Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر-گروه استان‌ها: تابستان امسال همچون سال‌های گذشته فوتبال محلات و سایر رشته‌های ورزشی با عنوان المپیاد ورزشی محلات شهر همدان برگزار خواهد کرد.

امسال دهمین دوره فوتبال محلات در رده بزرگ‌سالان برگزار خواهد شد اما سیاست شهرداری همدان در این زمینه نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده و فوتبال محلات را در ۳ رده دیگر زیر ۱۸ سال، زیر ۱۵ سال و ۱۲ سال نیز برگزار می‌کند تا بتوانند خروجی خوبی از برگزاری این مسابقات بگیرد و در آینده فوتبال شهر همدان حرف برای گفتن داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهد بی‌توجهی‌های زیادی به فوتبال پایه بوده‌ایم

در این سال در فوتبال استان‌همدان شاهد بی‌توجهی‌های زیادی به فوتبال پایه بوده‌ایم اما رفته رفته سعی شده با تقویت فوتبال همدان در رده‌های پایه طی سال آینده تیم‌های استان نظیر پاس و شهرداری همدان از وارد کردن بازیکن بی‌نیاز شوند.

اگر امروز خوزستان را مهد فوتبال می‌نامیم و میگوییم مازندران بازیکنان فوتبالی فراوانی دارد قطعاً این موضوع حاصل نمی‌شده مگر با توجه به رده‌های پایه بنابراین امروز با کاشتن تخم رده‌های پایه در همدان فردا شاهد رشد و بلوغ فوتبال همدان خواهیم بود.

ورزش را به مناطق حاشیه‌نشین سوق داد

اگر نگاهی به بازیکنان حال حاضر و گذشته فوتبال کشورمان بیندازیم بیش از ۹۰ درصد این بازیکنان از خانواده‌های بسیار متوسط و حاشیه شهر در فوتبال مطرح‌شده‌اند پس باید ورزش را به مناطق حاشیه‌نشین سوق داد تا بتوان از دل این مناطق فوتبالیست‌های خوبی کشف کرد.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز برگزاری فوتبال محلات اظهار داشت: امسال فوتبال محلات را برخلاف سال‌های گذشته در چند رده سنی برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم خروجی خوبی از این رقابت‌ها بگیریم.

سعید خوشبخت افزود: فوتبال محلات در رده بزرگ‌سالان، زیر ۱۸ سال، زیر ۱۵ سال و زیر ۱۲ سال برگزار خواهد شد.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با اشاره به تعداد تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها گفت: ۵۰ تیم در رده بزرگ‌سالان در ۵ زمین خاکی تفریجان، شورین، حصار، زمین الوند و زمین چیت‌سازیان با یکدیگر در ۱۰ گروه ۵ تیمی رقابت خواهند کرد که درنهایت از هر گروه دو تیم به دور بعدی صعود می کنند.

خوشبخت عنوان کرد: در رده زیر ۱۸ سال ۲۰ تیم در زمین حصار، در رده زیر ۱۵ سال ۶۰ تیم در زمین شهرک مدنی و حصار علی‌آباد و در رده زیر ۱۲ سال ۴۰ تیم در زمین‌های مصنوعی پارک‌ها در سطح شهر با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی بابیان اینکه در رده بزرگ‌سالان امکانات کمتری ارائه‌شده است، بیان کرد: هدف از برگزاری فوتبال محلات در رده بزرگ‌سالان تنها پر کردن اوقات فراغت این افراد بوده به همین دلیل تنها لباس و ساق برای آن‌ها فراهم شده و بیمه و گارد بر عهده خود تیم‌ها است.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان عنوان کرد: در رده سنین پایه تمامی امکانات از جمله بیمه، ساق، لباس و گارد را در اختیار تیم‌های حاضر در این رده قرار داده‌ایم چراکه در بحث پایه هدف اصلی آموزش است.

راه‌اندازی ۲ مدرسه فوتبال در همدان

رئیس کمیته فوتبال محلات شهرداری همدان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال ۲ مدرسه فوتبال با کمک شهرداری در همدان راه‌اندازی شده تا بتوانیم در آینده نزدیک بازیکنان خوبی را به سطح کشور معرفی کنیم.

سعید پناه آبادی افزود: هدف اصلی برگزاری فوتبال محلات در رده پایه در سنین زیر ۱۸، زیر ۱۵ و زیر ۱۲ سال این بوده که درازمدت بتوانیم به فوتبال شهر همدان کمک کنیم.

رئیس کمیته فوتبال محلات شهرداری همدان با اشاره به اعضای کمیته فوتبال محلات همدان بیان کرد: بنده به عنوان مسئول کمیته فوتبال محلات، مهدی عبدل دبیر کمیته، محمد مهاجری مسئول کمیته برگزاری، میثم ناصرنژاد مسئول کمیته انضباطی، محمدرضا بهرامی عضو کمیته انضباطی و حمید ترک عضو کمیته برگزاری هستند.

پناه آبادی عنوان کرد: همچنین حسین عظیمی مسئول کمیته بزرگ‌سالان، محمد زارعی مسئول کمیته پایه و مصطفی رنجبر مسئول ثبت کمیته پایه خواهند بود.

به دنبال آموزش رده‌های پایه هستیم

وی بابیان اینکه فوتبال محلات می‌تواند فوتبال استان‌همدان را در آینده نه‌چندان دور متحول کند، بیان کرد: توجه به رده‌های سنی پایه از اهداف اصلی امسال خواهد بود و در این راه در ابتدا به دنبال آموزش رده‌های پایه هستیم.

رئیس کمیته فوتبال محلات شهرداری همدان عنوان کرد: از تمامی مستعدین تیم‌های پایه محلات منتخبی را شناسایی خواهیم کرد تا زیر نظر مربیان توانمند استان باشند و قطعاً طی چند سال آینده می‌توانیم ۲۰۰ فوتبالیست خوب را به کشور معرفی کنیم.

بیش از ۳ هزار نفر درگیر المپیاد ورزشی محلات شهر همدان هستند

معاون ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان نیز در گفتگو با خبرنگار بابیان اینکه بیش از ۳ هزارنفر در چهارمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی شهر همدان در تابستان ۹۷ شرکت خواهند کرد، اظهار داشت: در بحث فوتبال ۲۷۰ تیم در رده بزرگ‌سالان و تیم‌های پایه، در رشته کشتی ۲۰ تیم در رده نونهالان و نوجوانان و در رشته والیبال آقایان ۳۰ در سطح شهر همدان شرکت کرده‌اند.

امیرحسین اسکندریان افزود: همچنین هندبال بانوان را نیز در رده نونهالان و نوجوانان برگزار خواهیم کرد که در تمام این رشته البسه رایگان در اختیار همه تیم‌ها قرارگرفته است.

وی گفت: امسال این دوره از رقابت‌ها را با عنوان جام سردار شهید علیرضا شمسی‌پور برگزار می کنیم.

برگزاری جام بانام سردار شهید علیرضا شمسی پور

اسکندریان عنوان کرد: این شهید در زمان حیات خدمات بسیاری به ورزش استان ارائه کرده‌ و یک الگوی مناسب ورزشی همه جوانان و نوجوانان است.

معاون ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان بابیان اینکه بیش از ۹۰ درصد شرکت‌کنندگان در بحث ورزش محلات از حاشیه‌نشینان شهر همدان هستند، بیان کرد: گسترش ورزش در تمام مناطق از بالای شهر تا پایین‌ترین نقطه شهری از اهداف طرح ورزش محلات است.

وی عنوان کرد: همچنین بحث استعدادیابی، پر کردن اوقات فراغت و دوری از معضلات اجتماعی از مهم‌ترین اهداف ورزش محلات شهر همدان است.

در پایان گفتنی است، امروز ورزش استان‌همدان نیاز دارد در تمامی محلات گسترش پیدا کند تا با کشف استعدادها حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشد.

