Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار آیت‌الله رئیسی تولیت آستان قدس رضوی با وی، با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام باقر (ع) اظهار داشت: مردم یزد علاقه بسیار زیادی به حضرت امام رضا (ع) دارند و خیلی از افرادی که در مشهد زندگی می‌کنند هم اصالت یزدی دارند.

وی با اشاره به اینکه این علاقه در وجود مردم یزد کاملا مشهود است خاطرنشان کرد: زمینه کار، رشد و پیشرفت فعالیت‌های فرهنگی در استان یزد وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نمایئده، ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه در یزد استعداد‌های بسیار خوبی در زمینه فعالیت‌های قرآنی وجود دارد بیان کرد: استفاده بسیار خوبی در این استان می‌توان از فعالیت‌های دینی و قرآنی برد و باید به این موضوع توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

ناصری یزدی با تاکید بر ویژه بر تلاش بیشتر در تربیت جوانان و نوجوانان گفت: سیستم آموزشی در آموزش و پرورش ما رنگ و بوی دینی خود را از دست داده و جدیت، تفکر و دقت را هم کم دارد و ما باید با تاسیس آموزشگاه‌ها و مجتمع‌های آموزشی زمینه جبران این کمبود‌ها را فراهم کنیم.

امام جمعه یزد خواستار ایجاد مدارس و پایگاه‌های رضوی در استان یزد شد و گفت: وجود این مدارس می‌تواند سبب فراهم شدن تربیت بیشتر جوانان و نوجوانان ولایی و رضوی در یزد شود.

وی تصریح کرد: این چنین فعالیت‌هایی می‌تواند در تمام استان‌های کشور انجام شود و حتی در دانشگاه‌های فرهنگیان هم چنین فعالیت‌هایی ورود پیدا کند که ما بتوانیم زمینه آموزش بهتر و بیشتر معلمان آینده را فراهم کنیم.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد گفت: این حرکات می‌تواند از آموزش‌های ابتدایی در کشور شروع شود و به مرور زمان دانشگاه‌های تخصصی آن هم به وجود آید و نیرو‌های مومن و متخصص در حوزه دین و ولایت تربیت کنیم.

ناصری یزدی ادامه داد: در کنار این اقدام مباحث قرآنی هم می‌تواند مورد توجه این موسسات قرار گیرد و موسسات رضوی فعال در حوزه قرآن و عترت فعالیت خود در نقاط مختلف کشور به ویژه استان یزد را گسترش دهند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۰۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم، حسین بهبودی، مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی _ مردمی گفت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده در این سازمان که طی بخشنامه‌ای به استان‌ها نیز ابلاغ شده است، تمامی تشکل‌های قرآنی مردمی اعم از مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت برای تمدید پروانه فعالیت خود می‌توانند اصل پروانه‌های فعالیت منقضی شده یا در آستانه انقضا را مستقیماً و بدون واسطه به سازمان دارالقرآن الکریم ارسال و حداکثر یک هفته بعد، پروانه جدید و تمدید شده را در محل تشکل قرآنی خود دریافت کنند.

وی تصریح کرد: این اقدام برای تسریع در تمدید پروانه‌های فعالیت تشکل‌های مردمی و جلوگیری از تبعات ناشی از تاخیر در دسترسی به پروانه فعالیت دارای تاریخ اعتبار صورت گرفته است. همچنین در صورت تمایل تشکل‌های قرآنی، همچنان دفاتر تبلیغات اسلامی و نیز اتحادیه‌های استان‌ها در سراسر کشور نسبت به دریافت پروانه‌های فعالیت نیازمند تمدید و ارسال آن‌ها به سازمان دارالقرآن الکریم اقدام می‌کنند.

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم افزود: اصلاحات متعددی بابت تسهیل و تعدیل فرایند صدور مجوز به تشکل‌های قرآنی صورت گرفته که به تدریج و پس از طی مراحل آزمایشی، اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ناذران از راه دور و نزدیک در تأمین نیازهای حرم مطهر رضوی شریک‌اند
  • فعالیت‌های قرآنی دانشجویی به ۱۰ برابر هم برسد کافی نیست
  • امتداد «زیارت» با تدارک ۳۸۰ برنامه / «با شما سربلندیم»؛ شعار محوری دهه کرامت ۱۴۰۳
  • امتداد «زیارت» با تدارک 380 برنامه در دهه کرامت / «با شما سربلندیم»؛ شعار محوری دهه کرامت 1403
  • جوهره و جنس اولیه «مشارکت» در نظام مردم‌سالاری دینی
  • رونمایی از نشریه منش استادی با محوریت اساتید قرآنی درمشهد
  • جشن مومنانه‌ همراه با پیوست علمی و فرهنگی در دهه کرامت
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز تا فردا
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی