ و نخست وزیر عادی و حسنه باشد هم به همین شکل است چه رسد به شرایط فعلی!

او تاکید می‌کند، امروز وزیر جنگ از طریق مشورت با رئیس ستاد ارتش می‌تواند ژنرال‌های خود از جمله رئیس امان را انتخاب و منصوب کند و صرفا در زمینه انتخاب رئیس ستاد ارتش، این مشورت با نخست وزیر به انجام می‌رسد.

اورین در مورد روابط حاکم بین اعضای کابینه رژیم صهیونیستی هم می‌نویسد: گالانت به طور کاملا شرایط جدا و منزوی پیدا کرده است و از حضور در کنار نتانیاهو، سموتریچ و شهرک نشینان دوری می‌جوید، از اینرو به همراه هالیوی هر کسی را فردی را که مناسب می‌داند می‌تواند منصوب کند، نتانیاهو هم جرات دخالت نخواهد داشت زیرا با توجه به شرایط محاکمه نخست وزیر در چنین شرایطی مسئله تضاد منافع هم مطرح خواهد شد.

این تحلیل‌گر روزنامه هاآرتص در پایان رشته تویت‌های خود آورده است، علل توجیه پذیری در له و یا علیه انتصاب بیندر به عنوان رئیس امان مطرح می‌شود، اما در این میان جریان تبلیغاتی بیبی حق دخالت در آن را ندارد، گالانت و هالیوی هم به زودی و نه خیلی دیر از مقام خود کنار خواهند رفت، اما تا آن زمان باید به مثابه مانعی در مقابل دسپاچگی‌های نتانیاهو باشند، زیرا او نیز در مسیر خروج از قدرت قرار دارد.

پشت پرده استعفای فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستیصهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدنداحتمال استعفای زودهنگام رئیس ستاد ارتش اسرائیل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت قیمت نوبرانه‌ها تا این تاریخ | قیمت عمده گوجه سبز و توت فرنگی
  • مست عشق ؛ علیرضا قربانی
  • خشم خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد
  • مواد غذایی که آلرژی بهاری را کاهش می‌دهند
  • کریمی: فدراسیون باعث شد از کورس قهرمانی جا بمانیم
  • با این ویتامین از پوکی استخوان در امان بمانید
  • پدر یان ماتسن: ما می‌خواهیم در دورتموند بمانیم؛ چلسی دیگر شرایط خوبی ندارد
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • پشت پرده انتخاب رئیس جدید امان رسانه‌ای شد
  • جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه