Web Analytics Made Easy - Statcounter



رویداد۲۴اصغر سمیعی درباره بسته جدید ارزی اظهار کرد: بسته جدید ارزی یا هر بسته دیگری که همه گروه های متقاضی ارز را شامل نشود و فقط برخی از مصرف کنندگان و متقاضیان را پوشش دهد، کافی نیست.
این فعال بازار ارز همچنین درباره تزریق ارز پتروشیمی‌ها به بازار تصریح کرد: هرچه بر تزریق ارز با قیمت‌های غیر واقعی اصرار شود فشار بر روی بازار واقعی بیشتر خواهد شد، به عبارت دیگر هرچه به بهانه‌های مختلف و حتی خیرخواهانه  ارز ارزان در اختیار گروهی خاص  قرار دهیم، علاوه بر ایجاد رانت و رانت‌خوار، فشار به بازار واقعی نیز بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سمیعی با تاکید بر این که راه کاستن فساد، از بین بردن بستر و زمینه ایجاد آن است خاطرنشان کرد: تقریبا هیچ صاحب کالایی حاضر نمی‌شود کالای خود را زیر قیمت بازار عرضه کند، مگر اینکه اجباری در کار باشد و اگر تصمیم گرفته شود بالای سر هر وارد کننده‌ای مامور گذاشته شود، این رشته ادامهدار خواهد بود.

راهکارهای کاهش نرخ تورم از نظر فعالان بازار ارز

این فعال بازار ارز با بیان این که کنترل تورم اهرم نرخ ارز را خواهد کشید، درباره راهکارهای کنترل آن بیان کرد: برای کاهش نرخ تورم هم باید سه کار انجام شود. اول این که موتور تولید و چاپ اسکناس متوقف شود، دومین راه حل، پایین آوردن نرخ بهره آن هم نه به صورت دستوری،  بلکه با ایجاد فضای امن کسب و کار و تولید و تشویق عملی سرمایه گذاری در جهت تولید،  خدمات و کار کسب است.

سمیعی ادامه داد: سومین راهکار که از همه مهم‌تر است جلب اعتماد عمومی مردم به سیستم پولی و بانکی کشور است که آن هم فقط با حرف و وعده انجام‌پذیر نیست.

 سمیعی به برخورد با مفسدان اقتصادی تاکید کرد و گفت: همانطور که مقامات کشور صحبت از برخورد با مفسدان اقتصادی می‌کنند، به عقیده من بهتر است برخورد اول از مهم‌ترین مفسدان شروع شود نه دلالان خرده فروش،  ضمن اینکه باید با کسانی که با تصمیم های نابخردانه اعتماد عمومی به سیستم بانکی و پولی را خدشه‌دار کرده اند برخورد شود.

رییس سابق کانون صرافان افزود: با این کار اعتماد عمومی دوباره بازمی‌گردد و بعد از اعتماد‌سازی نسبت به سیستم بانکی کشور، که افسران نظام اقتصادی کشور هستند بهتر است به جامعه صرافان  هم که سربازان سیستم اقتصادی محسوب می شوند توجه شود.

سمیعی با اشاره به صرافی‌های غیر مجاز و  تشویق آن‌ها برای کسب مجوز اظهار کرد: بهتر است دولت دارندگان مجوز را به بهانه های گوناگون تحت فشار و محدودیت قرار ندهد،  و با یک تصمیم و دستور انقلابی مجوز همه صرافانی را که نتوانسته بودند خود را با مقررات جدید تطبیق دهند و در نتیجه مجوزشان تمدید نشده را تمدید کنند.

وی در پایان گفت: همچنین دولت می تواند با وضع مقررات سعی کند تعداد بیشتری از فعالان بدون مجوز در این رشته را تشویق به گرفتن مجوز رسمی از بانک مرکزی کنند و بدین ترتیب خیل عظیمی سرباز جدید به سیستم اقتصادی کشور اضافه کنند چرا که اطمینان دارم که هر چه تعداد صرافان دارای مجوز بیشتر شود، بازار رقابتی‌تر و نفع آن برای جامعه بیشتر خواهد بود.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اسکناس تورم ارز رانت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۹۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشخصات ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس

احتمالا تولیدال۹۰ ایرانی در ماه های آینده آغاز خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  پارس خودرو کاتالوگ جدید خودرو ال 90 ایرانی را با نام P90 منتشر کرد. به نظر می‌رسد تولید این خودرو در ماه های آینده از سوی این شرکت آغاز خواهد شد.

موتور ME16 با حجم 1600 سی‌سی است که قادر است حداکثر قدرت 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتن‌متر را تولید کند. این موتور به گیربکس دستی 5 سرعته متصل است.

 فرمان برقی D-Type، غربیلک فرمان مجهز به کنترل سیستم صوتی، سیستم پایش فشار باد تایرها TPMS، رینگ آلومینیومی R15، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک و صندلی‌های قابل تنظیم دستی از جمله امکانات این خودروی ایرانی است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • نقدینگی کنترل نمی‌شد، گرفتار ابَر تورم می‌شدیم
  • جایگزین اسکناس کیلویی
  • مشخصات یک خودروی جدید ایرانی منتشر شد
  • درباره خودرو اکستریم VX
  • پیک موتوری برقی در راه بازار تهران
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی اعلام شد + عکس
  • ال۹۰ ایرانی چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟ + تصویر
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس
  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