Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@16:30:16 GMT

یک عمر رابطه دیپلماتیک کوفی عنان با ایران در قاب تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۹۶۷۸

یک عمر رابطه دیپلماتیک کوفی عنان با ایران در قاب تصاویر

دبیرکل فقید سازمان ملل متحد که پس از مدت‌ها تحمل بیماری و در سن 80 سالگی در شهر ژنو سوئیس درگذشت در حوزه دیپلماتیک روابط مؤثر و رو به رشدی با جمهوری اسلامی ایران داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگراری آنا، کوفی عنان بالاخره پس از مدت‌ها تحمل بیماری و در سن 80 سالگی در شهر ژنو سوئیس درگذشت. برنده جایزه صلح نوبل بیشتر عمر خود را درراه اعتلای صلح و ثبات در سوریه گذراند و در حوزه دیپلماتیک روابط مؤثر و رو به رشدی با جمهوری اسلامی ایران داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوفی عنان در مدتی که مسئولیت دبیرکلی سازمان ملل متحد را بر عهده داشت بارها با مقام‌های کشورمان ازجمله دکتر علی‌اکبر ولایتی دیدار و گفتگو کرده بود.

وی آخرین بار در سال 1392 به تهران سفر کرد و دیدارهایی با حسن روحانی، علی شمخانی و علی‌اکبر ولایتی داشت.

دیدار کوفی عنان با دکتر علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک /دی 1392

عنان در دیدار با حسن روحانی درباره نقش ایران در غرب آسیا و تحولات بین‌المللی، روند مذاکرات هسته‌ای و بحران‌های منطقه‌ای ازجمله اوضاع سوریه گفتگو کرد.

وی همچنین با علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس سابق مرکز تحقیقات استراتژیک دیدار و گفتگو کرد.

دیدار کوفی عنان با دریابان علی شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی

هیأت سازمان ملل متحد به ریاست کوفی عنان همچنین با سید علی خمینی نوه بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

توصیه کوفی عنان به ترامپ درباره ایران

کوفی عنان سال گذشته و پس از آنکه دیگر در سازمان ملل متحد سمتی نداشت، در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس خطاب به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که به دنبال بر هم زدن روابط جهان با ایران بود و تهدید به خروج از توافق هسته‌ای با ایران کرده بود توصیه کرد: «ترامپ باید به دنبال مذاکره با ایران باشد کشوری که با امضای توافق هسته‌ای با 6 قدرت جهانی و انتخاب مجدد حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور قصد تعامل و بازگشت به جامعه جهانی دارد.»

وی تصریح کرد: «اگر این شانس را داشتم به ترامپ می‌گفتم دست از سیاست خصمانه نسبت به ایران بردارد از جمله برچسب زدن ایران به عنوان دشمن و حامی تروریسم دانستن آن. این سیاست ترامپ نسبت به ایران به برقراری صلح در خاورمیانه منجر نخواهد شد زیرا ایران بخشی از راهکار حل و فصل درگیری‌ها در منطقه ازجمله در سوریه و عراق است و ما نمی‌توانیم از این واقعیت چشم‌پوشی کنیم.»

عنان همچنین توافق هسته‌ای با ایران را یک قرارداد خوب ارزیابی کرد و گفت: «ترامپ باید به مفاد توافق هسته‌ای با ایران احترام بگذارد، دوست دارم به ترامپ بگویم که این مهم است که با ایران تعامل داشته باشد و با این کشور گفتگو کند.»

انتهای پیام/4077/4033

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۹۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک احمدی رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در نشست تخصصی دومین اجلاس ایران و آفریقا با اشاره به اینکه توسعه همکاری با کشورهای آفریقایی در اولویت‌های همکاری‌های بین المللی ایران قرار دارد، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد کشورهای آفریقایی در سال‌های اخیر تحرک خوبی در عرصه توسعه صنعتی داشته اند به طوری که بیشتر اقلام ۱۰ گروه اول وارداتی به این قاره، محصولات و ماشین آلات صنعتی است.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد ۸ کشور از ۱۰ کشور اول صادرکننده به آفریقا جزء فهرست ۱۰ کشور اول واردکنندگان از این قاره هستند که این امر نشان می‌دهد راهکار مناسب همکاری با کشورهای آفریقایی در ایجاد یک رابطه دوطرفه است.

معاون وزیر صمت در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها و منابع طبیعی قاره آفریقا در ۳ بخش معادن، نفت و گاز و زمین‌های حاصل‌خیز کشاورزی، هدفگذاری فعالیت ایران در آفریقا را در ایجاد یا تکمیل زنجیره صنایع معدنی، نفت و گاز و صنایع تبدیلی بیان کرد.

احمدی تصریح کرد: ایران نگاه برابر برای همکاری با کشورهای آفریقایی دارد و به دنبال یک رابطه برد- برد و استفاده مکمل از ظرفیت‌های یکدیگر است.

رئیس هیات عامل ایدرو، صدور خدمات فنی و مهندسی و توسعه مدیریت را از دیگر بسترهای همکاری عنوان و ابراز امیدواری کرد: ایران و کشورهای آفریقایی در حوزه همکاری‌های صنعتی با صبر و حوصله و استمرار تعاملات به سطح مناسبی از همکاری‌های دو جانبه برسند.

در ادامه این نشست «انگت روبارد هیپولیت جین پاول» وزیر صنایع کوچک و متوسط کشور آفریقای مرکزی گفت: ما نیاز مبرم به توانمندی‌های صنعتی، دانش فنی و همچنین نیروی انسانی متخصص داریم.

وی با تاکید بر ابنکه سیاست کلی کشورش در گسترش همکاری‌های جنوب-جنوب (کشورهای در حال توسعه) است، تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های بانکی درصدد این هستیم که بحث صادرات و واردات دو طرفه باشد تا بخشی از این مشکلات حل شود.

نشست تخصصی صنعت دومین اجلاس ایران و آفریقا با حضور معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیران صنایع و تجارت سه کشور آفریقایی و فعالان بخش خصوصی در محل پژوهشگاه سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

کد خبر 6092680 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • جلائی‌پور، استاد دانشگاه: برای عملیات «وعدهٔ صادق» به قدر کافی پیوست‌های دیپلماتیک و مربوط به سیاست داخلی و اقتصاد تمهید و عملیاتی نشده/ به جای انسجام داخلی و افزایش همبستگی ملی و رضایت عمومی شهروندان، شاهد تجدید طرح گشت ارشاد بوده‌ایم
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود