Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@11:36:23 GMT

60 هزار میلیارد ریال توسط خیران سلامت کشور هزینه شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۱۰۳۱۸

60 هزار میلیارد ریال توسط خیران سلامت کشور هزینه شد

اردبیل - ایرنا- معاون هماهنگی امور استانهای مجمع خیران سلامت کشور گفت: میزان سرمایه گذاری این مجمع در بخش سلامت از ابتدا تاکنون به 60 هزار میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل غنیان ، یک شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل افزود: تعداد 110 هزار نفر به عنوان عضو با مجمع خیران سلامت کشور در 300 نقطه ایران در تامین نیازهای مردم در بخش سلامت همکاری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه کارهای بزرگی توسط اعضای مجمع خیران سلامت کشور در اقصی نقاط ایران انجام می شود، اظهار داشت : تمام اقدام های صورت گرفته ازسوی این مجمع از تامین فضا و تجهیزات بیمارستانی گرفته تا درمان و پیشگیری نوعی سرمایه گذاری در بخش سلامت محسوب می شوند.
او ساخت بیمارستان های مجهز و بزرگ 500 تختخوابی در تبریز، شیراز و بعضی نقاط دیگر ایران را ازجمله اقدام های مجمع خیران سلامت دانست و گفت: استان اردبیل در این ارتباط تا اندازه ای مورد غفلت قرار گرفته است.
وی زمین بیمارستان نجف زاده در اردبیل را بسیار مرغوب توصیف و یادآوری کرد : باید زیرساخت این پروژه برای ساخت یک بیمارستان حداقل 750 تختخوابی در سه تا چهار مرحله فراهم شود.
وی افزود : تجارب گذشته نشان می دهند در هر استانی که کارهای مجمع بیشتر ازسوی مردم انجام شده و در واقع به شکل مردمی تر بوده اند میزان موفقیت مجمع در آن استان نیز به مراتب بالاتر بوده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز در این دیدار با تقدیر از اعضا و نیز افراد خیری که کارهای خداپسندانه ای به واسطه این مجمع انجام می دهند گفت : حضور مردم در انجام بسیاری از کارها بسیار اهمیت دارد و تجربه نشان می هد که تصدی گری دولت به خصوص در بخش سلامت مفید فایده نمی باشد.
آیت الله سیدحسن عاملی افزود: آینده مجمع خیران سلامت را بسیار روشن ارزیابی می کنم و اینکه در استانی مانند اردبیل بیش از یک هزار میلیارد ریال مشارکت مردمی انجام شده رقم قابل توجهی است.
وی اظهار کرد : اردبیل دارای مردمی عاطفی و انساندوست فراوانی می باشد و بطور یقین هراندازه که میزان وثوق و اطمینان مردم به مجمع افزایش یابد میزان ارقامی که ازسوی مردم کمک می شود نیز افزایش خواهد یافت.
او از پیشنهاد نماینده دبیرکل مجمع در این نشست مبنی بر طراحی بیمارستان یک هزار و یا دست کم 750 تختخوابی برای بیمارستان نجف زاده اردبیل که زمین مرغوب آن ازسوی فرد خیر اردبیلی به همین نام اهدا گردیده است استقبال کرد و گفت: آماده هرگونه کمک در این ارتباط هستیم.
عاملی توجه به موضوع تامین فضا و تجهیزات بیمارستانی در استان اردبیل را بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: مراجعه تعداد انبوه بیماران از جمهوری آذربایجان و حتی استان های همجوار به اردبیل برای درمان اهمیت این کار را دوچندان کرده است.
مدیرعامل مجمع خیران سلامت استان اردبیل نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از فعالیت های این مجمع گفت: مردم استان تاکنون مبلغ یک هزار میلیارد ریال در این مجمع مشارکت کرده اند.
محمدرضا فلسفی افزود : عمده مشارکت های مردم به مجمع خیران سلامت به شکل کمک های جنسی و نیز اهدای زمین بوده که سرآمد ترین آن زمین اهدایی برای ساخت بیمارستان نجف زاده در خیابان جام جم اردبیل به ارزش 300 میلیارد ریال می باشد.
وی از همکاری شهرداری و شورای شهر اردبیل در رایگان نمودن عوارض و پروانه ساخت بیمارستان نجف زاده به مبلغ 210 میلیارد ریال تقدیر کرد و ادامه داد : شهرستان پارس آباد با 100 میلیارد ریال و مشگین شهر با 50 میلیارد ریال بیشترین میزان زمین های اهدایی به مجمع خیران سلامت را به خود اختصاص داده اند و در خلخال و شهرستانهای دیگر استان اردبیل نیز علاوه بر زمین کمک هایی برای تجهیز مراکز درمانی انجام شده اند.
در ادامه این نشست انتخابات مجمع خیران سلامت استان اردبیل در حضور امام جمعه اردبیل برگزار گردید.
6019/6016

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سلامت مجمع خيران اردبيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۰۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان پرداخت شد

جام جم آنلاین - خوزستان، جمال شیبه بیان کرد: پایگاه‌های کمیته امداد برای جمع‌آوری زکات فطریه امسال در مساجد، مصلی‌ها و مراکز نیکوکاری مستقر بودند.

وی گفت: زکات فطریه جمع‌آوری شده به حساب نیازمندان واقعی واریز می‌شود و فطریه در همان محلی که جمع‌آوری شده اهدا خواهد شد.

شیبه ادامه داد: زکات فطریه جمع آوری شده صرف پرداخت هزینه‌های درمان ، سبد معیشتی ، جهیزیه ، مسکن و کمک هزینه تحصیلی می‌شود.

کمیته امداد به عنوان دبیرخانه جمع‌آوری زکات فطریه وظیفه ثبت مبالغ پرداخت شده را دارد.

دیگر خبرها

  • سرانه وخیم آموزش و پرورش اردبیل جبران شود
  • رویکرد نوسازی مدارس تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • ماجرای عجیب تخفیف 30 میلیون تومانی برای یک عمل جراحی!
  • سنگینی هزینه‌های درمان روی دوش مردم
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان پرداخت شد
  • مواجهه خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های کمرشکن سلامت
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان
  • سهم بالای خانوار از هزینه‌های سلامت، مانع تحقق سیاست‌گذاری‌ها
  • تشکیل انجمن خیران میراث‌فرهنگی در استان اردبیل