کد خبر 4377840

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری همدان ورزش محلات مردم علیه احتکار روز خبرنگار خبرگزاری مهر کرمانشاه بوشهر شهرکرد گرگان احتکار مشهد شیراز بیرجند خطبه های نماز جمعه یاسوج مجلس شورای اسلامی لیگ برتر فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۰۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان یک بحث هیجان‌انگیز؛ سلب اعتبار از قدیمی‌ترین هرم جهان

ناشر آمریکایی پژوهشی که ادعا می‌کرد تپه‌ی گونونگ پادانگ در اندونزی ممکن است یک مکان باستانی و «قدیمی‌ترین هرم دنیا» باشد، اصالت علمی مطالعه را به چالش کشید. ناشر این ادعای جسورانه را پس گرفته و مقاله را سلب اعتبار کرده است.

به گزارش زومیت، مطالعه که آبان ماه ۱۴۰۲ در مجله‌ی Archaeological Prospection منتشر شد، ادعا می‌کرد که بر اساس شواهد موجود، عمیق‌ترین لایه در محوطه‌ی باستانی گونونگ پادانگ در زمانی حدود ۲۷ هزار سال پیش به دست انسان شکل گرفته است.

منتقدان مطالعه می‌گویند قدمت حضور انسان در گونونگ پادانگ نه بر اساس مصنوعات کشف‌شده، بلکه بر اساس تاریخ‌گذاری رادیوکربن خاک برداشت‌شده از نمونه‌های حفاری، به اشتباه تعیین شده است. وایلی، ناشر آمریکایی این مجله، دوشنبه ۲۸ اسفند با اشاره به همین استدلال، اطلاعیه‌ی سلب اعتبار مقاله را منتشر کرد.

گونونگ پادانگ عموماً به عنوان یک آتشفشان غیرفعال در نظر گرفته می‌شود و باستان‌شناسان می‌گویند سفالین‌های کشف‌شده در محوطه نشان می‌دهد که انسان‌ها برای چند صد سال یا بیشتر از آن مکان استفاده کرده‌اند، اما قدمت این محوطه به ۲۷ هزار سال حتی نزدیک هم نیست. اهرام جیزه در مصر فقط حدود ۴۵۰۰ سال قدمت دارند.

به گزارش نیویورک‌تایمز، سلب اعتبار مقاله بر اساس تحقیقات چند ماهه انجام شد و ناشر می‌گوید مطالعه ناقص بود، زیرا نمونه‌های خاک بررسی‌شده «با هیچ‌یک از ویژگی‌ها یا مصنوعاتی که بتوان به‌طور موثق به‌عنوان انسان‌ساز یا ساخته‌شده به دست بشر تعبیر کرد، مرتبط نبود.»

برخی باستان‌شناسان در مصاحبه‌هایشان گفتند از سلب اعتبار مقاله استقبال می‌کنند. اما نویسندگان مطالعه آن را «ناعادلانه» خواندند و چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند که تا حدی به این دلیل که لایه‌های خاک دربردارنده‌ی آثار باستانی است، نمونه‌های خاک آن‌ها «بی‌تردید به‌عنوان سازه‌های دست‌ساز انسان یا عوارض باستان‌شناسی شناخته می‌شود».

نویسندگان مقاله نوشته‌اند: «ما از جامعه‌ی دانشگاهی، سازمان‌های علمی و افراد مرتبط درخواست داریم تا در چالش با این تصمیم و رعایت اصول صداقت، شفافیت و انصاف در تحقیقات و انتشارات علمی، در کنار ما بمانند.»

دنی هیلمن ناتاویدجاجا، زمین‌شناس زلزله و نویسنده‌ی اصلی مطالعه، بلافاصله به درخواست برای اظهارنظر پاسخ نداد. وایلی (ناشر)، ایلین ارننوین و گرگوری سوکاس، دبیرهای مجله‌ی Archaeological Prospection نیز به درخواست‌های نیویورک‌تایمز برای اظهارنظر پاسخی نداده‌اند.

گراهام هنکوک، روزنامه‌نگار و یکی از حامیان برجسته‌ی تحقیقات ناتاویدجاجا در بیانیه‌ای اعلام کرد که او این عقب‌نشینی را به عنوان «علم شایسته، موجه یا منصفانه» نمی‌شناسد. او می‌گوید مجله به جای انتشار اعلامیه‌ی سلب اعتبار باید انتقادات وارده به این مقاله را منتشر می‌کرد، به گفته‌ی او این اقدام به خوانندگان امکان می‌داد که خودشان تصمیم بگیرند.

