Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومیشرکت گاز کردستان، احمد فعله گری، ضمن عرض خیر مقدم و ابراز خرسندی از امضای تفاهم نامه گفت : گاز یکی از صنایع پرریسک محسوب شده که با استانداردهای زیادی سروکار دارد که اگر کارشناسان  با این استانداردها آشنا نباشند در اجرای پروژه ها گازرسانی و حفظ و نگهداری تاسیسات با مشکل مواجه می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اجرای پروژه های گازرسانی توانمندی خاص و ظرفیت بسیار مناسبی وجود دارد که می تواند مبنا مطلوبی در جهت مطالعه، تحقیق و تفحص در اختیار اساتید و پژوهشگران دانشگاه کردستان قرار دهد.

فعله گری ادامه داد: استاندارد اجرای پروژه ها گازرسانی در شرکت ملی گاز ایران تدوین می شود ولی برای بروز کردن و بومی کردن این استانداردها نیاز است همکاری نزدیکی مابین دو سازمان بوجود آمده تا نسبت به تدوین استانداردهای بومی و محلی اقدام گردد و این اقدام، کاری بس پسندیده و مطلوب است.

وی  بیان کرد: شرایط ویژه جغرافیایی و توپوگرافی استان باعث می گردد عملیات اجرایی لوله گذاری با شرایط ویژه ای صورت گیرد و گاهی عبور از رودخانه های پرآب، مناطق شیب دار و پلکانی و عبور از کوه ها  و دره ها راشامل می شود و این امر می طلبد با مطالعه و تحقیق استانداردهای متناسب با شرایط تدوین گردد.

وی ادامه داد: زمینه دیگر همکاری مابین دو سازمان، بحث آموزش پرسنل است  که باعث می شود برای روش های ابداعی انجام کار، استانداردسازی نمایند و در بحث کالیبراسیون وسایل انداره گیری نیز می توان از ظرفیت آزمایشگاه های پیشرفته دانشگاه کردستان بهره برد.

فردین اخلاقیان رئیس دانشگاه کردستان هم  گفت : بسیار جای خرسندی است که زمینه همکاری با شرکت گاز استان فراهم شده و این امر باعث می گردد تا تعامل بین دو سازمان بیشتر و کاربردی تر شود و انعقاد تفاهم نامه مسیری برای تعاملات دو سویه فراهم کرده است.

وی افزود:  این تفاهم نامه یک رابطه تکنیکال و مهندسیاست و انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه کردستان در جهت شناخت نیازهایتحقیقاتیو آموزشیو اعتمادیکه به اساتید و پژوهشگران این دانشگاه شده، جایتقدیر و تشکر داشته و امید است قدم های مثبتی در جهت تدوین و پیشبرد اهداف استراتژیک شرکت گاز استان کردستان برداشته شود.

وی اظهارداشت: امروزه گاز طبیعییکیاز مهمترین حامل هایانرژیاست که ۸۰ درصد از سبد انرژی مربوط به این ماده حیاتی است و بایستی استفاده از آن با دانش و فن همراه باشد و تخقیقات زیربناییدر این رابطه میتواند در ارائه بهتر خدمات موثر و اثربخش باشد.

وی افزود : براساس این تفاهم نامه یک همکارینظام یافته میان دانشگاه کردستان از یک سو و شرکت گاز استان جهت مشارکت در حوزه های پژوهشی، آموزشی و تحقیقاتی با هدف رفع نیازهای گاز کردستان برقرار می شود.

اخلاقیان گفت : دانشگاه کردستان  قادر است تا درخواست های تحقیقاتیو آموزشی شرکت گاز استان کردستان را شناسایی و در مرحله بعدی با استفاده از دانش اساتید گروه های مرتبط آنها را بررسی و نتایج تحلیل و راهکارهای عملی را ارائه کند.

در ادامه جلسه  مفاد تفاهم نامه توسط سیروس علیرمائی رئیس پژوهش و فن آوری شرکت گاز استان کردستان برای اعضاء شرکت کننده در جلسه قرائت شد.

علیرمائی در مورد مفاد تفاهم نامه همکاری گفت: براساس این تفاهم نامه همکاری مابین دانشگاه کردستان و شرکت گازبرای مشارکت در حوزه های پژوهشی، آموزشی و تحقیقاتی با هدف نیازهای شرکت گاز استان و واحدهای تابعه در ۵ ماده و ۲۲ بند تنظیم شده است.

در پایان جلسه تفاهم نامه همکاری بین دو سازمان امضاء و بین دو مدیر مبادله شد.

کد خبر 4378297

منبع: مهر

کلیدواژه: تفاهم نامه دانشگاه کردستان شرکت گاز کردستان مردم علیه احتکار روز خبرنگار خبرگزاری مهر کرمانشاه بوشهر شهرکرد گرگان احتکار مشهد شیراز بیرجند خطبه های نماز جمعه یاسوج مجلس شورای اسلامی لیگ برتر فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۰۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی بین استان‌های بوشهر و قزوین منعقد شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین عصر چهارشنبه در حاشیه انعقاد تفاهم نامه همکاری اقتصادی بین استانداری بوشهر و استانداری قزوین در محل نمایشگاه ایران اکسپو اظهار داشت: این تفاهم نامه در زمینه تأمین مواد اولیه شوینده‌ها و لوازم خانگی و همچنین صادرات محصولات تولیدی استان قزوین منعقد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر افزود: در راستای هم‌تکمیلی اقتصادی استان‌های بوشهر و قزوین از جمله مزیت‌های نسبی که این ۲ استان دارند و با همکاری و تعامل با معاون اقتصادی استاندار قزوین و مدیر کل امور سرمایه‌گذاری و اشتغال وزارت کشور این تفاهم نامه منعقد شده است.

وی به ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر اشاره کرد و گفت: واردات کالا از طریق ته‌لنجی، ۲۰ درصد تخفیف بازرگانی بندر بوشهر و تخفیفات بندری و لجستیکی که از طریق اداره کل بنادر استان مهیا شده و همچنین تأمین مواد اولیه کارخانه‌های شوینده مستقر در قزوین از طریق پتروشیمی‌ها از جمله مزایای استان بوشهر است.

باستین با بیان اینکه استان قزوین در زمینه شوینده‌ها و لوازم خانگی جایگاه ویژه ای دارد تصریح کرد: مقرر شد استان قزوین از ظرفیت واردات کالای واسطه‌ای در بنادر استان و تأمین مواد اولیه از استان بوشهر استفاده کند.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای تکمیل زنجیره ارزش شوینده‌ها و لوازم خانگی قزوین، بخش خصوصی قزوین در استان بوشهر سرمایه گذاری می‌کند.

باستین گفت: استان بوشهر در واردات مواد اولیه شوینده‌ها و همچنین صادرات تولیدات آنها به استان قزوین خدمات می‌دهد و این همکاری دوجانبه منجر به رشد قطعی تولید و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان می‌شود.

وی تاکید کرد: امیدوارم با اجرای این تفاهم نامه، در تحقق شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم است به اهداف مورد نظر برسیم.

کد خبر 6094613

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی
  • مبادله ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری فارس و هیئت‌های خارجی
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • مبادله بیش از ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بین استان فارس و هیات‌های خارجی
  • تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی بین استان‌های بوشهر و قزوین منعقد شد
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث