Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@01:50:48 GMT

تلاقی سوژه و هنر به دست هنرمندان خوزستانی

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۹۵۰۲

تلاقی سوژه و هنر به دست هنرمندان خوزستانی

محمد عدیلی پور، کاریکاتوریست عضو انجمن گوزن زرد استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: این انجمن در سال ۱۳۷۶ شروع به فعالیت کرد و در سال ۷۷ به همت مدیر کل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی استان خوزستان به عنوان اولین انجمن رسمی زیر نظر وزارت ارشاد در شهرستان اهواز ثبت و بلافاصله با تاسیس آن نمایشگاهی از آثار هنرمندان آن برپا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اعضای این گروه به صورت فردی هر کدام بالای ۱۵۰ جایزه داخلی و بین المللی کاریکاتور کسب کرده اند که در آن زمان پس از تهران فعال ترین مجموعه کارتونیست کشور بود و توانسته در اهواز، شیراز، همدان و تبریز نمایشگاه های تخصصی کاریکاتور برگزار کنند.

عدیلی پور اذعان داشت: شاید نبود لطف مسئولان هنری آن دوره استان خوزستان سبب شد که این انجمن پس از سال ۸۵ دیگر مکان ثابتی برای برگزاری نمایشگاه های خود نداشته باشد و رو به انحلال پیش رود، اما اعضای اصلی آن همچنان به فعالیت خود به صورت فردی ادامه می دهند.

سلیم کوثرزاده، کاریکاتوریست  شبکه های اجتماعی اظهار کرد: من به عنوان عضوی از جامعه و یک شهروند صبح ها به محل کار می روم و تا بعدازظهر که به خانه برمی گردم با آدم های مختلفی سر و کار دارم، حرف ها و خبرها و اتفاقات کوچک و بزرگ زیادی در اطراف رخ می دهد که همه آن ها برای به تصویر کشیده شدن یک کاریکاتور سوژه های مناسبی هستند، حرف های مردم، کلیپ هایی که وایرال می شوند، پست ها و عکس هایی که در شبکه های اجتماعی دست به دست منتشر می شوند هم منبع و سوژه های مهمی محسوب می شوند.

وی در ادامه بیان داشت: به عنوان مثال؛ جوانی که در آستانه ازدواج است با دیدن کاریکاتوری که شرایط سخت و معضلات مربوط به ازدواج را با ظرافت و طنز خاصی به تصویر کشیده را به خوبی درک می کند، زیرا آن فرد نیز این مشکلات را تجربه کرده است و یا جوان های بیکاری که کاریکاتورهایی با سوژه بیکاری مشاهده می کنند عمیقا آن تصویر را احساس می کنند و نوعی حس هم ذات پندرای با آن کاریکاتور در آن ها شکل می گیرد.

کوثر زاده تصریح کرد: کارتونیست هایی مانند من که از سنین کودکی به صورت تجربی کشیدن کاریکاتورها را آموختم و ادامه دادم تحت تأثیر کارتونیست هایی بودم که طرح هایشان را دنبال می کردم و به صورت ناخودآگاه طرح و سوژه هایم شبیه به طراحی های آن ها می شد، ولی به مرور زمان یک هنرمند کاراکتر و سبک طراحی خود را پیدا می کند.

این کاریکاتوریست افزود: من قبل از اینکه فعالیتم را در شبکه های اجتماعی شروع کنم با مجلات طنز و چندین نشریه سراسری و محلی مکاتبه و همکاری داشتم، ولی به صورت کلی از مخاطبین بازخوردی دریافت نمی کردم، اما حدود ۴ سال پیش که طرح هایم را در صفحات مجازی منتشر کردم موفق شدم ارتباط مستقیم و خوبی با مخاطبینم برقرار کنم و استقبال مردم انرژی و انگیزه زیادی به من می دهد به گونه ای که دوره ای فعال ترین کاریکاتوریست فضای مجازی بودم.

وی اذعان داشت: خیلی وقت ها مخاطبینم از من درخواست می کنند تا مشکلاتشان را به تصویر بکشم و این برای من افتخار است که از هر سن، جنس و جایگاه اجتماعی مخاطب و دنبال کننده دارم و آن ها از من این انتظار را دارند که برای هر اتفاق طرحی را منتشر کنم.

شاید حمایت مسئولین و مردم از هنرمندان کاریکاتوریست خوزستانی هنوز هم سبب شود که آن ها به عنوان پرچم داران این عرصه در صدر باشند، چرا که بسیاری از آن ها در حال حاضر فعالیت های حرفه ای و بین المللی دارند.

انتهای پیام/ل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار هنرمندان نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۹۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم

در نشست تخصصی نقد و بررسی  برنامه محفل  که به میزبانی دانشکده صدا و سیمای قم در محل سالن شهید آوینی و با حضور برخی عوامل برنامه، کارشناسان، منتقدان و برنامه سازان برگزار شد، محمدحسین هاشمی گلپایگانی،تهیه کننده برنامه محفل، ساده و صمیمی بودن این مجموعه را از جمله اهداف پیش بینی شده برای تولید آن بیان کرد.

وی افزود: نیت گروه سازنده از همان ابتدا ایجاد حال خوب برای مردم بود نه آموزش مفاهیم سنگین قرآن.

هاشمی گلپایگانی با اشاره به فرایند سخت و زمان گیر انتخاب ۱۰۰ سوژه از میان ۳ هزار سوژه برای تولید برنامه افزود: برنامه محفل حاصل تلاش ۲۵۰ نفر از متولدین دهه هفتاد است که تقدیم مردم عزیز کشورمان شد.

حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان از کارشناسان برنامه محفل هم، عملی و کاربردی نشان دادن قرآن کریم و مفاهیم آنرا از نقاط قوت این مجموعه تلویزیونی عنوان کرد.

در این نشست ضمن پاسخ عوامل برنامه محفل به سوالات مطرح شده از سوی حاضران، از آقایان محمد حسین هاشمی تهیه کننده، مهدی زاد حسینی سردبیر و حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان کارشناس برنامه محفل تجلیل شد.

برنامه تلویزیونی محفل در ایام ماه مبارک رمضان امسال از شبکه ۳ سیما به روی آنتن رفت و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • لحظاتی عجیب از سقوط ابرهای بارور در عربستان!
  • رفتارهای غیرمنطقی انسان الگوی جدید هوش مصنوعی شد
  • شلوار عجیب و غریب کیم جونگ اون سوژه رسانه‌های جهان شد + تصاویر
  • قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس
  • شانه‌زدن مو‌های آقای رئیس‌جمهور سوژه شد (فیلم)