هنکوک، سازنده‌ی مجموعه مستند نت‌فلیکس «آخرالزمان باستانی» است و در سال ۲۰۲۲، برای ساخت اپیزودی درباره‌ی گونونگ پادانگ، با ناتاویدجاجا مصاحبه کرد. او می‌گوید: «علم نباید سرکوب شود.»

انجمن باستان‌شناسی آمریکا گفته است که مستند نتفلیکس آقای هنکوک «با اشاعه‌ی ادعاهای نادرست و اطلاعات غلط، حرفه‌ی باستان‌شناسی را بی‌ارزش می‌کند.» او با رد این نظر، استدلال می‌کند که باستان‌شناسان باید نسبت به نظریه‌هایی که اصالت علمی را به چالش می‌کشند، بازتر عمل کنند. نت‌فلیکس نیز به درخواست برای اظهارنظر درمورد سلب اعتبار پاسخ نداد.

مردم اندونزی مدت‌هاست که برای برگزاری مراسمات مذهبی اسلامی و هندو به گونونگ پادانگ سفر می‌کنند. یکی از روایت‌های ملی که این تپه را به‌ عنوان هرمی بسیار قدیمی به تصویر می‌کشد، در دوران سوسیلو بامبانگ یودهویونو، رئیس‌جمهور سابق که در سال ۲۰۱۴ از قدرت کناره‌گیری کرد، از سوی دولت مرکزی حمایت و تأمین مالی می‌شد. اما جانشین او، رئیس‌جمهور جوکو ویدودو، این بودجه را قطع کرد.

باستان‌شناسان در مصاحبه‌ها اعلام کردند که از سلب اعتبار استقبال می‌کنند؛ نوئل هیدالگو تان، باستان‌شناس در بانکوک که نگرانی درباره‌ی این مطالعه را به وایلی منتقل کرده بود، گفت که سلب اعتبار را «کاملاً مناسب» می‌داند، زیرا نتایج این مطالعه توسط شواهد تأیید نمی‌شود.

او افزود: «مایه تأسف بود که مقاله به این مرحله برسد. اما بهتر بود که سلب اعتبار شود تا اینکه اصلاً چیزی در مورد آن گفته نشود.»

دوی راتنا نورهاجرینی، رئیس اداره حفاظت از میراث فرهنگی استان جاوه غربی، محل قرارگیری گونونگ پادانگ، می‌گوید نتیجه‌گیری این مطالعه باید با توجه به سلب اعتبار مورد بررسی مجدد قرار بگیرد.

او در مصاحبه‌ای اعلام کرد سازه‌های گونونگ پادانگ در واقع لایه‌لایه و پلکانی هستند که یادآور تمدن‌های گذشته‌ی دور اندونزی است. اما قدمت آن‌ها ممکن است به اندازه‌ی ادعای مطالعه نباشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ناکامی تیم فوتبال پاس همدان در نخستین بازی سال جدید
  • ببینید | لحظه هیجان‌انگیز شلیک پلیس به خودروی سارقان فراری در تهران
  • محرومیت مجاهد خذیراوی و نیکبخت واحدی ربطی به فوتبال نداشت!
  • گل محمدی در آستانه بازگشت به فوتبال | موافقت اولیه با پیشنهاد جدید
  • فوری | گل محمدی در آستانه بازگشت به فوتبال | موافقت اولیه با پیشنهاد جدید
  • حال ژرمن‌ها با بازگشت مهندس خوب شد
  • شرط الهلال برای بازگشت نیمار به نیوکمپ
  • پایان یک بحث هیجان‌انگیز؛ سلب اعتبار از قدیمی‌ترین هرم جهان
  • پایان نوروز فوتبالی تیم ملی با برد در زمین سفت عشق‌آباد+جدول
  • نیسان روی ۳۰ خودرو جدید و هیجان‌انگیز کار می‌کند