Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@11:51:05 GMT

مطالبات صنفی باید از مسیر قانونی پیگیری شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۱۰۸۶۴

مطالبات صنفی باید از مسیر قانونی پیگیری شود

اصفهان- ایرنا- رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: مطالبات صنفی باید از مسیر قانونی پیگیری شود و مشکلات صنوف نیز در این جهت بررسی و به مراجع ذیربط انتقال می یابد.

رسول جهانگیری روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به برخی درخواست های صنفی در هفته های اخیر افزود: پیگیر مطالبات اصناف از طریق مراجع مختلف از قبیل تامین اجتماعی، اقتصادی و دارایی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اتاق اصناف اصفهان افزود: در این مدت تعدادی از اصناف مطالباتی داشتند و برای حل این مطالبات تجمع کردند که این تجمعات قابل قبول ما نیست و اعلام می کنیم که مطالبات صنفی باید از کانال های قانونی صورت بگیرد اما برخی به اشتباه به این تجمعات دامن زدند.
جهانگیری با بیان اینکه رصد بازار برعهده اتاق اصناف قرار گرفته تا آرامش را به بازار برگرداند، اضافه کرد: نباید سلیقه ها و قوه قهریه وارد عرصه شود و بازار را ناامن کند.
وی گفت: اصناف، اتحادیه اصناف و بازرسان بازار را رصد می کنند تا به آرامش نسبی برسد اما این کار نیازمند کمک سیاست های بزرگ اقتصادی برای ثبات اقتصادی است.
رئیس اتاق اصناف اصفهان افزود: اصناف از دولت درخواست دلار ارزان قیمت ندارند بلکه خواسته آنها ایجاد ثبات در بازار است، حرفه اصلی کاسب، تولید اجناس و خرید و فروش است اینکه برخی از کسبه نمی توانند کالایی را عرضه کنند به این دلیل است که قیمت تمام شده کالا مشخص نیست که امیدواریم با ارائه بسته جدید ارزی و رصد بازار به آرامش نسبی بازار دست پیدا کنیم.
جهانگیری با اشاره به برنامه های اتاق اصناف در راستای حمایت های دولتی افزود: با کمک معاون اقتصادی استانداری، کمیسیون تنظیم بازار استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت و تمامی دستگاه های متولی، مشکلات هر صنف به تفکیک احصا و به مسئولان ذیربط انتقال می یابد.
وی ادامه داد: برخی از مشکلات کشوری است و به تصمیمات کلان بستگی دارد که این مشکلات جمع بندی و برای مسئولان مربوطه ارسال می شود اما برخی از مسائل همچون مطالبات صنفی جنبه استانی دارد که در راستای ارتباط با اتحادیه ها پیگیر مطالبات اصناف از طریق اداره دارایی و تامین اجتماعی هستیم.
رئیس اتاق اصناف اصفهان تاکید کرد: دستگاه های دولتی لازم است بخش خصوصی را در تصمیم گیری های کلان خود دخیل کرده و دستورالعمل و بخش نامه ها را پشت درهای بسته صادر نکنند.
0477/ 6022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد اتاق اصناف بازار اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۰۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است

شهردار اصفهان گفت: کلید حل تمام مسائل کشور در تمام ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در دل تعلیم و تربیت نهفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در صدوسی‌ویکمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه تقدیر از معلمان پیشکسوت شهر اصفهان اظهار کرد: در چند سال اخیر به دلیل مسائل اقتصادی و تحریم آن طور که باید به آموزش و پرورش توجه نشده است و کماکان آموزش و پرورش در شرایط سختی به سر می‌برد.

وی افزود: کلید حل مسائل کشور در تمام ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در دل تعلیم و تربیت نهفته است.

شهردار اصفهان ادامه داد: آموزش و پرورش با این شرایط سخت و حداقلی بیشترین سطح خدمت را به جامعه ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر در کلان کشور بر دوره کوتاه مدت پنج ساله یا بلند مدت ۱۰ ساله متمرکز شویم و نسلی را برای حوزه‌های مختلف تربیت کنیم، بسیاری از مشکلات از این مسیر رفع می‌شود، گفت: این موضوع مهم مبتنی بر مطالعات و تحقیقات است و هم در عمل جواب داده است.

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه یکی از رموز موفقیت و طی کردن مسیر رشد و پیشرفت در هر کشوری تمرکز بر حوزه تعلیم و تربیت است، گفت: امیدوارم در کلان نظام با رفع مشکلات اقتصادی، آموزش و پرورش را به جایگاه اصلی خود برسانیم، زیرا رفع مشکلات به جز از مسیر آموزش و پرورش ممکن نیست.

وی ادامه داد: حل مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست، شکل‌دهی شخصیت دانش آموزان در مدرسه انجام شود.

قاسم زاده با بیان اینکه مسیر شغلی فرزندان ما در مدرسه مشخص می‌شود، افزود: اگر مبتنی بر آینده کشور و دورنمایی از آن نظام تعلیم و تربیت را طراحی کنیم، ۱۰ سال آینده کشور بیمه می‌شود.

وی ادامه داد: حرکت نمادین شورای اسلامی شهر اصفهان در تقدیر از پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت، بیانگر گوشه‌ای از عرض ارادت و محبت جامعه به حوزه تعلیم و تربیت است و به‌طور قطع در افکار عمومی نیز انعکاس پیدا می‌کند که امیدوارم شرایط کشور را روز به روز در کنار این عزیزان بهتر کنیم.

کد خبر 750674

دیگر خبرها

  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • پیگیری درخواست ها و نامه های مردم در سفر دوم رئیس جمهور به استان سمنان
  • پیروزی تیم فوتسال اتاق اصناف برکارگران شهرداری
  • اعتراض صنفی کارگران کاغذسازی پارس خاتمه یافت و پیمانکار حذف شد
  • بررسی محدوده، ارتفاعات و کاربری‌های شهر اصفهان در طرح جامع
  • اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد
  • کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است
  • فاجعه در حمل و نقل ریلی یزد
  • قطار سریع‌السیر یزد حذف شد