Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد سلیمان زاده مدیر بخش بین الملل سی و یکمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تغییرات این بخش از جشنواره بیان کرد: امسال بخش های جانبی و غیررقابتی بخش بین الملل تغییرات محسوسی دارد به طور نمونه ما با مدیران ۲ فستیوال معروف جهان مانند «فستیماژ» فرانسه و «اینترفیلم» آلمان که در زمینه کودکان و نوجوانان فعالیت دارند رایزنی کرده ایم و ۲ سانس ویژه برای آثار این جشنواره ها که مضامینی همچون کودک و محیط زیست، کودک و سلامت، کودک و گردشگری و کودک و اعتماد به نفس دارند در نظر گرفته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه این مضامین برای جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان مهم هستند، توضیح داد: در کنار سانس نمایش فیلم ها سخنرانی موضوعی هم تدارک دیده ایم به این صورت که نماینده ای از آن جشنواره ها به ایران دعوت شده و پس از اکران فیلم ها به صحبت درباره آثار می پردازند و جلسه پرسش و پاسخ شکل می گیرد.

نمایش ۲ اثر از میازاکی

این مدرس سینما افزود: ما در کنار این موضوعات، بخش نمایش ۲ اثر از هایائو میازاکی انیماتور بزرگ ژاپنی را که بسیاری از مخاطبان ایرانی او را می شناسند، گنجانده ایم و ۲ فیلم «شهر اشباح» و «قلعه متحرک هاول» از آثار این کارگردان ژاپنی به نمایش درمی آید و پس از آن اشکان رهگذر از انیماتورهای ایرانی به صحبت درباره این فیلم ها می پردازد. البته ما امسال توجه ویژه ای هم به آثار کشورهای همسایه مثل افغانستان، عراق، آذربایجان، ترکیه و... کرده ایم و یکسری فیلم از این کشورها در بخش غیررقابتی به نمایش درمی آید.

سلیمان زاده با اشاره به اختصاص سانس ویژه انیمیشن های کوتاه دانشجویی عنوان کرد: امسال آثاری از ۲ مدرسه فیلم پاریس که حاوی موضوعات مورد نظر ما هستند نیز به نمایش گذاشته می شود ضمن اینکه ۲ ورک شاپ با موضوع نویسندگی و کارگردانی فیلم کودک و نشست هایی درباره انیمیشن و اقتصاد، توزیع فیلم در سینما و نقد فیلم هم برگزار می شود.

حضور خریدارانی از خارج

مدیر بخش بین الملل سی و یکمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان با بیان اینکه در این جشنواره زمینه ای برای عرضه فیلم های کودک ایرانی به خارجی ها فراهم شده است، عنوان کرد: ما از مدیران، دبیران جشنواره ها و خریداران بین المللی به شکل محدود دعوت کرده ایم تا به ایران بیایند و آثار را ببینید از همین رو امیدواریم از آثار ایرانی خوششان بیایید و فیلم ها را خریداری کنند. این رویکرد به این منظور اتخاذ شده که به سینمای کودک بیش از پیش توجه شود و جایگاه خوبی در جهان کسب کنیم.

سلیمان زاده با بیان اینکه نوسانات ارزی روی ارتباطات بین المللی تاثیر گذاشته است، اظهار کرد: به هر حال این مسایل در پرداخت حق نمایش فیلم های خارجی و مراودات بانکی تاثیر دارد ولی ما ضمن هماهنگی با دستگاه های مرتبط در داخل و خارج از کشور، راه هایی سینمایی هم پیدا می کنیم تا بتوانیم با کشورهای دیگر تبادل داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه طبق گفته علیرضا رضاداد دبیر این رویداد، بودجه امسال جشنواره به همان میزان سال گذشته است، بیان کرد: امسال چیزی به بودجه جشنواره اضافه نشده ولی بخش های این رویداد بیشتر شده این در حالی است که نرخ ارزهای جهانی مانند دلار و یورو افزایش پیدا کرده است.

مدیر بخش بین الملل سی و یکمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان در پایان ضمن بیان این موضوع که تلاش شده است این دوره با کمترین حاشیه رو به رو باشد، توضیح داد: امسال فیلم های خارجی بسیار خوب، جذاب و آموزنده ای برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته ایم که حاوی مسایلی مانند امید به آینده، اعتماد به نفس و توانایی های آنها است و امیدواریم خانواده ها به همراه فرزندانشان به تماشای این آثار بنشینند.

سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به دبیری علیرضا رضاداد از ۸ تا ۱۴ شهریور ۹۷ در شهر اصفهان برگزار می شود.

کد خبر 4373495 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: انیمیشن بازار ارز جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان مردم علیه احتکار تئاتر ایران فیلم سینمایی موسیقی ایرانی فیلم کوتاه برنامه تلویزیونی سینمای مستند سریال ایرانی کنسرت موسیقی موسیقی پاپ عزت الله انتظامی انیمیشن درگذشت چهره ها برنامه رادیویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۰۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک

دبیر جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان «پوپک» با اشاره به شرکت بیش از ۹ هزار نفر از ۲۸ کشور در سومین دوره این جشنواره گفت: ۹ هزار و ۲۱۱ اثر از ۲۸ کشور دنیا به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که هشت هزار و ۱۲۱ اثر از ۲۹۴ شهر ایران است.


میثم بکتاشیان افزود: بلاروس با ۳۲۷، روسیه با ۲۴۴، ارمنستان با ۲۱۸، کویت با ۱۲۹ و ترکمنستان با ۹۱ اثر به ترتیب بیشترین اثر را از بین کشور‌های خارجی به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.


وی گفت: کشور‌های چین، هند، پرتغال، بوسنی و هرزگوین نیز در این جشنواره حضور فعال داشتند.


بکتاشیان با بیان اینکه سال گذشته جشنواره نقاشی پوپک برای کودکان اصفهان با موضوع «مشاغل شهر من» برگزار شد، افزود: در دومین دوره این جشنواره بیش از ۲ هزار اثر خارجی و داخلی در گروه‌های سنی کودک و نوجوان به دبیرخانه جشنواره رسید که آثار برگزیده در هفته نکوداشت اصفهان معرفی شدند.


سومین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان اصفهان با عنوان «پوپک» اردیبهشت امسال برگزار می‌شود؛ پوپک نام دیگر هدهد یا شانه‌به‌سر است که در ادبیات، داستان‌ها و تاریخ جهان به‌ویژه در ایران جایگاه ویژه‌ای دارد و کودکان با هم ذات‌پنداری با این پرنده می‌توانند احساس تعلق به خانه و کاشانه خود را در نقاشی بروز دهند.


اختتامیه سومین جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان اصفهان با عنوان «جا‌های دیدنی شهر من» ۹ اردیبهشت جاری و همزمان با هفته فرهنگی اصفهان برگزار می‌شود.


هفته فرهنگی اصفهان هر سال از سوم تا نهم اردیبهشت همزمان با تولد شیخ بهایی برگزار می‌شود؛ شعار این هفته در سالجاری «اصفهان؛ شهر زنده، شهر زندگی» است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک
  • نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد
  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان
  • جزییات پویش های شهرداری تهران در نوروز و ماه رمضان | وقتی جشن‌های بزرگ برای کودکان و نوجوانان برگزار شد
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم
  • جزییات برگزاری جشنواره اقوام تشریح شد/ نمایش انسجام ملی در سینما
  • برگزاری پویش طراحی و نقاشی «زندگی با آیه ها» با موضوع «وعده صادق»